Emigratie naar Amerika.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door GJ »

tddft_ schreef:
11 feb 2021, 16:43
Haha! Het nieuws hier heeft echt wel betere dingen om over te praten, of moet ik zeggen dingen zoals nieuwe wetten en regels die toch wel echt tegen de Nederlandse grondwet in gaan. Een (in)directe vaccinatieplicht die er in Nederland lijkt te komen, is namelijk best wel in strijd met artikel 11 van de grondwet om maar een voorbeeld te noemen. ;)
Nou, dan zou ik die emigratie naar de VS maar vergeten. Die stellen namelijk ook nogal wat vaccinaties verplicht als je je daar permanent wilt vestigen. En als je niet kan aantonen dat je die als kind hebt gehad, mag je in sommige gevallen om een hervaccinatie.

https://www.uscis.gov/tools/designated- ... quirements
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door tddft_ »

@GJ Ik had het voornamelijk over het Covid vaccine die waarschijnlijk verplicht wordt gesteld in Nederland en de rest van Europa.
I left my heart in LA
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door GJ »

Even vooropgesteld: Nederland gaat, als land, vaccinatie niet verplichten.

Het kan wél zo zijn dat een vaccinatiebewijs of negatieve sneltest in sommige gevallen door een vrije ondernemer verplicht zal worden gesteld, zoals voor het uit eigen beweging en vrijwillig bezoeken van een festival of voorstelling. (Net als nu een hepatitis-B-vaccinatie al verplicht is voor sommige beroepen, waarvoor je vanuit het oogpunt van vrije beroepskeuze ook vrijwillig hebt gekozen).

Dat is slecht, want onderdrukking, aantasting van de persoonlijke vrijheid, ongrondwettelijk en weet ik veel wat voor oordelen de Willem Engel-adepten daar al niet aanhangen.

Maar als je, uit diezelfde vrije wil en volledig op basis van je eigen keuze, naar een land wilt verhuizen waarvan de overheid die vaccinatie niet alleen aanraadt, maar zelfs als absolute voorwaarde stelt, is dat opeens wél helemaal OK?

:blink: :crazy:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door Loek »

Ik denk dat er altijd een anecdote te vinden is die een ongelofelijk emigratie pad beschrijft. Maar is het realistisch? Neem nu het voorbeeld van het asiel aanvraag. Is daar niet het verhaal van Ayaan Hirsi Ali van toepassing? Die zoals ze zelf toegaf had gelogen om asiel in Nederland te verkrijgen. Vervolgens mocht zij haar Nederlanderschap houden, ook al had dat zelfs de val van een regering tot gevolg. En omdat ze zo was teleurgesteld in Nederland, verhuisde ze maar naar Amerika. Hoe, dat wordt nergens vermeld. Ik vraag me af of ze daar ook asiel heeft gekregen, omdat ze zich vervolgd voelde in Nederland. Maar omdat zij het voorbeeld heeft gegeven, betekent dat iedereen dit voor elkaar kan krijgen?

Voor de meeste van ons zijn dit soort oplossingen niet weggelegd. Het is zeker waar dat je een gezonde doses doorzettingsvermogen nodig het om een emigratie tot succes te brengen. Ik geloof echter dat doorzettingsvermogen alleen niet voldoende is om het voor elkaar te krijgen. Jammer maar "waar een wil is", is niet altijd een weg.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door Disney-Golf »

Wel voor één keer moet ik malina of hoe PetraGL zich ook wil noemen gelijk geven!
Gewoon omdat ik persoonlijk ook in de mantra waar een wil is, is een weg geloof...
Maar... je zal er wel offers voor moeten doen!
Hier worden de dromers/fantasten van de doeners/durvers gescheiden...
Stel iemand werkt 2 jobs + overuren, blijft zo lang mogelijk thuis wonen of ergens zo goedkoop mogelijk.
Spaart zo in een record tijd met of zonder lening een bedrag van 100-150.000 dollar.
Start een E1 of E2 bedrijf op (of koopt een bestaande) om vervolgens te groeien naar een bedrijf met minstens 10 werknemers en een boekhoudkundige waarde van minimum 1.800.000 dollar.
Vervolgens vraag je een change of status aan naar een EB-5 visa.
Je krijgt eerst een conditionele green card voor 2 jaar om daarna, als alle voorwaarden nog vervuld zijn, een permanente te krijgen om vervolgens, na 5 jaar voor citizenship te kunnen gaan!
Is dit fantasie?
Voor de dromers zal het waarschijnlijk een fantasie blijven!
Doeners daar tegenover, durven het en noemen het “the American Dream”...
alex123
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 feb 2021, 13:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door alex123 »

Disney-Golf schreef:
06 feb 2021, 21:57
alex123 schreef:
06 feb 2021, 13:39
Maar ik heb het recht als Nederlander met migratie achtergrond om ervoor te kiezen naar een andere land te emigreren
Grappig om lezen! Dus omdat jij het recht hebt om te emmigreren denk je dat je het recht hebt om naar de V.S. te immigreren? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Disney-Golf schreef:
07 feb 2021, 19:05
Coyote schreef:
07 feb 2021, 11:27
Er wordt jou een grote spiegel voorgehouden met wellicht antwoorden die je niet wilt horen.
“Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil?...”
Ook wel grappig om te lezen dat jij nu heel anders praat! iets positiever en optimistischer " The American Dream" :thumbup:

Maar goed .. wat mij betreft ben ik zeker een DOENER en DOORZETTER, Ik constateer hier op deze forum veel negativiteit en demotivatie, deze mensen zijn in mijn ogen DROMERS zonder doorzettingsvermogen en missen voor al een beetje BALLEN.
Ik lig er niet wakker van, ik ga zeker achter mijn droom aan, ik sluit me aan bij mijn succesvolle familie daar in de west coast, ik zal de beste advocaat inschakelen, ik zal gesponsord worden door mijn zus en de rest van de familie, en voor jullie (dromers) hier onder ons, succes in deze kikkerlandje, En blijf voor al mensen demotiveren en beledigen, ik zal aan jullie denken wanneer ik dit jaar nog op Malibu beach lig te zonnen. :sunny:

ps. Ik zal dadelijk van alle kanten aangevallen worden, dat weet ik nu al van sommigen hier, En ik weet dat mijn motivatie en doorzettingsvermogen pijn zal doen, maar dit is MIJN WAARHEID, MIJN PERSPECTIEF, MIJN AMERICAN DREAM :wink:
Without struggle, there is no progress
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door mtl »

Veel geluk in Amerika! We hopen oprecht dat het je gaat lukken.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door biebyip »

alex123 schreef:
14 feb 2021, 09:44
ps. Ik zal dadelijk van alle kanten aangevallen worden, dat weet ik nu al van sommigen hier, En ik weet dat mijn motivatie en doorzettingsvermogen pijn zal doen, maar dit is MIJN WAARHEID, MIJN PERSPECTIEF, MIJN AMERICAN DREAM :wink:
Je leest niet goed. Je vult in. Dat is niet handig, als je je straks door meters papieren moet worstelen die die peperdure immigratie-advocaat je voorschotelt.

Maar goed. Je bent jong en je noemt jezelf een doener. Deelt nog even een sneer uit naar mensen die het niet gelukt is, of die er niet aan begonnen. Bedenk je, als je overmoed eens gezakt is, waarom iedereen hier zo negatief is. Dat is omdat er hier heel veel verhalen van doeners en dromers rondzwerven. Door het te zien als aanval, sluit je je ogen voor de goedgemeende waarschuwing; de VS binnen komen is niet makkelijk, en kent een paar relatief eenvoudige routes; de trouwen met: de DV loterij en de via je eigen werkgever.
Alle andere routes? Verhalen te over op dit forum met heel veel voorbeelden dat het niet werkt. Dat gouden bergen uiteindelijk Fata Morgana’s bleken te zijn, die heel veel gedoe opleverde.

Dat zijn geen berichten om je aan te vallen, want volgens mij gunt iedereen je een gouden toekomst. Het zijn alleen wel berichten die je zouden kunnen helpen om gedegen onderzoek te doen naar je opties, ipv te roeptoeteren dat het jouw geweldige advocaat sws gaat lukken.

Dus, kom je van je ‘iedereen is tegen mij’ troon af, en doe iets met wat mensen je zeggen. Neem aan dat het met de beste bedoelingen wordt geschreven, en gebruik de voorbeelden van hoe het niet moet.
alex123
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 feb 2021, 13:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door alex123 »

@biebyip

Waw! Geeeweeldige preek! Ik ben onder de indruk! :clap:
Ik krijg bijna tranen in mijn ogen .... :sadcry:

Volgende preker please....
Without struggle, there is no progress
alex123
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 feb 2021, 13:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door alex123 »

mtl schreef:
14 feb 2021, 09:46
Veel geluk in Amerika! We hopen oprecht dat het je gaat lukken.
Dankjewel! Het zelfde toegewenst :thumbup:
Without struggle, there is no progress
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door mtl »

@Loek Als ik het goed heb ging Hirsi Ali in Amerika voor een organisatie werken. Later kreeg ze inderdaad een greencard.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Emigratie naar Amerika.

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

Beste allen, zo te zien wordt er nu vooral in cirkels gediscussieerd en gaat het onderwerp ook offtopic. Er gaat een slotje op voor nu. Als iemand vind dat het topic toch geopend moet blijven daar horen we dat graag.
Groetjes,
Daniel
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer