Verpleegkundige in New York State

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Beste allemaal. Al jaaaaaaaren was ik gefascineerd door de Verenigde Staten.
In 2019 heb ik samen met mijn vriendin een 8 daagse vakantie gehad in New York City en een halve week in Peekskill en omgeving doorgebracht. Dat was echt zo fantastisch mooi, dat ik absoluut nog vaak terug wil.
Maar. Ook wilde ik voor mezelf de mogelijkheid creëren om ooit als verpleegkundige in de VS te kunnen wonen en werken.
Dat wil zeggen... Ik heb een gezin met twee kinderen en dan moet alles wel écht gaan zoals het moet gaan.
Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis en laat dat nou net een veelgevraagd beroep in de VS zijn.
Ondanks dat ik geen concrete plannen heb om binnen nu en een x-aantal jaren daar naar toe te gaan, leek het me goed om alvast aan de slag te gaan met het verkrijgen van een Registered Nurse License. Deze is levenslang geldig te houden zonder er ooit te werken.

Volgens enkele recruiters was het het makkelijkste om in de staten Illinois en Texas te registreren.
Dat kan dus door die recruiters allemaal geregeld worden, maar deze verwacht dat je dan ook echt gaat afreizen om voor hen te werken.
Ze regelen alles voor je (tot aan met de Green Card aan toe) maar dan zit je ook een paar jaar aan ze vast.
Ik heb besloten om alles op eigen houtje te gaan doen. Met wat tips van mariska (via dit forum) had ik een handvat om aan de slag te gaan.
Uit eigen onderzoek leek het me het makkelijkste om New York State te kiezen. Je hebt geen Identificatienummer nodig, geen fingerprint tests en geen Engels examens vooraf (zoals IELTS). Ook kun je buiten de CGFNS (Commission on Graduates of Foreign Nursing Schools) je diploma's laten verifiëren. Dit scheelt al de eerste $350,=. Dit leek me dus het makkelijkste en het goedkoopste.

Inmiddels ben ik zover dat ik twee weken geleden mijn Autorization To Test heb ontvangen. Binnen een half jaar moet ik in Londen het NCLEX examen gaan afleggen. De voorbereidingen daarvoor ga ik ergens de komende weken uiteen zetten.


Nieuwsgierig naar de weg die ik ondertussen heb afgelegd en wat er allemaal bij komt kijken??? Lees dan verder.


Er is echt heel veel te vinden hoe je dit het beste kunt regelen, en vooral verpleegkundigen uit de Filipijnen hebben een hoop informatie gedeeld. Maar uit Nederland… Weinig concrete informatie.

Waar te beginnen.
Om te beginnen moet je jezelf inschrijven bij een nursing board. Maar welke?
Heb je al een voorkeur voor een bepaalde staat? Dan zou ik meteen voor deze kiezen. Vroeg of laat moet je dan toch de moeilijkere weg kiezen.
Indien je geen voorkeur hebt, dan is wellicht het halen van de NCLEX het eerste doel.
Als je deze eenmaal in de pocket hebt, kun je altijd nog switchen naar een andere staat.
Dit betekent wel dat je een deel van je papierwerk weer over moet doen.

Transcript
Voordat je met al je licentie en verificatie aanvragen gaat beginnen is het belangrijk om alvast het nodig voorwerk te doen. Het belangrijkste is dat je op tijd begint met het maken van een “transcript” of “marksheets”. Een transcript is een afschrift van je opleiding, of een marksheet (een nogal uitgebreide cijferlijst). De bedoeling is dat je een overzicht hebt waarin je per studiejaar aangeeft welke vakken en onderwerpen je hebt gevolgd en welke cijfers/resultaten je hebt behaald. In de Verenigde Staten is dit een document welke standaard bij het diploma wordt meegegeven. Deze kunnen later zelfs nog bijbesteld worden. In Nederland kennen we dit niet.
In mijn geval betekende dit dat ik mijn hele opleiding na ruim tien jaar zo gedetailleerd mogelijk uit moest gaan werken. Ik heb met mijn hogeschool gebeld en gemaild. Echter is er niks uit mijn tijd bewaard gebleven. (Scholen hoeven slechts 2 jaar gegevens te bewaren).
Dit zoeken, verzamelen en ordenen heeft me zeker 5 maanden gekost. Niet alleen kost het zoeken naar de juiste gegevens ontzettend veel tijd, ook het op een rijtje zetten is best een aardig klusje. Je wilt niet een transcript van 5 kantjes aanleveren.
Ik heb gelukkig nog veel informatie terug weten te vinden. Zelf had ik natuurlijk nog cijferlijsten en een aantal studiepuntenoverzichten. Daarnaast heb ik nog enkele modulegidsen bewaard en kon ik de beschrijving van het “international diploma supplement” en aan de achterzijde van mijn propedeuse certificaat prima gebruiken. Dat alles aangevuld met stageverslagen, studiegidsen die nog online stonden (let op! Het is een landelijk curriculum) en wat gegevens die ik gekregen heb van medestudenten uit die tijd maakten mijn overzicht compleet.
Het resultaat beschrijft uiteindelijk de hoeveelheid uren les in onder andere verpleegkunde, geneeskunde, psychologie, psychiatrie, praktijkuren, skills lab, et cetera.
Klinkt best heftig, maar het is best veel werk als je zelf alles weer bij elkaar moet sprokkelen.

Het is erg handig om alvast contact op te nemen met school. Misschien werkt er nog een docent uit jouw opleidingstijd of heb je via het werk nog contact met je school. Vraag op tijd of zij bereid zijn je te helpen met het officieel maken van je transcript en het invullen van formulieren (zie verderop).

New York State
Ik heb de meest eenvoudige gekozen. New York State Board of Nursing.
Voor deze ‘application for licensure’ heb je geen Social Security Number (Het BSN-nummer van de VS) nodig. Ook hoef je niet vooraf een IELTS of TOEFL taaltoets te maken.
Sommige staten willen vooraf een ‘fingerprint-test’ afnemen. Ook dat is niet nodig.
Ook is het bij sommige staten verplicht om je opleiding te verifiëren via een non-profit organisatie met de naam CGFNS international (voorheen Commission on Graduates of Foreign Nursing Schools).
Als je in de staat New York wilt werken dan kun je kiezen voor CGFNS. Dit is wel tijdrovend en kostbaar. The Credentials Verification Service for New York State kost $360,=.
Dit is niet verplicht, en je kunt ook je opleiding via de Office of Professions (OP) van de New York State Education Department (NYSED) laten uitvoeren. Hier zitten extra geen kosten aan verbonden.

Stap 1:
Wat je eerst moet doen is een tweetal cursussen volgen.
• Child Abuse Mandated Reporter Training for New York State: Identifying and Reporting Child Abuse and Maltreatment ($30)
• Infection Control Training for New York State Healthcare Professionals ($40)
Er zijn meerdere plekken waar je deze online cursus kunt volgen en kunt toetsen. Ik heb gekozen voor https://wildirismedicaleducation.com/st ... ourse-list.
Voordeel is dat je het cursusmateriaal rustig kunt bestuderen en de toets net zo vaak kunt maken als je wilt. Je betaald pas achteraf met creditcard, nadat je hem hebt gehaald. Een certificaat krijg je via de mail. Bewaar deze goed! Je moet ze bij je licentieaanvraag meesturen.

Stap 2:
De volgende stap is je aanvraag indienen voor de licentie. Maar let op! Het is verstandig om vast wat voorwerk te doen. Er moeten namelijk nogal wat gegevens worden verzameld en dat kan meer werk zijn dan je denkt. Dat voorwerk is onder andere je transcript.
Zorg daarnaast dat je zoveel mogelijk gegevens paraat hebt als je de ‘application for licensure’ gaat invullen. Dit moet namelijk in één keer. Alleen als je een Social Security Number hebt kun je later terugkeren en een formulier aanvullen.

Ze willen echt alles van je weten zoals welke scholen je hebt gezeten (zelfs je basisschool), met daarbij ook in welke periode (yyyy/mm tot yyyy/mm). Ook willen ze weten wat er op jouw diploma staat, welke graad, welke titel (diploma/certificaat/graad) het heeft, etcetera. Het is dus verstandig om veel documenten alvast in te scannen zodat je ze bij de hand hebt.
Vraag ook alvast een CCPS (Certificate of Current Professional Status) aan bij het BIG register. Dit kan tot 6 weken duren. Dus erg handig om deze ook alvast in huis te hebben alvorens je het aanvraagformulier in gaat vullen. Deze kun je toevoegen, maar dit is niet verplicht.


Op http://www.op.nysed.gov/prof/nurse/nurseforms.htm kies je voor Online Form 1 - Application for Licensure for Registered Professional Nurse. Vul alles in één keer in. Als je alle gegevens bij de hand hebt, dan ben je in 20 minuutjes klaar. Via je mail krijg je een nummer opgestuurd. Deze moet je goed bewaren om later nog documenten te kunnen toevoegen.
De kosten voor deze “licensure and first registration fee” $143,=. Betaal deze met je creditcard.

Stap 3:
Op http://www.op.nysed.gov/prof/nurse/nurseforms.htm staat Form 2F. Dit formulier moet je deels zelf invullen en deels door school in laten vullen. Let op dat je wel een vertaald transcript klaar moet hebben en volledig volgens de voorschriften moet versturen.
En daar komt dat transcript om de hoek kijken waar al zoveel tijd in is gaan zitten. Deze moet je door school laten goedkeuren en laten voorzien van stempels, handtekening van de “official who maintains the record”, etcetera, alvorens je ermee naar een beëdigd vertaler gaat. Hoe goed je engels ook is, zelf vertalen is niet toegestaan. De vertaler zal ook een officieel document moeten toevoegen (notarized Affidavit of Accuracy) waarin zij aantoont ook werkelijk een beëdigd vertaler te zijn. Dit alles werd bij mij aan elkaar gezet met een speciale tang.
Zodra de vertaling in orde is, neem je het hele zaakje mee naar je school. Het originele transcript en de vertaling moeten worden voorzien van een officiele enveloppe van school (voorzien van naam (logo) en adres). het 2F formulier moet ook direct vanuit school worden meegestuurd in diezelfde verzegelde enveloppe. Een stempel en handtekening over de plakstrip van de dichtgeplakte (=sealed) enveloppe moet in principe genoeg zijn. De enveloppe is door de hogeschool aangetekend verstuurd. Spreek met de school af hoe dit met de kosten te doen (aangezien aangetekend wordt verstuurd).
Let op, er kan een controle plaatsvinden, dus zorg dat de contactpersoon van school hiervan op de hoogte is.
De beëdigde vertaling kostte mij €120,= excl BTW (€145,20).
Later hoorde ik dat op de Hogeschool dit ook vertaald had kunnen worden door een beëdigd vertaler. Vraag dat dus even na, dit kan behoorlijk wat schelen in de kosten.

Stap 4:
Op http://www.op.nysed.gov/prof/nurse/nurseforms.htm staat Form 3F. Dit formulier moet je deels zelf invullen en deels door het BIG register in laten vullen. Het is verstandig even contact op te nemen met het BIG register. Zij geven je dan een adres door waar je het je formulier heen kunt sturen. Let op dat je het eerste deel zelf invult voordat je hem opstuurt naar het BIG register.
Het BIG register vult de rest in en stuurt het formulier rechtstreeks naar NYSED, voorzien van een waarmerk (stempel).

Stap 5:
Schrijf je in bij Pearson Vue. Via deze link https://www.ncsbn.org/before-the-exam.htm kun je informatie vinden hoe je in te schrijven.
Pearson Vue is het examen centrum waar de computer adaptive test wordt afgenomen.
Registratie kost $200,-. Later komt er een “international scheduling fee”bij. Dit is nog eens $150,-.

Het Nursing Board van de staat die je hebt gekozen verklaard je “eligible”(geschikt) voor het afnemen van het NCLEX examen. De ATT (Authorization to test) krijg je via het NCSBN (The National Council of State Boards of Nursing). Pearson Vue neemt de examens af. Voor Nederland (eigenlijk heel Europa) moet je daarvoor in Londen zijn.

Stap 6:
geduld hebben:

Vanwege COVID en het sluiten van de school duurde het allemaal wat langer voordat alle papierwerk was opgestuurd naar het New York State Education Department. Via de track & trace kon ik de zending volgen. Helaas hield de track & trace halverwege juli 2020 op bij aankomst van de zending in het land van bestemming. Begin november heb ik er een mailtje aan gewaagd via de website van NYSED.
Na een paar weken nog steeds geen reactie.
Eind november kreeg ik het verlossende mailtje. Mijn opleiding was NCLEX approved. In deze mail staat tevens dat je binnen 48uur een mail met je ATT moet krijgen van Pearson Vue.
Maar je raad het al… die kwam er niet.
Een week later kreeg ik de reactie op het bericht dat ik aan het begin van de maand had verstuurd (dat mijn opleiding dus was goed gekeurd). Ook hierin nogmaals dat er binnen 48uur een mailtje met een ATT van Pearson Vue moet komen. Ook stond er in “There is no deadline for which you need to attempt this exam.” Dat was goed nieuws, aangezien ik van tevoren had begrepen dat binnen de VS gemiddeld een termijn van 90 dagen geldt. Maat met COVID is reizen naar Engeland en terug geen optie ivm alle quarantaine maatregelen.

Maanden gingen voorbij. Nog twee keer heb ik een contact form ingevuld naar “the office of the professions” en uiteindelijk een mail gestuurd naar het mailadres dat mij het verlossende mailtje gaf. Weer geen reactie...
Inmiddels was het 17 maart 2021 en heb ik nogmaals een email gestuurd. Maar nu aan het nursing board. Diezelfde avond ontving ik reactie dat ze me “online eligable” hadden verklaard. Van het NCSBN ontving ik even daarvoor al het ATT nummer (Authorization to Test). Helaas stond hierin toch een deadline van 6 maanden waarbinnen het examen moet worden afgelegd.

9 maanden na het opsturen van de laatste documenten was het eindelijk zover. Ik kan me gaan voorbereiden op de NCLEX en een datum gaan prikken. Hopelijk staat COVID een reis naar Londen niet in de weg.


De kosten op een rijtje (let op! Prijzen uit 2020):
• Child Abuse Mandated Reporter Training for New York State: Identifying and Reporting Child Abuse and Maltreatment ($30)
• Infection Control Training for New York State Healthcare Professionals ($40)
• Online Form 1 - Application for Licensure for Registered Professional Nurse ($143)
• Vertaling transcript €145,20= bij een beëdigd vertaler (maar dit kan vaak ook via school, voor wellicht minder of misschien wel gratis).
• Kosten 2F formulier en transcript € verzendkosten en eventuele kosten school
• Kosten 3F formulier en € verzendkosten en eventuele kosten BIG register.
• Pearson Vue Registratie fee $200)

$563,-(=€518) en €145,20 maakt samen €514,- afgerond voor alle voorbereidingen tot het verkrijgen van een ATT.

Daar komen straks nog bij :
- reis en evt verblijf naar het examen centrum in Londen
- Aanschaf van eventuele apps en andere oefenprogramma’s voor de NCLEX
- Internationale NCLEX scheduling fee $150 .

Zodra ik weer wat verder ben, update ik het verhaal! Ik ben al een behoorlijk eind gekomen en waardeer alle hulp van school enorm!
Nu ga ik eerst op zoek naar een goede (en goedkope) NCLEX prep course en aan de studie. Ergens de komende maand ga ik me inschrijven. Helaas moet ik rekening houden met alle mogelijkheden en onmogelijkheden rondom COVID.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Greenhorn »

Super om zoiets te lezen! Ookal is het voor mij niet van toepassing, ik ben er zeker van dat er mensen zullen zijn die je hiermee enorm helpt.

Veel succes met de volgende stappen.

(Is er ook een tekort aan apothekers/is er een dergelijke traject mogelijk voor apothekers?)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door hemmie »

Nou, er is hier niet eens genoeg werk voor de in de VS opgeleide pharmacists, dus helaas....
Terug in Texas!
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Greenhorn »

hemmie schreef:
02 apr 2021, 15:04
Nou, er is hier niet eens genoeg werk voor de in de VS opgeleide pharmacists, dus helaas....
Hoe zou dat komen? In Belgie is er een tekort aan. (Nuja hier is aan quasi alles wat met zorg te maken heeft een tekort)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Tipsy_1 »

en houdt het hebben van een registered nurse license dan in dat je eenvoudig weg kan emigreren en een greencard of visum krijgt?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door AnnInBC »

Super allemaal en ik heb hetzelfde doorstaan in Canada, maar toen ik mij registreerde hier in Vancouver, British Columbia bijna 20 jaar geleden was het een beetje simpeler. Ik deed de aanvraag, moest transcripts van mij school opsturen, daarna goedgekeurd dat mijn opleiding evenwaardig was als die van Canada. Dan IETLS moeten doen en een bepaalde score moeten halen, daarop geslaag en dan verpleegexamen mogen doen. Dit heb ik toen allemaal kunnen klaar krijgen binnen een goed jaar. Dus wat minder stappen dan wat jij moet doen, maar hier in Canada is het de laatste jaren ook erg veranderd en duurt het nu ook 3 tot 5 jaar om je verpleegkundige license te krijgen.

Ben je er zeker van dat je license voorgoed geldig blijft? Ik ben verpleegkundige in Canada met een Belgische opleiding en heb me hier dus ook moeten laten registeren. Ik heb mijn Registered Nurse license ondertussen al zo een 15 jaar hier en dat moet elk jaar vernieuwd worden en dat kost $600 per jaar.

Als je niet voldoende werk uren hebt per jaar in de provincie (voor Canada toch) waar je geregistreerd bent, dan stellen ze hier vragen. Je moet een bepaald aantal uren gewerkt hebben per 5 jaar, zo niet dat moet je een "non-practicing license" nemen en je kan dat later dan weer veranderen in practicing. Maar als je bijvoorbeeld meer dan 5 jaar "non-practicing" bent geweest moet je opnieuw naar school om te zorgen dat je op de hoogte bent van het huidige verpleegkunde beroep als ik het zo moet zeggen. Ik weet niet of dat ook zo is in de USA, maar zeker iets om na te vragen.

Veel succes verder!
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Tipsy_1 schreef:
02 apr 2021, 18:57
en houdt het hebben van een registered nurse license dan in dat je eenvoudig weg kan emigreren en een greencard of visum krijgt?
Recruiters staan met open armen klaar, helemaal met een NCLEX examen achter de rug. Heb ooit een vraag gesteld via een contactformulier bij één van de vele recruiters. Kreeg meteen een aanbod. Ze zouden helpen met alle papierwerk (wat ik nu zelf gedaan heb) en helpen met voorbereiden op de NCLEX. Betalen ook alle kosten (examen, reis en hotel) nog. Ze bieden van alles aan. Als je het haalt krijg je via hen een contract en kom je te werken bij een van de ziekenhuizen waar de betreffende recruiter personeel aan levert. Ze regelen ontvangst in de VS, helpen met onderkomen, rijbewijs en zijn ook Greencard sponsor. Je zit vervolgens wel 1½ tot soms 3 jaar aan deze recruiters vast met een contract.

Aangezien ik nu goede connecties heb met school en er werd aangegeven dat je kunt her-registreren voor de licentie elke 3 jaar (wel aangeven dat je elders als verpleegkundige werkzaam bent geweest), leek me het nu wel een goed moment om e.e.a. in gang te zetten. Éénmaal de NCLEX op zak zou het hooguit een refresher course kunnen betekenen mocht het nodig zijn. Het is voor mij een hele mooie plan B, en mocht het de komende jaren niet lukken (heb kleine kinderen, ivm COVID, etc) dan zij het zo.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Tipsy_1 »

Interessant, want soms wordt er wel eens gezegd dat het moeilijk is om in de US te geraken. Maar als je als jongere de juiste studiekeuze maakt...!
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Kleine update.

De corona maatregelen houden de boel nog behoorlijk tegen. Ik heb nog geen datum geprikt en ben ondertussen wat oefenvragen aan het maken.
Saunders heeft een gratis app met slechts een beperkte toegang, Khanacademy heeft online ook een gratis test-prep, echter wordt deze niet up-to-date gehouden. Er zijn duizend-en-één adviezen rondom allerlei test-preps, aanbevelingen om contact op te nemen met allerlei vage types.
Uiteindelijk heb ik toch (old-school) een boek besteld van Saunders. Dit is toch nét iets prettiger. Gewoon een boek, geen gelimiteerde toegang, op de bank of buiten in de zon te lezen, geen afhankelijkheid van internet, en lekker post-its plakken. (Ik ben nu eenmaal opgeleid met boeken en vind dit veel prettiger lezen).

Ik vermelde hierboven al even dat Pearson Vue een tijdsbestek van 6 maanden had aangegeven waarbinnen het examen moet zijn afgelegd. Ook verloopt in juni mijn inschrijving bij Pearson Vue. Allemaal geen man overboord. Ik kan me opnieuw inschrijven bij Pearson Vue (kost wel weer $200) en het New York Nursing Board verklaart mij na het verlopen van de termijn gewoon weer "eligable". Helaas kan het NY Nursing Board niet de termijnen bepalen voor Pearson Vue. Wordt vervolgd...
Jonny24
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Jonny24 »

Hey @BassD.

Ik reageer hier even omdat mijn vriendin in dezelfde situatie zit als jij (over 4 jaar dan). Zij gaat de verpleegkunde opleiding nog doen maar daarna wil zij ook in de VS werken omdat zij daar roots heeft.

Denk je dat die recruiters betrouwbaar zijn, en waar kunnen wij die vinden? Het is voorlopig nog niet zover maar we willen goed voorbereid zijn.
Jonny24
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Jonny24 »

Oh en als ik dit ergens anders moet doen, dan hoor ik het ook graag.
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Jonny24 schreef:
06 mei 2021, 20:06
Hey @BassD.

Ik reageer hier even omdat mijn vriendin in dezelfde situatie zit als jij (over 4 jaar dan). Zij gaat de verpleegkunde opleiding nog doen maar daarna wil zij ook in de VS werken omdat zij daar roots heeft.

Denk je dat die recruiters betrouwbaar zijn, en waar kunnen wij die vinden? Het is voorlopig nog niet zover maar we willen goed voorbereid zijn.
Ik heb geen persoonlijke ervaring omdat ik niet op het aanbod ben ingegaan. O' Grady Peyton biedt dergelijke diensten aan.
Als je https://www.ogradypeyton.com of https://avanthealthcare.com bijvoorbeeld bekijkt, dan zie je al een aantal voorbeelden.

De meeste recruiters vragen wel wat werkervaring (bijvoorbeeld minimaal een jaar in een acute zorginstelling). Dus doe goed research naar een passende recruiter. Wil je in een bepaalde regio werken, dan kan het zijn dat er al een hoop afvallen omdat zij zich niet met zorginstellingen in die regio bezig houden. Het belangrijkste is uiteindelijk nog steeds het gelijkwaardig laten beoordelen van je diploma.
Je kunt de beste recruiter uitzoeken, als je niet voldoet aan de opleidingseisen, dan loop je meteen achter de feiten aan.

Alles wat ik hier eerder beschreven heb is zoals ik het ervaren heb. Het is echt veel werk om alles goed op papier te krijgen en het is echt heel belangrijk dat letterlijk alle uren les goed bijgehouden moeten worden. Het kan straks zijn dat blijkt dat je bijvoorbeeld niet genoeg uren kindergeneeskunde of verloskunde tijdens je opleiding hebt gehad, en de gewenste nursing board daarom je opleiding niet gelijkwaardig wil verklaren. Deze eisen kunnen per staat verschillen. Ga dus bij de Nursing Boards op de websites kijken naar de eisen die zij stellen.

Zoals ik al beschreven heb willen ze echt een gedetailleerd overzicht (transcript) met alle opleidingsuren die je gevolgd hebt. Zowel theorie als praktijk. Je moet dus per kwartaal of per semester een overzicht maken. Vak, specialisatie of onderwerp, studiepunten, uren, theorie/praktijk.
Ze willen exact weten welke specialisaties er zijn behandeld tijdens de lessen en stages. Bijvoorbeeld een x-aantal uren geneeskunde lessen op het gebied van urologie, x aantal uren op gebied van psychiatrie, etcetera.
Tegenwoordig is veel lesstof in casuïstiek en opdrachten verwerkt en dat maakt het voor jouw vriendin zo dadelijk al een stuk lastiger. Bewaar dus zoveel mogelijk lesmateriaal, studiepuntenoverzichten, etcetera. Alles kan van pas komen. Ga ook niet na het behalen van het diploma proberen om de details boven water te krijgen, maar doe dat zo vroeg mogelijk. Hier heb je alle medewerking van school bij nodig, dus als zij bepaalde urenoverzichten van het huidige curriculum hebben, dan helpt dat enorm! Leg ook vooral uit waarom je deze gegevens zo nauwkeurig mogelijk verzamelt.
Mocht je dus een bepaalde staat op het oog hebben, dan kun je samen met school kijken of er geschoold kan worden om aan bepaalde uren te komen en of er een mogelijkheid is om op een bepaalde stageplek terecht te komen. Ik kan niet anders dan jou en jouw vriendin adviseren om op tijd te beginnen met het verzamelen van alles wat je nodig hebt. In de VS hebben de meeste ziekenhuizen (met name in de grote steden) de voorkeur voor bachelor verpleegkundigen. De HBO verpleegkunde variant kan ik sowieso aanbevelen. Qua uren les en praktijk zit het dan wel goed, alleen moet je dan kijken of je met de specialisaties ook goed uitkomt qua uren.

Al met al is het nooit te vroeg om te beginnen met uitzoeken waar je wilt werken en wat de eisen zijn van het Nursing Board waar je je in wilt schrijven. En welke recruiters er daar werkzaam zijn, wat zij eisen, etcetera. Die wensen zijn erg persoonlijk en daar kan ik geen advies in geven.
Als haar roots in de USA liggen, dan hebben jullie vast al een bepaalde staat voor ogen.
Jonny24
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Jonny24 »

Hey bedankt voor je antwoord! We gaan ermee aan de slag. Mijn vriendin heeft in principe geen hele grote voorkeur voor een staat, maar heeft familie wonen in Nee York dus dat is haar eerste keus, mits daar voldoende vraag is naar verpleegkundigen dan...

Zou je nog iets kunnen vertellen over waar ik die vereisten qua opleiding en uren, etc. kan vinden? Ik kom zover tot de website van de NYSED, maar kom daar niet echt verder.
Laatst gewijzigd door Jonny24 op 07 mei 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door clp90 »

Erg bewonderenswaardig hoe je dit allemaal hebt uitgezocht en in gang hebt gezet! Ik hoop dat het je uiteindelijk gaat lukken een baan en verblijfsvergunning te bemachtigen. Ik geloof dat iemand anders op dit forum dat ook is gelukt? En laat je alsjeblieft niet teveel ontmoedigen door sommige users op die forum.
Laatst gewijzigd door clp90 op 07 mei 2021, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Jonny24 schreef:
07 mei 2021, 20:36
Hey bedankt voor je antwoord! We gaan ermee aan de slag. Mijn vriendin heeft in principe geen hele grote voorkeur voor een staat, maar heeft familie wonen in Nee York dus dat is haar eerste keus, mits daar voldoende vraag is naar verpleegkundigen dan...
Wat ik zo her en der lees is het in de stad New York lastig om een baan in het ziekenhuis te krijgen, aangezien veel verpleegkundigen daar wel willen werken. Upstate zijn er vacatures genoeg. Ga bijvoorbeeld op facebook een New York Nurse Job Opportunities volgen. Dagelijks worden daar vacatures geplaatst en dan zie je dit soort dingen al snel genoeg.
Jonny24 schreef:
07 mei 2021, 20:36
Zou je nog iets kunnen vertellen over waar ik die vereisten qua opleiding en uren, etc. kan vinden? Ik kom zover tot de website van de NYSED, maar kom daar niet echt verder.
Het lastige is dat deze gegevens eigenlijk nergens concreet te vinden zijn. Wel zie je bijvoorbeeld LPN to RN programs waar specifiek de onderwerpen Childbearing family, Child, Adult, Individuals with mental disorders extra aan de orde komen. Voor New York zul je op websites moeten gaan kijken van diverse scholen die de opleiding verzorgen.
https://www.citytech.cuny.edu/nursing/nursing-aas.aspx geeft een kort overzicht. Ook het Erie College heeft een overzicht. https://catalog.ecc.edu/preview_program ... arch&print
Nadeel is dat deze niet heel gedailleerd zijn en je dus niet heel specifiek de uren per vak en specialisatie kunt zien.

In de VS is het level associates degree het entree-level voor verpleegkundigen. Dit zijn 2 jarige opleidingen, dus met een 4 jarige opleiding zit je qua uren wel goed. Ik heb naast 80 praktijkuren kindergeneeskunde en 80 praktijkuren verloskunde ook een 10-weekse psychiatrie-stage gehad en daarnaast in een ziekenhuis veel praktijkuren gedraaid in de werken-leren variant. Aangezien mijn opleiding inmiddels al 11 jaar geleden is en het hele curriculum en de wijze waarop colleges worden verzorgd niet meer te vergelijken zijn, kun je hier nu eigenlijk helemaal niks meer mee.

Laat je vriendin beginnen met de opleiding en vooral goed bij houden welke vakken ze krijgt, welke specialisaties er behandeld worden en verwerk dit in een excel bestand. Een transcript kennen we in Nederland niet, dus deze moet je zelf creëren. Houdt studiepunten en uren bij (ook huiswerk telt als studieuren!). Indien er toch te weinig kindergeneeskunde, verloskunde, psychiatrie of welk specialisme aan de orde komt, dan op tijd kijken of er ergens toch een college of aanvullende cursus te volgen is.
Uiteindelijk moet school straks het transcript op waarheid ondertekenen en voorzien van een stempel. Ga tijdig in gesprek over de gewenste stageplek en geef aan waarom je dit wilt. Veel studenten hebben allerlei wensen, maar met een goede onderbouwing kun je net dat streepje extra krijgen. Nogmaals, ik heb gewoon ontzettend veel mazzel gehad met mijn stages en leer-werk plek.
Maar maak het niet spannender dan het is. Ga 2 weken lang 40 uur meelopen op een kinderafdeling en 2 weken op een verloskunde afdeling en je hebt al 80 praktijkuren binnen.
Overigens vraag ik me af of werkelijk alle verpleegkundigen in de VS deze specialisaties in de praktijk hebben gehad. Ik kan het me haast niet voorstellen. Zolang de opleider in de VS een erkende opleider is, is het behalen van het diploma denk ik genoeg voor inschrijving voor het NCLEX examen. (Ik ga er vanuit dat een verpleegkundige die in Nederland wil werken ook veel bewijs zal moeten leveren naast een diploma)
Jonny24
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door Jonny24 »

Een tijd lang offline geweest om allerlei zaken uit te zoeken. Inmiddels hebben we contact gehad met de recruiters van Avant Healthcare. Persoonlijk vindt mijn vriendin het fijner om het via een organisatie zoals deze te laten verlopen omdat het proces dan misschien vloeiender verloopt. Zij hebben immers veel meer verstand van zaken dan wij en hebben al talloze keren mensen op deze manier naar de VS gehaald.

Wat ons opviel in het contact met hen, was dat zij weinig te zeggen hadden over de transcripts waar @BassD. het over had. Wat zij ons vertelde was het volgende: "We will need transcripts from your institution and we have not had issues in the past with Netherland nurses in obtaining this. Your school should be able to provide this to you once you graduate."

Hiermee lijkt in ieder geval duidelijk te worden dat het transcript iets is waar we ons niet veel zorgen om moeten maken (maar dat doen we uiteraard wel :D ). In ieder geval is het waarschijnlijk verstandig om dit aspect al te bespreken met de studiebegeleider vanaf het begin van de studie.

Verder wordt ons duidelijk dat deze recruiters je in principe door het hele proces heen begeleiden, van de aanmelding als verpleegster in de VS, tot het vinden van een werkplek, en zelfs het regelen van een woonplek. De NCLEX, IELTS en RN licensures zijn voor hun kosten en ze treden ook op als green card sponsor voor de verpleegster zelf en eventuele directe familie (partners, kinderen). Zij gaat zich nu eerst maar richting op het afronden van de opleiding en daarna meldt ze zich aan bij het programma van Avant.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door kastelke »

Om een transcript te krijgen van een studie die je nu nog bezig bent, of die je de afgelopen paar jaartjes afgerond hebt, daar zie ik ook niet direct een probleem in.
Maar ik heb proberen een transcript te krijgen van een hogeschool waar ik 20 jaar eerder afgestudeerd was (en die ondertussen dan nog eens fusioneerde met een andere hogeschool), en dat was een onmogelijke taak. Resultaat: 0 credits voor een programma waar ik me hier (Canada) voor registreerde. Gelukkig had ik al permanent resident status, dus mijn visa kwam er niet mee in het gedrang.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RottenNuke
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2021, 01:17
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door RottenNuke »

Hey! I am a nurse in the US but I am a Filipijnse verpleegkundige living here in the Netherlands. Currently, I am awaiting my immigrant visa. If you need tips and help with the application for NY or other state, would be so glad to help. DIY thing! And also some great direct employers. I don’t suggest Avant because they have low salary offer, they’re an agency. Go for direct hires (WWHS, Connetics), better pay per hour and you can ask which state you want. I am getting my BIG-registration now but the salary scale is too low here in NL than in the US, my Dutch husband wants us to move there. We will get our green card when we arrive there and my husband is covered thru my application with the visa. Know the process! Especially this year, if you do premium processing, you can be there in Amerika in 6months or less than a year.

For Nclex processing:

- for the transcripts or course description, they look for the following subjects:
Nursing Foundations
Obstetric/Maternal-Child Health Nursing
Psychiatric Nursing
Operating Room (5 Major and 5 Minor surgeries assisted)
Delivery Room (that you delivered/assisted delivery of babies)
Medical-Surgical
Community Nursing


For NCLEX exam:

- do an intensive review with Rachel Allen
- SAUNDERS, LIPPINCOTT, la charity
- for practice questions, use the bank questions from NCSBN or UWorld
- practice everyday answering questions sitting for 4-5 hours without a long break, once you hit beyond 75 questions, it will be all about stamina. People fail the exam not because of the knowledge but because they’re already tired.

Hope this helps!

And yeS, the easiest state to process is NY or the US territory NMI and just do a license endorsement wherever you want to work.

You have to take IELTS later once you have to process your immigrant visa. I took Ielts in Amsterdam.

About the types of nurses:

LPN/LVN —> Verzorgende-IG level
RN —> Verpleegkundige


RN vacatures from Direct hires, you can work wherever you want, Med/Surg, ICU, ER or OR (OK). In NL, OK is not part of the verpleegkunde opleiding. Salary offer per hour should be not below 35$. You can get around 35$ to 48$ per hour for a 36hour/week basis. And if you work in a ziekenhuis in Nederland which is under JCI? Take a certification of your specialization like IC of SEH, you’d get doubled with your salary offer. North California has mostly 80$ per hour to over 100$/hour and in NY, high cost of living but you also have a high payscale, but lower than Cali.

Ask me anytime! We, Filipino nurses, know a lot about the process going to Amerika. ❤️
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Omdat er toch wat vragen zijn omtrent het opstellen van een transcript, heb ik een deel ervan online gezet.
De opleidingen zijn nu al enorm veranderd in vergelijking met 13 jaar geleden en is ook persoonlijk, dus het is een bewuste keus deze niet in zijn geheel te publiceren.
Hopelijk geeft dat duidelijkheid over de wijze waarop dit kan worden opgesteld en welke informatie opgezocht moet worden.
Dit transcripts moet uiteindelijk ondertekend en gestempeld worden door je opleider en vervolgens worden vertaald door een erkende vertaler.
Dit proces staat in mijn eerste post.

Afbeelding

Afbeelding

Ook een tip die veel wordt gedeeld:
Op Youtube staat een online lecture (12-delig) van Mark Klimek. Dit is echt een aanrader en een eye-opener.
Ik heb het halve boek van Saunders doorgelezen en dan is er echt geen doorkomen aan.

Status update:
Mijn registratiekosten bij pearson vue zijn betaald en ik wacht weer op mijn ATT (deze heb ik telefonisch aangevraagd).
Dan kan ik eindelijk een datum prikken voor het NCLEX examen nu het weer makkelijker wordt om te reizen.
BassD.
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 jun 2018, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verpleegkundige in New York State

Bericht door BassD. »

Het examen:
Om het verhaal compleet te maken hoe een Nursing License te krijgen, heb ik hier een update.
Want hoe ging het verder...

Via de website van Pearson plan je een examendatum. Er was geen andere examentijd dan 8.00 's morgens lokale tijd.
Er wordt van je verwacht om een half uur van tevoren aanwezig te zijn, dus je ontkomt al sowieso niet aan een overnachting.
De datum is geprikt, een hotel geboekt, vluchten geboekt. Dit alles zo'n 2 maanden van tevoren.
Kosten voor Pearson €180
Vluchten €120
Hotel €70
Metro €12

Via schiphol ben ik naar Londen gevlogen voor het examen. Het examencentrum van Pearson zit op een paar honderd meter van het metrostation van Holborn. Daar zit overigens ook een hotel waar je voor rond de €70 een overnachting met ontbijt hebt. Alles is dus binnen 5 minuten loopafstand. De metro kun je gewoon met een bankpas betalen. Dus geen gedoe met kaartjes. Gewoon contactloos met je Europas.
Overigens moet je wel contactloos betalen aan hebben staan, anders werkt het niet.
Ideaal allemaal!!!

Een avond voor het examen was ik in mijn hotel en ik heb even een rondje gemaakt om alvast te kijken hoelang en ver het lopen is naar het examencentrum van Pearson. 5 minuten later stond ik voor de deur. Gauw wat eten, douchen en naar bed.

Om 6.30 stond het ontbijt in het hotel al klaar. Hier zat één van mijn medekandidaten ook te ontbijten.
Na het ontbijt was het een kwestie van tas inpakken en op naar het examencentrum.
Daar stond al een hele rij te wachten om naar binnen te gaan. Er zijn niet alleen NCLEX examens, maar ook andere... Ongeveer 15 examenkandidaten kwamen voor de NCLEX. En de kandidaten komen van overal en nergens. Met een enkeling heb ik gesproken. Zij kwamen uit Spanje, Verenigde Arabische Emiraten en ergens uit Afrika.
Je telefoon moet binnen meteen helemaal uit. Alleen je paspoort mag je tijdens je examen in je zak houden (deze bladeren ze wel door overigens).
Er worden palm-vain scans gemaakt en dan wordt je richting het toetslokaal gestuurd. Dit is een ruimte met 15 computers (er zitten schotjes tussen). Voorafgaand krijg je nog laatste instructies en wordt gecheckt of je geen oordopjes of horloges bij je draagt. En dan ga je naar binnen.

En dan denk je goed voorbereid te zijn. Alle 2400 vragen van uWorld gemaakt, altijd keurige scores gehaald (gemiddeld 65%, aan het eind richting de 70%) en een oefentoets die aangeeft dat je een "high probability" hebt om te slagen (72% goed beantwoord). Alle 12 lectures van Mark Klimek geluisterd, sommige delen zelfs 3x. Nog een toets uit het Saunders boek gemaakt (ook 72% score)...
Als je met uWorld geoefend hebt, dan merk je dat het scherm, de calculator, alles exact hetzelfde is als de NCLEX.
Toch prettig als je je werkomgeving al kent en er al iets bekends in voor komt.

En dan komen de toetsvragen. Het begin was prima, de eerste vraag wist ik meteen. Heerlijk begin! Maar toen werd het steeds lastiger.
Een aantal medicijnnamen kon ik niet plaatsen. Een groot aantal vragen waren vergelijkbaar met uWorld. Dat wil zeggen. De vraag en antwoorden waren uiteraard niet een kopie, maar als je de vragen in uWorld hebt gemaakt en de "rationals" gelezen hebt, dan weet je de antwoorden. Maar eerlijk is eerlijk. Je moet ook werkelijk alles weten. Van zwangeren, kinderen, ouderen, psychiatrie tot delegeren en medicijnen.
75 vragen later sloeg de toets af. Het minimum aantal was kennelijk genoeg om te beoordelen of ik genoeg kennis bij me had.
Was het na 75 vragen voor de Computer Addapted Test al duidelijk dat ik geslaagd was? Of was het na 75 vragen al duidelijk dat het niks ging worden. Een heel goed of slecht gevoel heb ik er niet bij... Ik weet het gewoon niet. Het is nu wachten op de uitslag.
Wordt het een Pass of Failed.
Ik weet dat ik een aantal vragen zeker weten goed had. Een aantal vragen kon ik terug brengen naar 2 mogelijke antwoorden (dus 50% kans). Een enkele vraag was echt gokken. In het meest ongunstige geval moet ik weer 2 dagen investeren in een herkansing. Want de trip is echt prima te doen. In het gunstige geval ben ik nu een licentie rijker. We wachten af... Spannend spannend spannend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer