Verpleegkundige in New York State

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door clp90 »

Leuk om je uitgebreide updates te lezen! Hopelijk heb je het examen gehaald!
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Ik kon niet weken wachten op een bericht dus op 27 mei heb ik via Pearson Vue de Quick Results gekocht voor $7,99.
Quick results zijn onofficieel, omdat dit slechts de uitslag van de test is en het officiele resultaat (de uitgifte van een licentie) door het nursing board wordt gedaan. Mocht er tijdens het examen nog sprake zijn geweest van wangedrag of fraude, dan kan het nursing board alsnog er een stokje voor steken. Gelukkig stond er het woord "PASS", dus met de armen in de lucht een rondje door door het huis was het gevolg.

Bijna dagelijks heb ik op de website van het NYSED gecheckt via license verification of mijn naam al voorkwam in de lijst met Registered Professional Nurses. Op 7 juni stond ik ertussen. Tot dat moment dus nog geen officieel bericht van het nursing board.
Die viel gisteren in de bus. Een dikke kartonnen envelop met daarin een officiele licentie (een beetje diploma-achtig document) uitgegeven door The University Of The State Of New York.
Het is gelukt! Ik ben nu officieel Registered Professional Nurse in New York State!!! :clap:

Voorlopig heb ik eerst andere plannen in Nederland, dus de IELTS (slechts een paar jaar geldig) en andere zaken om het werken in de VS mogelijk te maken laat ik nog even voor wat het is.
Tot zover dus dit topic.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door IngridUSA »

Gefeliciteerd! Heb dit een beetje van de zijlijn gevolgd, maar altijd leuk om dit soort berichten en vooral de updates (waarvoor dank) te lezen!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Old Faithful »

Van harte gefeliciteerd.
Wellicht wordt dit topic ooit nog van grote waarde voor iemand op het forum.:thumbup:
Groet,

Old Faithful
rubmil
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2023, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door rubmil »

Hi @BassD.

Wat top om die allemaal te lezen en te volgen! Ik ben zelf net begonnen aan het process en heb al een plek aangeboden gekregen in NYC, bij NYPB. ALleen nu begint het hele traject dus voor die licensing... ook ik ben al 3,5 jaar afgestuurdeerd en nu IC verpleegkundige, zit dus meteen in de knel met de uren registratie etc. Zou ik je hier over mogen contacten svp?

Zie graag je reactie tegemoet!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door USInsider »

Vrag: hebben ze je een groene Kaart aangeboden ? Want nursing is een van de weinige mogelijkheden om in de US te belanden meteen op een Groene Kaart en niet op een H-1B.
ikram2001
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2023, 03:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door ikram2001 »

Hoi! wat voor verpleegkundige zoeken ze eigenlijk je hebt meerdere afdelingen en ik heb echt moeite met recruiters vinden. kan iemand helpen :0
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

USInsider schreef:
16 jun 2023, 22:43
Vrag: hebben ze je een groene Kaart aangeboden ? Want nursing is een van de weinige mogelijkheden om in de US te belanden meteen op een Groene Kaart en niet op een H-1B.
Groene kaart wordt aangeboden inderdaad. Maar als je het hele proces door de recruiter laat begeleiden en betalen zit je ook meteen vast aan die recruiter. Je kunt na het behalen van NCLEX altijd nog kijken naar een recruiter of direct-hire. Of je gaat zelf de boer op de in de VS.
dirge
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2023, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door dirge »

ik wil ook als verpleegkundige werken in de VS. Ik heb een MBO 4 verpleegkundig diploma. Mijn diploma heb ik 20 jaar gleden behaald via BBL in het ziekenhuis plus externe stage in de psychiatrie. Heb op dit moment contact gezocht met mijn school voor de transcripts maar uit jullie verhalen begrijp ik dat ik die ws zelf op moet gaan stellen. Bij mijn diploma heb ik wel een cijferlijst gekregen met al de behaalde modules zoals ze toen heette de cijfers erbij plus dat ze in de praktijk zijn voldaan. ik begrijp dat ze een specifiekere beschrijving willen van het aantal uren per jaar per vak. Het ziekenhuis waar ik mijn opleiding heb gedaan is in de tussentijd gefuseerd dus denk niet dat de praktijkopleiders daar nog documenten hebben van 20 jaar geleden.

Ik ga alles regelen vanuit Mexico waar ik op dit moment woon met mijn gezin. Ik ben in contact met een organisatie de je helpt bij het hele proces zijn geen recruiters zij verbinden je wel met werkgevers die bereid zijn je visum te betalen je hebt dus een direct contract met je werkgever niet via recruiters.
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Scholen zijn kennelijk verplicht om twee jaar de gegevens te bewaren.
De kans dat er na 20 jaar en diverse scholenfusies nog gegevens bewaard zijn (destijds ook veelal nog op papier) is zeer klein.

Edit: Ik weet niet 100% zeker, maar volgens mij is de opleiding tot verpleegkundige in de VS te vergelijken qua niveau met een Associate Degree (een tweejarige hbo-opleiding).
Laatst gewijzigd door BassD. op 19 nov 2023, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door hemmie »

Ik weet het niet zeker, maar dacht dat je in de VS een bachelors niveau nodig hebt om als verpleegkundige te werken. Dat zou ik dus eerst even goed uitzoeken.
Terug in Texas!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Dutchess »

Zowel Associate als Bachelor degrees kunnen tot een Registered Nurse titel leiden.

Bron: https://nursejournal.org/degrees/types- ... g-degrees/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
dirge
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2023, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door dirge »

bedankt voor de link mbo -v is idd vergelijkbaar met een associates degree ik heb wel 4 jaar gedaan vlas recruiting buros kan het idd
dirge
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2023, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door dirge »

Even snel een vraag moet ik mij al inschrijven in Pearsons VUE voordat ik eligible ben gemaakt door New York State of wacht ik eerst eligiblity? Op de website staat dat zij direct Pearsons Vue laten weten dat je de NCLEX kan gaan doen maar op een andere pagina vod ik het advies te wachten totdat de BON staat je laat weten dat je eligible bent dan inschrijven en dan de BON staat laten weten dat je ingeschreven bent zodat zij kunnen doorgeven dat je het examen mag afleggen.
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Ik kreeg de volgende boodschap in mijn mail:

Congratulations! Your education has been approved. If you have not already done so, you may now apply for the NCLEX Examination.
You can register and pay the examination fee online by visiting www.pearsonvue.com/nclex or by calling (866) 496-2539.

If you do not automatically receive your ATT in your email within 48 hours after you register with Pearsonvue;
Please complete a Contact Us Form at the following link in order to request to be made eligible:
https://eservices.nysed.gov/professions/contact-us/#/


Ik kan hier niet anders dan uit op maken dat je rustig kunt wachten op goedkeuring van je opleiding.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer