Studeren in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Jaims
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021, 12:23

Studeren in Amerika

Bericht door Jaims »

Ik volg momenteel een HBO Bachelor ICT in Nederland. Ik ben begonnen met kijken naar de optie om een master in Amerika te volgen. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die mij wat meer erover kunnen vertellen die er ervaring mee hebben? Waar ik vooral op vast loop is de kosten, de kosten van een master in Nederland liggen een stuk lager dan in Amerika. Zelf heb ik wel al een deel spaargeld alleen dit zal zeker niet genoeg zijn, hoe hebben anderen dit geregeld? Wat zijn mijn opties?
Sabine1970
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 dec 2013, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Sabine1970 »

Hoi Jaims, je kunt bekijken of je in aanmerking kunt komen voor een scolarship in de VS. Ik heb even een random site voor je opgezocht: https://www.scholars4dev.com/?s=usa&x=0&y=0. Misschien heb je daar wat aan?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 485
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Nagini »

Hallo Jaims,
Studeren in de VS is helaas superduur. Er zijn wel dingen als beurzen, maar die zijn meestal beperkt voor buitenlanders zoals wij. In plaats van de hele master, kun je er ook voor kiezen om alleen de stage/thesis in de VS te doen. Dat heb ik zelf tijdens mijn Master gedaan, en heb zo 6 maanden aan de Universiteit van Georgia gestudeerd. Voor een stage/thesisproject hoef je meestal geen collegegeld in Amerika te betalen (tuiton), en je kunt toch ~6 maanden in de VS wonen en studeren! Ik weet niet hoe het met HBO-stages/masters zit, maar meestal weten studieadviseurs wel wat daar mogelijk is. Andere opties zijn bijvoorbeeld betaalde stages bij bedrijven in de VS, denk aan in de zomervakantie. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ik weet dat er bemiddelaars voor dat soort stages zijn. Je kunt ook eens kijken bij grote bedrijven in de VS in jouw branche, of die zoiets aanbieden.
Jaims
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021, 12:23

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Jaims »

Sabine1970 schreef:
10 mar 2021, 11:49
Hoi Jaims, je kunt bekijken of je in aanmerking kunt komen voor een scolarship in de VS. Ik heb even een random site voor je opgezocht: https://www.scholars4dev.com/?s=usa&x=0&y=0. Misschien heb je daar wat aan?
Bedankt!
Nagini schreef:
10 mar 2021, 12:34
Hallo Jaims,
Studeren in de VS is helaas superduur. Er zijn wel dingen als beurzen, maar die zijn meestal beperkt voor buitenlanders zoals wij. In plaats van de hele master, kun je er ook voor kiezen om alleen de stage/thesis in de VS te doen. Dat heb ik zelf tijdens mijn Master gedaan, en heb zo 6 maanden aan de Universiteit van Georgia gestudeerd. Voor een stage/thesisproject hoef je meestal geen collegegeld in Amerika te betalen (tuiton), en je kunt toch ~6 maanden in de VS wonen en studeren! Ik weet niet hoe het met HBO-stages/masters zit, maar meestal weten studieadviseurs wel wat daar mogelijk is. Andere opties zijn bijvoorbeeld betaalde stages bij bedrijven in de VS, denk aan in de zomervakantie. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ik weet dat er bemiddelaars voor dat soort stages zijn. Je kunt ook eens kijken bij grote bedrijven in de VS in jouw branche, of die zoiets aanbieden.
Het klopt dus dat je alleen maar het Nederlandse schoolgeld hoeft te betalen als je via een uitwisseling/stage/minor gaat studeren in Amerika? Dit zou dan inderdaad ook een mooie optie zijn waar ik eens naar kan kijken. Heel erg bedankt!
CelineS
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2021, 17:12

Re: Studeren in Amerika

Bericht door CelineS »

Hi Jaims!

Het is zeker niet onmogelijk om een volledige master in de VS te doen. Je zou inderdaad wel echt een studiebeurs moeten krijgen tenzij je een flink bedrag op je spaarrekening hebt staan. Naast de website die Sabine al heeft doorgestuurd, zou je ook bij je universiteit in de VS zelf kunnen navragen wat de opties zijn (als je al een uni hebt uitgekozen). Soms willen ze juist zo graag internationale studenten hebben, dat ze je een studiebeurs aanbieden. Ik heb zelf een tweejarige master gedaan aan NYU waar het collegegeld eigenlijk 56.000 USD per jaar was, maar ik heb na wat mailcontact met de studieadviseur een beurs van 54.000 per jaar gekregen! Vergeet niet dat je daarnaast ook vaak verplicht een dure zorgverzekering moet afsluiten als internationale student, dat veel universiteiten "administratiekosten" rekenen van soms wel 1000 USD per jaar, en dat het levensonderhoud best duur kan zijn als je in een grote stad wil wonen. Met een maximale lening van de DUO, een flinke studiebeurs, en je eigen spaargeld, kun je wel al heel ver komen.

Daarnaast is een semester studeren of stage lopen ook een hele mooie optie. Dan betaal je inderdaad gewoon het Nederlandse collegegeld, maar je moet nog steeds rekening houden met de zorgverzekering en andere kosten (administratie, dining plan op de campus, visum, etc.).

Kleine toevoeging: met een volledige master kun je wel na je afstuderen OPT (optional practical training) doen. Als je dit op tijd aanvraagt en krijgt, heb heb je na je afstuderen een jaar lang het recht om te werken op je studentenvisum. Je baan moet dan wel gerelateerd zijn aan je studie. Dit kan niet als je enkel een semester naar de VS gaat.
Gebruikersavatar
Ivarjansen
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2021, 22:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Studeren in Amerika

Bericht door Ivarjansen »

CelineS schreef:
28 jul 2021, 17:32
Ik heb zelf een tweejarige master gedaan aan NYU waar het collegegeld eigenlijk 56.000 USD per jaar was, maar ik heb na wat mailcontact met de studieadviseur een beurs van 54.000 per jaar gekregen!
Hallo @Celenis,

Ik kwam je opmerking tegen over hoe je een substantiële studiebeurs hebt weten te bemachtigen voor je master aan NYU. Als iemand die momenteel de mogelijkheden onderzoekt om in de Verenigde Staten te studeren, ben ik enorm geïnteresseerd in hoe je dit precies hebt aangepakt. Het proces van het aanvragen van studiebeurzen kan nogal overweldigend lijken, en jouw succesverhaal biedt een glimp van hoop.

Zou je wat meer details kunnen delen over hoe je het eerste contact hebt gelegd met de studieadviseur? Ik ben vooral geïnteresseerd in de aanpak die je hebt gebruikt in je mails en of er specifieke onderdelen van je achtergrond of prestaties waren die je hebt benadrukt. Daarnaast vraag ik me af of er bepaalde strategieën of tips zijn die je zou aanraden aan iemand die op het punt staat een soortgelijk traject in te gaan. Elke vorm van advies of inzicht zou ontzettend waardevol zijn.

Alvast hartelijk dank voor je tijd en het delen van je ervaring. Ik kijk uit naar je reactie en hoop binnenkort ook zo'n geweldige kans te kunnen grijpen!

Vriendelijke groeten,

Ivar Jansen
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Studeren in Amerika

Bericht door IngridUSA »

@CelineS (niet Celenis) is al 2 jaar niet meer online geweest en dit was haar enige bericht. Wanneer je op de naam klikt kun je dat zien. Bij oudere berichten is de kans erg groot dat je geen reactie meer zult krijgen. Misschien kun je nog proberen via een pb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer