Spullen opsturen naar de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gast

Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Goedenavond,

Ik hoop over ongeveer een jaar mijn groene kaart eindelijk in ontvangst te kunnen nemen en zit alvast over wat praktische dingen na te denken.

Zodra ik mijn groene kaart binnen heb gaan mijn vrouw en ik naar Tennessee verhuizen en ik wil maar een kleine hoeveelheid spullen meenemen. Ik heb het dan over een doos boeken, wat persoonlijke documenten, mijn computer/Xbox en kleding.

Nu wil ik mijn kleding allemaal als bagage meenemen tijdens mijn vlucht naar de VS maar de rest van de spullen zijn of te zwaar of passen niet/zijn breekbaar. Ik heb bij internationale verhuisbedrijven is rondgevraagd maar die vragen allemaal enorm veel geld en lijken toch meer te zijn voor het verschepen van complete inboedels.

Heeft iemand tips over hoe ik deze spullen het beste kan versturen? Ik zat te denken om het misschien te FedExen maar ben een beetje bang dat de computer/Xbox dan beschadigd raakt.

En weet iemand daarnaast ook of ik daarvoor nog speciale documenten voor de douane moet invullen/fees moet betalen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rico
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Visser »

Post is het goedkoopst of heb je een bedrijfs account bij fedex. Laat t inpakken door een professioneel en verzeker het.
.
Gast

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Ja ik gebruik altijd de bedrijfsaccount van mijn schoonmoeder dus dat scheelt aardig wat geld.

Dan ga ik dat doen! Weet je toevallig of ik nog bepaalde documenten nodig heb voor de douane en of er nog kosten betaald moeten worden aan de douane?
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Martijn88 »

Je zal waarschijnlijk wel een customs form in moeten vullen met wat je percies vervoerd. Weet niet precies hoe het zit met eventueel duty/taxes als je persoonlijke goederen vervoerd. Ik heb ook wat electronika die ik mee wil nemen (een HomePod en een NAS), die stop ik in mijn carry on trolley. Probeer een FedEx 25kg box te versturen met wat andere spullen erin, voorlopig was de goedkoopste optie die ik kon vinden https://www.parcelparcel.com. Een stuk goedkoper dan mijn FedEx account met personeelskorting.
Gast

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Oke bedankt! Ik denk inderdaad dat ik de Xbox wel in mijn Carry-on kan stoppen, dan hoef ik enkel nog de computer te versturen.

Bedankt voor het sturen van de link, ik ga gelijk even kijken wat de prijzen daar zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door hemmie »

Hij komt volgens mij niet vaak meer op het forum, maar Mark kan dat vast wel voor je regelen http://www.weship-it.com/
Terug in Texas!
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Ziva »

Hey Rico, ik ben zelf ook alweer 10 jaar geleden verhuisd naar Tennessee en heb destijds gebruikt gemaakt van Waaijenberg.

Ik had wel aardig wat dozen (ongeveer 25) en nog wat kleine meubelstukken. Het duurde wel ruim een maand/anderhalve maand voor alles er was (per boot) en ik geloof dat ik iets van 2500-3000 euro heb betaald destijds. Dus wellicht is post goedkoper. Je zou ook kunnen informeren bij forumlid Mark (http://www.weship-it.com/). Hij geeft vaak goed advies en kan je wellicht ook helpen.

Waar in TN ga je wonen?


Edit: Ik zag dat Hemmie me voor was ;)
Gast

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Bedankt voor jullie reactie, ik denk inderdaad dat met de paar spullen die ik meeneem het waarschijnlijk voordeliger is om het per post te versturen. Maar ik ga zeker even op die website kijken wat de prijs daar zou zijn!

Wat leuk dat je ook naar Tennessee verhuisd bent, waar in Tennessee als ik vragen mag? :)

Ik ga zelf eerst tijdelijk in Goodlettsville wonen en dan na wat sparen hopen wij een huis te kopen in Gallatin of Hendersonville.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door ADE01 »

Je kunt ook je computer uit elkaar schroeven, de waardevolle onderdelen zijn niet zo groot (mb, cpu, memory, hdd/ssd, vga) en passen vast in je handbagage of koffers. De zwaardere onderdelen, zoals een kast en voeding, zijn niet zo duur om opnieuw te kopen. Dat geeft je ook direct een excuus om te upgraden.
Gast

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Hahaha ja ik heb toevallig in december een gloednieuwe computer in elkaar gezet dus een upgrade is de komende tijd niet nodig hopelijk :P

Maar wel een goede suggestie, ik denk dat ik het dan op die manier doe inderdaad. Scheelt weer geld voor onnodige reparaties.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door kastelke »

Is dat per reguliere post? Hou er wel rekening mee dat die dingen, vooral in 'deze tijd', makkelijk verloren geraken. Ik zie op facebook groepen van landgenoten in Amerika e.a. 'buitenlanden' dat dingen verstuurd 3 maanden geleden nog steeds niet zijn toegekomen. En zelf heb ik het ook gemerkt, zelfs met brieven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Oké, zelf als je het verzekerd opstuurt met priority? Tot nu toe is alles wat ik gestuurd en ontvangen heb via FedEx allemaal goed aangekomen.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door RaphaelB »

Ik had destijds bijna alle waardevolle spullen verkocht voordat ik vertrok. Ben alleen met een koffer naar de usa vertrokken. Ik had ook mijn xbox verkocht, en hier gewoon een nieuwe gekocht via offerup. Dat is makkelijker en voordeliger. En een paar weken voor ik vertrok stuurde ik een paar dozen op via post nl. De douane hier maakt vaak alles open, ook kwamen niet alle dozen heel aan en zaten er letterlijk gaten in. Doe dus absoluut geen waardevolle dingen in dozen!
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gast

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Oke bedankt voor het advies!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door BonnyR »

Ik weet niet wat de kosten zijn, maar er zijn ook diverse opties om "bagage" te versturen. Heb ooit de opties wel eens bekeken, maar voor de gemiddelde vakantieganger wel aan de prijs, maar er zijn ook die voor expats en tijdelijke migranten etc. vervoer aanbieden. Misschien de moeite waard om ook eens te bekijken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Gast »

Daar heb ik nog niet aan gedacht, zo leer je nog eens wat :)

Ik ga dat is uitzoeken, ben benieuwd hoeveel dat kost.
Bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door kastelke »

Er zijn deelcontainers. Dat will zeggen: jij neemt een beetje ruimte in een 20 of 40 ft container, net als enkele anderen, en de verscheper wacht tot de container vol is. Het kan dus een paar maanden duren vooraleer je je spullen hebt, maar het is een relatief goedkope manier om veilig spullen te verschepen.
(al tuimelt er af en toe wel eens een container in de oceaan, hahaha)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Spullen opsturen naar de VS

Bericht door Ziva »

GastR1 schreef:
09 mar 2021, 19:47
Wat leuk dat je ook naar Tennessee verhuisd bent, waar in Tennessee als ik vragen mag? :)

Ik ga zelf eerst tijdelijk in Goodlettsville wonen en dan na wat sparen hopen wij een huis te kopen in Gallatin of Hendersonville.
Ik woon niet ver van Nashville af nadat ik eerst een paar jaar in oost TN heb gewoond. Ik vind het super leuk wonen hier en alhoewel de huizen prijzen echt heel hard aan het stijgen zijn, zijn ze nog steeds best wel betaalbaar gelukkig.

Heel veel success met verhuizen alvast, stuur me gerust een PM als je meer wilt weten ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer