Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door mtl »

@Aapie
@dpardoen is ook aktief op diverse social media. Wellicht dat je ook zo in contact kan komen met Daniel.
Gast

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Gast »

Aapie schreef:
07 mei 2021, 14:44
Hoi Daniel,

Zou je mij aub een privé bericht kunnen sturen zodat wij in contact kunnen komen. Wij als gezin denken er namelijk er hetzelfde over. Misschien kunnen we samen tot een oplossing komen? Groetjes Stephanie
Waar denk je dan exact hetzelfde over? Wil je met je gezin ook in de US gaan wonen? Benieuwd hoe je denkt dat te gaan doen…vertel….
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door mtl »

Mijn vraag is vooral of je als tegenstander van vaccinatie en corona-maatregelen beter af bent in Amerika.
AMSLAX
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:46

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door AMSLAX »

Bedrijven en scholen in Amerika mogen een vaccinatie verplichten, en een hoop doen het al. Een vriend moet binnen 2 weken vaccineren anders wordt hij ontslagen. Zodra de FDA het officieel goedkeurd zullen steeds meer bedrijven en scholen het ook verplichten. De liability is te hoog anders. Als een ongevaccineerde werknemer andere werknemers of klanten ziek maakt kan dat zo een rechtszaak zijn. Je bent beter af in Nederland.

Ik ben gelukkig volledig gevaccineerd, en het voelt erg fijn om wat minder zorgen te maken over het virus.
AMSLAX
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:46

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door AMSLAX »

mtl schreef:
07 mei 2021, 22:01
Mijn vraag is vooral of je als tegenstander van vaccinatie en corona-maatregelen beter af bent in Amerika.
Als tegenstander ben je slechter af in Amerika. Zonder vaccinatie is de kans groter dat je in het ziekenhuis terecht komt, en dan zijn de rekeningen aanzienlijk hoger in Amerika. Als je later meer zorg nodig hebt door bijvoorbeeld permanente beschadigde longen dan zal dat ook erg duur zijn.

Vanuit persoonlijk oogpunt zou ik zeggen blijf maar lekker in Nederland, want we hebben al genoeg anti vaxxers in Amerika!
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door RaphaelB »

Aan de ene kant snap ik het wel. Ik was in December/jan even in NL voor mijn oma’s begrafenis. En wat een enorm verschil met AZ waar ik nu woon. NL leek letterlijk uitgestorven, alle winkels dicht. Bijna iedereen die thuiswerkt, die avondklok. De economie die in NL naar de klote gaat. Hier in AZ merk je er vrij weinig van. Alles is gewoon open. Ze willen hier koste wat kost de economie laten doordraaien en gooien met stimilus checks. Mondkapjes in winkels zijn wel “verplicht”. En op mijn werk ook, maar ik kom in veel ziekenhuizen en medische klinieken. Ben zelf ook ingeënt. Aan de andere kant, ik ben mijn grootmoeder verloren aan covid. Het was totaal onverwachts en ze was in goede gezondheid. Daarom was ik laatst in NL voor haar afscheid. Dus ik heb gezien hoe ernstig en wat een doodsstrijd dit virus kan zijn. Maar geloof vooral wat je zelf wilt, ben hier niet voor discussies.
Je kansen om in usa permanent te kunnen wonen zijn enorm klein. Je zou je in kunnen schrijven voor de greencard lottery maar dat kan jaren duren als je al wint.. of je moet minstens een miljoen bij elkaar kunnen krijgen om op een investors visum binnen te komen.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door noukie7 »

In Florida zijn ze bezig met wetgeving die tegen de nationale wetgeving ingaat, namelijk dat bedrijven en scholen niet om bewijs van vaccinatie mogen vragen. Boete is $500 per geval. Weet niet of het er al doorheen is. Verder zijn hier ook alle maatregelen voor Corona afgeschaft door de govenor, maar daar merk je in de praktijk niet zo veel van vind ik. Overal nog mondkapjes , social distancing etc.
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Coyote »

RaphaelB schreef:
08 mei 2021, 23:56
En wat een enorm verschil met AZ waar ik nu woon. NL leek letterlijk uitgestorven, alle winkels dicht. Bijna iedereen die thuiswerkt, die avondklok. De economie die in NL naar de klote gaat. Hier in AZ merk je er vrij weinig van. Alles is gewoon open.
Dat is een momentopname, iets van tijdelijke aard.

Ja, sommige bedrijven hebben het nu zwaar en moeite het hoofd boven water te houden. Andere bedrijven (supermarkten, bouwmarkten) draaien als nooit tevoren. Toch vallen er minder bedrijven om en dat komt hoofdzakelijk door de overheidssteun. Ik voorspel echter ook dat de economie als nooit vantevoren gaat draaien zodra we van (vrijwel) alle beperkingen verlost zijn. Niet voor niets hebben de Nederlanders samen gewoon 42 mld (!) gespaard tijdens het coronajaar (naast de vele honderden miljarden die al eerder gespaard zijn). Dat geld zal straks voor een deel weer besteed worden aan zaken die nu niet kunnen: uiteten, terrasjes, vakanties, concerten etc.

We moeten gewoon nog even geduld hebben.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sofiedo
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2021, 17:49

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Sofiedo »

Dag Daniel,

Wij hebben gelijkaardige plannen met ons gezin, met dezelfde beweegredenen..
Ik wil niet dat mijn kinderen moeten opgroeien in deze omstandigheden, nl. een kooitje met beperkte vrijheden.

Kan je mij op de hoogte houden als je meer weet?

Mvg,

Sofie
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door IngridUSA »

Hij is al 2 maanden niet meer op het forum geweest. Wellicht kun je hem mailen of een pb sturen. Maar lees vooral eerst een paar topics in dit subforum door om de (on)mogelijkheden van emigratie naar de VS door te lezen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door mtl »

Zoals ik al eerder opmerkte is Daniel Pardoen zeer aktief op social media. Hier heb je meer kans om in contact met hem te komen.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door ned in MO »

Hoi Allemaal Al heel lang hier niet meer geweest lol en toevallig dacht ik er ineens aan. Veel oude bekenden. Heb nu ook een facebook site met america fans met 5000 leden en dat neemt ook tijd in beslag lol. En verhuisd naar Florida vorig jaar waar het nu wat heet is lol en waar Covid zich snel verspreid.

Echter waar ik het dus even over wil hebben is dus die corona maatregelen. Florida is een brandhaard voor Corona momenteel maar onze governor Desantis (ik noem hem deathsantis) boeit dat niet. Die wil president worden.

Dit gaat er in de (nabije) toekomst gebeuren. De intensive cares liggen vol met voornamelijk (ongevaccineerde) covid patienten.
Nou komen er twee ziekenwagens binnen. Ik lig in de ene met een hartaanval. In de andere een bewust ongevaccineerde met zware ademhalingsproblemen vanwege covid. Er is een bed beschikbaar. Wie denk je dat ze naar huis sturen? Met een prikje of twee zouden de ICU heel wat minder vol zijn en zouden dit soort beslissingen niet genomen moeten worden. Daarom vind ik dus dat je als ongevaccineerde mijn vrijheid en levenskansen veel meer op het spel zet dan jezelf door een prikje te halen en een maskertje op te doen als daar om gevraagd wordt.
020Amerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2017, 17:50

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door 020Amerika »

Uitgesproken mening hoor!
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Disney-Golf »

ned in MO schreef:
19 aug 2021, 23:00
Daarom vind ik dus dat je als ongevaccineerde mijn vrijheid en levenskansen veel meer op het spel zet dan jezelf door een prikje te halen en een maskertje op te doen als daar om gevraagd wordt.
Wow, @ned in MO vol-le-dig met je eens! :mrgreen: :thumbup: :clap:
Maandag met m’n vrouwtje naar Urgent Care geweest
Niets ernstig maar toch “urgent” genoeg om naar de Urgent Care te gaan.
7 uur! Waar je normaal op 2 uurtjes buiten bent!
Enkel omdat er telkens weer iemand zich niet goed voelde en een covid-19 test wilde.
Normaal gaan die netjes in de rij maar als ze zeggen zich niet goed te voelen, beweren dat ze koorts hebben en dan nog eens belachelijk gaan staan hoesten (drama werkt nog steeds in de V.S.!) is het opeens “emergency” i.p.v. “urgent”…
(En nu ga ik weer bagger over me heen krijgen maar zoals altijd lig ik daar niet wakker van…”freedom of speech” weet je wel… 🤷‍♂️)
Per toeval steeds Hispanics of zwarten die elk mogelijks excuus aanpakken om toch maar die prik niet te moeten krijgen.
Tot ze zelf in ademnood komen, in paniek schieten en dan vinden dat de voorzichtige, volledig gevaccineerde medemens zijn of haar hart moet tonen en ze moet laten voorgaan…
“Really?” 🤦‍♂️😳🙄
020Amerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2017, 17:50

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door 020Amerika »

Komt goed.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door ADE01 »

Ik ben het op zich wel eens met het standpunt dat je niet altijd maar gesloten kunt blijven. Maar op dit moment liggen er 17.000 mensen in het ziekenhuis in Florida met COVID, zijn er vandaag 799 mensen overleden en zitten ze in code zwart, alle reguliere behandelingen zijn geschrapt. Dat had voorkomen kunnen worden want er is al een tijd een vaccin dat je beschermt tegen ziekenhuis bezoek. En 90-95% van de mensen in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd. Dus "het gaat best wel goed" is wanneer je naar de statistieken kijkt niet waar. De gouverneur van FL heeft daar veel invloed op gehad want die verkoopt t-shirts met "don't Fauci my Florida", gaat rechtszaken aan tegen cruise maatschappijen die alleen gevaccineerden toe willen laten, of bedreigt schoolmedewerkers met korten van salaris wanneer ze maskers verplichten voor de kinderen. Je kunt, vind ik, over aanpak van mening verschillen maar deze gouverneur (en niet alleen deze) gebruikt een ziekte om politiek te bedrijven en dat is niet ok.

Edit: persoon boven mij heeft reactie aangepast.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Coyote »

Welkom terug @ned in MO :thumbup: Zodra ik weer eens in Florida ben, kom ik jullie graag weer eens opzoeken. :D

Ben het helemaal eens met jullie uitspraken. En @Disney-Golf , mij krijg je niet zo snel over je heen. :wink: Het heeft ook niets meer met bescherming van de mensen te maken maar is puur een politiek spel geworden in Florida. Maar zolang mensen liever naar hun Governor luisteren dan een eigen mening te vormen, zal er niet snel iets veranderen.

@020Amerika Misschien maar niets meer posten als je je berichten toch constant aanpast (niet alleen in dit topic).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door bedeve »

Disney-Golf schreef:
20 aug 2021, 01:31
(En nu ga ik weer bagger over me heen krijgen maar zoals altijd lig ik daar niet wakker van…”freedom of speech” weet je wel… 🤷‍♂️)
Nee ; geen denken aan....
Alhoewel.....de ene bevolkingsgroep benoem je uitermate politiek correct, terwijl je de andere bevolkingsgroep echt een benaming uit vroeger tijden geeft. Die komt niet meer door de correctheidsfilter !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door Disney-Golf »

bedeve schreef:
20 aug 2021, 09:39
Alhoewel.....de ene bevolkingsgroep benoem je uitermate politiek correct, terwijl je de andere bevolkingsgroep echt een benaming uit vroeger tijden geeft. Die komt niet meer door de correctheidsfilter !
Als je hier vraagt aan een gekleurde bewoner tot welk ras ze behoren antwoorden toch allemaal “black” (zwart) hoor!
Net zoals ze ons “white” noemen…🤷‍♂️
020Amerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2017, 17:50

Re: Emigreren naar Florida/ Texas. Hoe is het daar met de coronamaatregelen?

Bericht door 020Amerika »

De maakbaarheid van de wereld is een gevaarlijke illusie. Daar is het fiasco in AF een goed voorbeeld van. Wat meer realisme en pragmatisme is voor het westen wel aan te raden denk ik.

https://knowledge.wharton.upenn.edu/art ... on-the-job

“Things happen to us, but what we can really control is the way that we respond to those things.”

Jammer dat er een gebrek is aan pragmatici in de politiek. Zowel in de VS als in NL / de EU.

Mijn mening.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer