Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
dpardoen
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2021, 16:59

Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door dpardoen »

Hoi allemaal,

Wij (gezin met 2 kinderen) vinden de situatie in Europa/ Nederland zeer verontrustend worden. Los van de zinloze mondkapjes plicht is het hier zover dat er binnen afzienbare tijd een vaccinatiepaspoort verplicht zal worden die de normale dingen in het leven onmogelijk zullen maken voor diegene die niet gevaccineerd zijn. Wij zijn als gezin tegenstander van de door de overheid opgelegde coronamaatregelen en zullen dan ook uitgesloten worden van essentiële zaken (zoals o.a. onderwijs) omdat wij nooit het vaccin zullen nemen.

Met dat in gedachten zijn wij al een tijdje aan het nadenken of Amerika (Florida/ Texas) de plaats voor ons is om te gaan leven zonder dat een overheid ons tot zaken dwingt die schadelijk kunnen zijn. We horen veel berichten over dat o.a. Florida volledig open is maar ik lees ook berichten dat op de scholen mondkapjes verplicht zijn.

Resumé is de vraag: Hoe is het in Florida/ Texas met de coronamaatregelen, ben/ blijf je daar wel een vrij mens?

Daniel
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7723
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door mtl »

Als ik het goed begrijp willen jullie emigreren omdat de corona-maatregelen jullie niet aanstaan? Ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen aangezien emigreren naar Amerika niet zomaar kan. Omtrent de maatregelen in Amerika hoor ik inderdaad verhalen dat ze flink aan het versoepelen zijn aangezien er flink gevaccineerd wordt. Ik vraag me af in hoeverre leven in Amerika te doen als je vaccinatie weigert. Wellicht kunnen forumleden die in Florida en Texas wonen meer vertellen.
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Dbacks2 »

Even los van Covid.. een Amerikaanse school wil volledige vaccinatie records zien.. bmr/Dktp/ waterpokken/meningitis/hepatitis...

En datzelfde heb je ook nodig om - als je al een greencard kunt bemachtigen- het land in te komen.

Ben je tegen vaccinaties dan is de VS niet de plek om op te zoeken.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door noukie7 »

In Florida worden veel mondkapjes gedragen, al is het her en der niet meer verplicht, zoals bij ons in Jacksonville. Alles is open, er zijn zelfs concerten en theater en dergelijke. Vaccineren voor Corona is hier niet verplicht net zo min als het paspoort daarvoor. Wel wordt er veel aan social distancing gedaan.
Voor de kinderen moet je idd wel een volledig vaccinatie rapport overleggen ( en laten omzetten naar een Florida 680 formulier) anders mogen ze niet naar school.
Het leven lijkt redelijk normaal, besmettingen blijven in Florida in de 5000 al een paar weken. Vaccinatie heeft hier wel een duidelijke invloed op, evenals het dodental wat enorm hoog is, maar steeds langzamer stijgt (volgens de media).

Florida is een heerlijke staat (het is vandaag 30 graden en zonnig), maar je komt idd niet zomaar binnen. Wij hebben er 12 jaar over gedaan om een greencard te bemachtigen.
Mocht je vragen hebben dan kun je me een berichtje sturen.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10171
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Hockey »

dpardoen schreef:
10 apr 2021, 17:12
Met dat in gedachten zijn wij al een tijdje aan het nadenken of Amerika (Florida/ Texas) de plaats voor ons is om te gaan leven zonder dat een overheid ons tot zaken dwingt .....
Probleem is alleen dat de VS overheid je dwingt tot een geldig visum die je het recht geeft om te emigreren. En dan ook nog eens vereist dat je een medisch onderzoek ondergaat.
Op basis van welk visum willen jullie naar de VS emigreren?
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Disney-Golf »

Ah, een anti-vaxer, wees welkom op dit forum!
Ik heb volledig begrip voor je standpunt... Als jij ook begrip hebt voor het mijne?
Jij wil jezelf en je gezin niet vaccineren, o.k. jouw goed recht!
Is het dan ook mijn recht, als eigenaar van een vervoersbedrijf, je niet toe te laten op mijn vliegtuig, boot, trein, autobus?
(Want als ik jouw, als niet gevaccineerde familie, toelaat op mijn vervoermiddel heb ik kans dat ik door een gevaccineerde “ge-suit” ga worden en dat wil ik uiteraard niet!)
Je antwoord moet hierop uiteraard volmondig “ja” zijn, toch?
We leven tenslotte in een “free world” anders zou je niet tegen vaccinatie zijn, niet dan?
Wel los van het visum om hier permanent te mogen wonen wens ik je veel succes om in de toekomst naar Florida en of Texas te geraken zonder gevaccineerd te zijn... 🤷‍♂️😉😀
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Coyote »

@Disney-Golf :clap:

Verder, niet te veel aandacht schenken aan deze eendagsvliegers hier op het forum die alleen maar komen om hun ongenoegen over bepaalde zaken te uiten...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dpardoen
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2021, 16:59

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door dpardoen »

Hockey schreef:
10 apr 2021, 22:12
dpardoen schreef:
10 apr 2021, 17:12
Met dat in gedachten zijn wij al een tijdje aan het nadenken of Amerika (Florida/ Texas) de plaats voor ons is om te gaan leven zonder dat een overheid ons tot zaken dwingt .....
Probleem is alleen dat de VS overheid je dwingt tot een geldig visum die je het recht geeft om te emigreren. En dan ook nog eens vereist dat je een medisch onderzoek ondergaat.
Op basis van welk visum willen jullie naar de VS emigreren?
Dat willen we doen met een EB-5 visum.
dpardoen
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2021, 16:59

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door dpardoen »

Disney-Golf schreef:
10 apr 2021, 23:44
Ah, een anti-vaxer, wees welkom op dit forum!
Ik heb volledig begrip voor je standpunt... Als jij ook begrip hebt voor het mijne?
Jij wil jezelf en je gezin niet vaccineren, o.k. jouw goed recht!
Is het dan ook mijn recht, als eigenaar van een vervoersbedrijf, je niet toe te laten op mijn vliegtuig, boot, trein, autobus?
(Want als ik jouw, als niet gevaccineerde familie, toelaat op mijn vervoermiddel heb ik kans dat ik door een gevaccineerde “ge-suit” ga worden en dat wil ik uiteraard niet!)
Je antwoord moet hierop uiteraard volmondig “ja” zijn, toch?
We leven tenslotte in een “free world” anders zou je niet tegen vaccinatie zijn, niet dan?
Wel los van het visum om hier permanent te mogen wonen wens ik je veel succes om in de toekomst naar Florida en of Texas te geraken zonder gevaccineerd te zijn... 🤷‍♂️😉😀
Dbacks2 schreef:
10 apr 2021, 19:40
Even los van Covid.. een Amerikaanse school wil volledige vaccinatie records zien.. bmr/Dktp/ waterpokken/meningitis/hepatitis...

En datzelfde heb je ook nodig om - als je al een greencard kunt bemachtigen- het land in te komen.

Ben je tegen vaccinaties dan is de VS niet de plek om op te zoeken.
Voor de goede orde, wij zijn geen "anti-vaxers" (wij zijn allemaal volledig ingeënt) maar willen specifiek de corona vaccins niet.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10171
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Hockey »

@dpardoen, dank voor je reactie. Let op, het is niet toegestaan om een volledig voorgaand bericht te quoten.

Het EB5 visum vraagt om $1,8 miljoen investering, of $900.000 in een Targeted Enployment Area. Dat is best fors om vaccinatie te ontlopen.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Disney-Golf »

Coyote schreef:
11 apr 2021, 12:32
Verder, niet te veel aandacht schenken aan deze eendagsvliegers hier op het forum die alleen maar komen om hun ongenoegen over bepaalde zaken te uiten...
Ik laat me toch altijd vangen hé! 😉😀😂
Hockey schreef:
11 apr 2021, 16:55
Het EB5 visum vraagt om $1,8 miljoen investering, of $900.000 in een Targeted Enployment Area. Dat is best fors om vaccinatie te ontlopen.
Dat geld is de keuze van de poster Hockey maar wat niet zijn/haar keuze is zal de medische keuring zijn...
Je moet kunnen aantonen dat je al de nodige vaccinaties hebt gehad of je moet ze opnieuw krijgen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door ADE01 »

Waarschijnlijk gaat de regering geen vaccinatie eisen, maar private bedrijven kunnen het wel alsnog doen natuurlijk. En misschien gaan ze het COVID vaccin aan de emigratie medical toevoegen, het zou mij niets verbazen in ieder geval.

Mondkapjes zijn eigenlijk al een ding sinds april vorig jaar in FL, veel eerder dan in Nederland. We hebben ook een tijd een avond klok gehad. En hoewel alles open is, veel winkels vereisen nog altijd mondkapjes, social distancing, maximaal aantal mensen binnen, enzovoorts. Er zijn gedeeltes waar de mensen het niet zo strict nemen maar dat zijn de wat meer rural gebieden of waar veel gelovigen wonen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4937
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door hemmie »

Ik woon in Texas (buitenstad van Houston), en alhoewel de governor heeft besloten dat er geen mondkapjesplicht meer nodig is, eisen vrijwel alle organisaties en bedrijven het wel. In winkels e.d. heeft dus eigenlijk iedereen een mondkapje op. Op school niet anders, mijn kinderen gaan wel al sinds oktober naar school maar dragen de hele dag een mondkapje, mag alleen af als ze eten (maar dan moeten ze dus ook flink afstand houden). Maar het is niet overal hetzelfde, als je naar een rural area (erg christelijk en conservatief) gaat zie je een stuk minder mondkapjes, en daar dragen ze ze vaak ook niet op school geloof ik, dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar dan weer niet West-Texas denk ik, daar waren we vorige maand en werden wel veel mondkapjes gedragen.
Covid vaccinatie is niet algemeen verplicht, maar aangezien scholen altijd al veel vaccins eisen sluit ik zeker niet uit dat ook de covid vaccinatie verplicht gaat worden om naar school te gaan (nu nog geen optie aangezien kinderen niet ingeent kunnen worden). Sommige colleges eisen het al voor volgend schooljaar.
Terug in Texas!
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door tddft_ »

Disney-Golf schreef:
11 apr 2021, 19:33
Dat geld is de keuze van de poster Hockey maar wat niet zijn/haar keuze is zal de medische keuring zijn...
Je moet kunnen aantonen dat je al de nodige vaccinaties hebt gehad of je moet ze opnieuw krijgen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik vind dit zo’n stomme reactie, vooral met die emojis ook erbij. TS heeft expliciet erbij vermeld dat zijn gezin niet anti vaccins is en dat zij alle vereiste vaccins tot de dag van vandaag gewoon hebben gehad. Dat jij denkt dat het Corona vaccin wellicht in de toekomst verplicht zal worden, prima, maar nu is dat niet zo dus je opmerking slaat kant noch wal.

Er wordt hier zo respectloos gereageerd elke keer als iemand dan ook een andere mening heeft. Als TS met zijn gezin naar Florida wil verhuizen om wat voor reden dan ook, wie zijn wij dan om te oordelen? :roll:
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Disney-Golf »

tddft_ schreef:
13 apr 2021, 21:08
Ik vind dit zo’n stomme reactie, vooral met die emojis ook erbij.

Als TS met zijn gezin naar Florida wil verhuizen om wat voor reden dan ook, wie zijn wij dan om te oordelen? :roll:
Gewoon doorscrollen tddft, doe ik bij jouw posten ook... 🤷‍♂️

Dan moet TS dat gewoon doen!
Maar als er om meningen gevraagd worden mogen die toch gegeven worden, niet dan?
Hoe stom die voor anderen dan misschien ook mogen zijn... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door dutch_in_seattle »

dpardoen schreef:
11 apr 2021, 15:35
wij zijn geen "anti-vaxers" (wij zijn allemaal volledig ingeënt) maar willen specifiek de corona vaccins niet.
Huh?

Wat je qua COVID-19 wel of niet kan of hoeft hangt veel af van waar je in de V.S. zit, maar over het algemeen is de situatie hier echt niet zo anders dan in Nederland, hoor. De diverse overheden (federaal, staat, plaatselijk) stellen ook allerlei eisen qua mondkapjes en zo. En net als in Nederland heb je hier in de V.S. ook mensen die COVID maar overtrokken flauwekul vinden of allerlei complottheorieën over de diverse vaccins geloven of richtlijnen van gerespecteerde bronnen als de CDC aan hun laars lappen.

Het idee dat je in de V.S. meer vrijheid hebt dan in Nederland is in bepaalde opzichten zeker waar, maar in andere opzichten helemaal niet. Succes met je emigratieplannen hoor, maar je zult er gauw genoeg achterkomen dat "there's shit wherever you go".
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door dutchie_in_boston »

Man en ik waren in maart 2 weken in FL Keys en vonden het een verademing vergeleken met Boston eo. Mensen buiten, open restaurants en winkels, geen quarantaine, geen testen. Heerlijk. Wel masker op binnendoors maar daar hebben wij weinig moeite mee. Vanuit buitenland zijn negatieve testen wel nodig.

Vaccins vind ik een persoonlijke beslissing en verplichten gaat moeilijk worden. Helemaal omdat we waarschijnlijk iedere 6 maanden ofzo. een nieuwe moeten halen en het hoogstwaarschijnlijk alleen jezelf beschermt tegen ziek worden en je nog steeds anderen kunt besmetten. Naar NL gaan op dit moment kan alleen met negatieve test(en), zelfs met een vaccin.

En mijn Amerikaanse man wil naar Zuid Amerika verhuizen omdat hij genoeg heeft van, vindt hij, alle regeltjes, wetjes, extreem links-denken, en slachtoffer kultuur :lol:.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5710
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door bedeve »

@dutchie_in_boston Is Texas voor jouw man niet ver genoeg ?
Wat jij benoemt is een beetje dezelfde verwachting die een heleboel Nederlanders bij de VS hebben.

Een niet bemoeizuchtige overheid...Waauw ....Help waar is die te vinden ???
Niet in Europa , niet in de USA en zeker niet in Zuid Amerika...
Het is al mooi als je ergens tercht komt waar je ambities kansen krijgen zonder dat ze fiscaal worden ontmoedigd.

Ik ben blij dat mijn kleinkinderen in een land leven waar voor hun leerdoelen, leertempo en leergierigheid een passende, harmonieuze school te vinden is.
Waar die gevoelens ook gestimuleerd worden .
Waar de ambities van een school niet afhankelijk zijn van de financiering die zij krijgen voor leerlingen met "rugzakjes "
dat je ergens terecht komt waar de infra structuur in orde is . Alhowel dat een toenemende overheidsbemoeienis vraagt.
De basis aandragen voor Infrastuctuur, Onderwijs ,Gezondheidszorg, Veiligheid : is er een land te bedenken waar de overheid zich op die elementen focusted ?

Wanneer ga je weg uit Boston ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door dutchie_in_boston »

Bedeve, geen idee wanneer we gaan :lol:. En een Bostonian in Texas? Oy! Wij hebben geen kinderen dus veel van wat jij zegt vinden wij niet zo belangrijk. We hebben goede vrienden in Uruguay en in Nicaragua, en die vinden het fantastisch op beide plekken. Maar nu vind ik het ook hartstikke goed leven aan ons meer in de bossen van Maine. Man moet met een enorm goed voorstel komen voordat ik ga inpakken :wink:.
Aapie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2021, 14:41

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Aapie »

dpardoen schreef:
10 apr 2021, 17:12
Hoi allemaal,

Wij (gezin met 2 kinderen) vinden de situatie in Europa/ Nederland zeer verontrustend worden. Los van de zinloze mondkapjes plicht is het hier zover dat er binnen afzienbare tijd een vaccinatiepaspoort verplicht zal worden die de normale dingen in het leven onmogelijk zullen maken voor diegene die niet gevaccineerd zijn. Wij zijn als gezin tegenstander van de door de overheid opgelegde coronamaatregelen en zullen dan ook uitgesloten worden van essentiële zaken (zoals o.a. onderwijs) omdat wij nooit het vaccin zullen nemen.

Met dat in gedachten zijn wij al een tijdje aan het nadenken of Amerika (Florida/ Texas) de plaats voor ons is om te gaan leven zonder dat een overheid ons tot zaken dwingt die schadelijk kunnen zijn. We horen veel berichten over dat o.a. Florida volledig open is maar ik lees ook berichten dat op de scholen mondkapjes verplicht zijn.

Resumé is de vraag: Hoe is het in Florida/ Texas met de coronamaatregelen, ben/ blijf je daar wel een vrij mens?

Daniel


Hoi Daniel,

Zou je mij aub een privé bericht kunnen sturen zodat wij in contact kunnen komen. Wij als gezin denken er namelijk er hetzelfde over. Misschien kunnen we samen tot een oplossing komen? Groetjes Stephanie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer