NVC K1 visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
gt95
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2019, 23:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

NVC K1 visa

Bericht door gt95 »

Hi!

Momenteel ben ik een jaar in het proces voor het krijgen van een K1 visum. 6 weken geleden heb ik bericht gekregen van de USCIS (approval notice). Nu is het wachten tot de NVC het doorstuurt naar de Amerikaanse ambassade.

Iemand toevallig ook momenteel in dit proces? Of al hier geweest. En hebben jullie misschien een idee van hoe lang dit proces nog kan gaan duren? Ook ivm de achterstand door COVID?

Alvast bedankt!
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: NVC K1 visa

Bericht door Martijn88 »

Als je facebook hebt, kijk eens in de groep "Nederlanders in Amerika - Verhuisd voor de liefde (K1/CR1/IR1 lotgenoten)", er zijn er een aantal in het K1 proces daar. Voor zover ik weet behandelde het consulaat geen K1 cases, maar met recente gerechtelijke uitspraken zijn een aantal cases toch approved. Ik heb CR1 gedaan, en na NVC approval eind oktober had ik begin december mijn interview en begin januari mijn visum in mijn paspoort.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: NVC K1 visa

Bericht door RaphaelB »

Ik mag volgens mij geen directe websites linken, maar zoek naar de website van visa journey. Is een wereldwijd forum waar je de informatie kan vinden die je zoekt.
Het proces duurt sowieso erg lang. Duurde bij mij bijna 3 jaar voordat ik mijn Greencard eindelijk ontving (CR1).
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer