Huis huren zonder credit score.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Huis huren zonder credit score.

Bericht door noukie7 »

Hallo,

Wij zijn Ronald, Anouk, Iris en Tessa (tweeling 8 jaar). Wij gaan eind feb/ begin maart naar Florida verkassen (ligt eraan of de schengenban wordt opgeheven of niet, we hebben een uitzondering voor alle andere proclamaties in ons visum staan). Wij hebben een greencard "gewonnen" in de DV2020. We hebben gekozen voor de omgeving van Jacksonville.

Nu hebben wij gekeken naar huizen en wat telefoontjes gepleegd, maar alle bedrijven die wij hebben gesproken willen een us credit check.
Uiteraard hebben we nog geen credit score. Hebben jullie suggesties of oplossingen om toch een huis te kunnen huren?
Het enige wat ik kon vinden was een private landlord vinden, maar alle tips zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt!
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door ADE01 »

Airbnb long stay. Bank rekening en een secured credit card openen, dan heb je een score en kun je een credit check laten doen. Dan kun je wel alsnog geweigerd worden omdat je geen geschiedenis hebt. Het helpt overigens enorm om er in persoon te zijn. Je bent een buitenlander, hebt geen credit score, weet nog niet eens of je er wel kunt zijn dus dat gaat enorm lastig worden om vanuit Nederland te regelen. Er wordt ook veel opgelicht met verhuur en op afstand ben je een perfect target, dus wees voorzichtig.

Wij zaten destijds in dezelfde situatie. Green card lottery, naar Florida verhuizen, geen credit score, enz. Wij hebben een appartement gehuurd voor 8 maanden om mee te starten, we hebben in een dag iets van 10 complexen bezocht (appartementen en rijtjeshuizen/townhomes) en waren direct eerlijk over onze credit score e.d. Bij sommigen is het geen optie, en bij andere wil je niet wonen, maar uiteindelijk waren er wel een aantal die aangaven dat geen crediet geschiedenis geen probleem was en je dan de hoogste borgsom moest betalen plus eerste maand huur.

Mocht je nog meer vragen hebben kun je ook een persoonlijk bericht sturen.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Disney-Golf »

Een andere optie wat verhuurders heel graag zien is de volgende:
Florida heeft jaarlijkse huurcontracten, dat moet je weten.
Nu, Je kiest een woning in een degelijke buurt die je aanstaat. (zeer belangrijk i.v.m. de schoolkeuze voor je kinderen!)
Op de vraag van de credit check antwoord je dat je nieuw in het land bent, geen credit score hebt maar wel 6 maand vooruit wil betalen en ook huur gaat betalen vanaf dag 1.
Hierdoor heb je op b.v.b. 1 juni al voor het ganse jaar betaald maar je blijft er tot 31 december.
Wil je langer blijven geen probleem dat betaal je gewoon voor een nieuw/verlenging van je contract.
Dit schept vertrouwen en gaat tevens goed zijn om je credit score op te bouwen.
Zeker als je van een professionele verhuurder gaat huren want die rapporteren aan credit bureaus.
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Gerlinde »

Toen mijn dochter in 2017 verhuisde naar Tampa, lukte het ons niet een appartement te vinden voor ze daar was. Eens daar was het ontbreken van een credit score bij geen enkel appartementencomplex die ze bezocht, een probleem. Sommige vroegen wel een hogere borg maar niet allemaal. Ook bij de zoektocht voor haar 2de appartement was het ontbreken van de creditscore geen probleem en omdat ze reeds 2 jaar ergens had gehuurd, moest ze ook geen hogere borg meer betalen.
Dus inderdaad best even iets huren korte termijn en dan ter plaatse op zoek gaan.
gbr-fl
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jan 2021, 05:37
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door gbr-fl »

gefeliciteerd met het winnen van je green-card.
dit is een vervelende tijd om hier naar toe te komen, met alles wat er aan de hand is.
houd rekening dat veel mensen in Jacksonville de pandemic niet heel serieus nemen..
anyway,
huren. tenzij je direct contant kan betalen voor een aantal maanden, (en ander heeft dit reeds gemeld) zal geen landlord (ook niet private) je willen verhuren.
er is ivm de pandemic nl een huurders bescherming momenteel, en deze is recentelijk verlengt,
het betekend dat als je niet betaald je in de state of florida , de landlord je er niet uit kan zetten!
betekend dus dat ie een risico moet nemen, normaal betaal je 1 maand voorruit en een maand borg, zodat bij niet betalen hij
je er snel kan uitzetten..
(wij zitten in de verhuur)
de wetten/regels voor short term rental ligt iets anders,
daar kan je maand tot maand betalen, (en ook eruit worden gezet want je hebt (bijna) geen rechten.
nadeel is wel dat je meer tax betaald , maar de belasting is hier toch belachelijk laag, en als de verhuurder mee wil werken dan is er wel wat te regelen, via een secundair contract van 6+ maanden, voor de belasting.
er zijn natuurlijk altijd mensen die veel geld hebben verloren, en als je een goed verhaal hebt dan kan je er wellicht mee wegkomen...
hebben jullie al een baan (of is dit wellicht niet nodig??)
maar indien je nog moet zoeken , zou ik in de huidige tijd niet alles inzetten op locatie, maar eerst op mogelijkheden..
maar ik ga er van uit dat jullie goed beslagen de stap nemen..

suc6
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door bedeve »

De basics zijn er !
Als je volgens suggestie van Disney-Golf voor een jaar huurt heb je al een paar meet momenten voor je creditscore.
Dat tikt aan.
ADE01 noemde de bank rekening en de secured credit card.
Van die laatste liefst meer dan een.
En een detail wat je ondersteunt is het verhuizen van een Nederlandse American Express Card naar de VS.
Vanaf dat moment bouw je sneller aan je Amerikaanse credit score dan wanneer je helemaal van voren af aan moet beginnen met een secured credit card.En pas een een creditcard kunt aanvragen als je al een behoorlijke crediscore hebt.
Wanneer je nog geen Amex card hebt en er wel een wilt vanwege bovenstaande stuur je me maar een pb.
Stuur ik je een link terug om er een jaar lang gratis een te benutten.

Heel veel succes en voorbereidingsplezier gewenst !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door noukie7 »

Super bedankt voor de reacties.
We hebben net een tijdelijk huis gehuurd in Jacksonville en hopen vanuit daar een huis voor langeren duur te gaan huren.
Mijn man werkt de eerst 6 maanden nog voor een Nederlandse klant en daarna hoopt hij amerikaanse klanten te krijgen voor zijn eigen bedrijf.
Ik ben bakker en ik hoop mijn eigen vegan bakkerij op te gaan zetten. (mijn zaak in Nederland heb ik onlangs gesloten).

We hebben al wat onderzocht wat betreft de scholen, maar fijn dat dat nog eens wordt gezegd, Blijft erg belangrijk voor de kinderen.

We houden jullie op de hoogte!

Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp
@bedeve ik stuur u een berichtje voor de creditcard!
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Big Al »

Nog een foefje wat betreft de kredietkaart; als iemand dat al veel langer een kaart heeft je op de rekening zet dan 'erf' je de "credit history" van die persoon.

Tenminste, dat overkwam mijn toen ik in de jaren 90 naar de V.S. verhuisde. Had ik opeens een kredietgeschiedenis die al jaren oud was... Dat kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken als de kaarthouder de zaakjes niet op orde heeft.

Overigens zijn er ook adviseurs die wars zijn van krediet en derhalve allerlei tips bieden voor mensen zonder kredietgeschiedenis.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door bedeve »

@Big Al Mooi ! Precies dat bereik je door een Nederlandse Amex Card mee te laten verhuizen naar Amerika !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Neehweh
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2019, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Neehweh »

Na een hele lange tijd terug ingelogd op dit forum en alles begint weer te kriebelen. Nu, @bedeve Lukt dit overzetten ook met een Belgische Amex? Want dan lijkt me dat een erg interessante om te doen met het oog op (hopelijk) te kunnen verhuizen naar de VS. Mag gerust in pb.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door bedeve »

@Neehweh Anders dan op de NL website heeft Amex geen antwoord op die vraag op de B/Lux website.
Even contact opnemen via het telefoonnummer achter op je card .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
wendg81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 nov 2021, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door wendg81 »

bedeve schreef:
08 jan 2021, 09:41
De basics zijn er !
Als je volgens suggestie van Disney-Golf voor een jaar huurt heb je al een paar meet momenten voor je creditscore.
Dat tikt aan.
ADE01 noemde de bank rekening en de secured credit card.
Van die laatste liefst meer dan een.
En een detail wat je ondersteunt is het verhuizen van een Nederlandse American Express Card naar de VS.
Vanaf dat moment bouw je sneller aan je Amerikaanse credit score dan wanneer je helemaal van voren af aan moet beginnen met een secured credit card.En pas een een creditcard kunt aanvragen als je al een behoorlijke crediscore hebt.
Wanneer je nog geen Amex card hebt en er wel een wilt vanwege bovenstaande stuur je me maar een pb.
Stuur ik je een link terug om er een jaar lang gratis een te benutten.

Heel veel succes en voorbereidingsplezier gewenst !
Kan dat ook met een Visa kaart? Of Mastercard? Verhuizen naar USA?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door bedeve »

Hoi @wendg81 ...Tsja de Visa en Mastercard 's zijn co branded kaarten van franchisenemers.
Dan zou onze Maestra pinpas , die van Mastercard is, toch ook moeten meetellen !

De Amex kaarten zijn "echte " Amerikaanse kaarten.
En vandaar dat zij wel meetellen voor de credit - score
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Big Al »

bedeve schreef:
23 apr 2022, 18:20
Visa en Mastercard 's zijn co branded kaarten van franchisenemers
Dat hangt van de kaart af. Sommige worden via ketens verstrekt, maar veel kaarten ook direct via de bank. Overigens lopen de kaarten van ketens ook vrijwel altijd via banken.

Bankpassen (hier "debit cards" genoemd) tellen niet mee omdat er geen krediet op wordt verstrekt. Mijn bankpas loopt ook via het netwerk van VISA, maar het telt niet mee voor de kredietscore.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Willem1 »

wendg81 schreef:
23 apr 2022, 18:02
Kan dat ook met een Visa kaart? Of Mastercard? Verhuizen naar USA?
Voorzover ik weet is het overzetten van krediet-historie exclusief iets voor AmEx. Het schijnt iets te maken te hebben met de manier waarop AmEx is opgezet.

AmEx heeft er zelfs een speciale webpagina voor ingericht: https://www.americanexpress.com/us/cust ... ationship/
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Nagini »

Je krijgt niet meteen credit history bij het omzetten van je Amex, maar je kunt wel direct een kaart krijgen met een hoger limiet als je van Amex Nederland naar Amex VS gaat. Ik heb dit in 2021 gedaan, en kreeg een kaar met een limiet van 5k. Als je bij andere maatschappijen begint, dan moet je vaak eerst een prepaid creditcard nemen, of een creditcard met een limiet van enkele honderden dollars. Hogere limieten helpen niet alleen met betalingen, maar verbruik je ook procentueel minder van je beschikbare ruimte, wat helpt bij het opbouwen van je creditscore.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Martijn88 »

Inderdaad. Amex gaf mij gelijk een kaart met $8K limiet, terwijl ik via de BoA van mijn vrouw eentje kreeg met een limiet van $1k (na bijna een jaar verhoogd naar $4K). Niet dat ik ooit die limiet ga halen, maar ze kijken maandelijks ook naar je utilization. Als jij $500 uitgeeft en je hebt maar 1 kaart met een limiet van $1000, dan is je utilization 50%. Maaar als je meer krediet beschikbaar hebt, en je nog steeds maar $500 uitgeeft, is je utilization lager wat een hogere score betekent. Dit wordt wel per maand berekend, dus een keer een grote uitgave op je kaart verlaagt je score meestal maar 1 maand, als je de volgende maand weer helemaal bij bent.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Willem1 »

Nagini schreef:
25 apr 2022, 14:40
Je krijgt niet meteen credit history bij het omzetten van je Amex, ...
Toch wel, tot op zekere hoogte. Als ik in nu in mijn US credit report kijk, dan zie ik in mijn AmEx credit line bij "date opened" de datum dat ik destijds mijn Nederlandse kaart heb genomen (wat jaren eerder was dan dat ik naar de VS verhuisde).

Verder eens met opmerking over de direct hogere credit limit.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door Nagini »

Bij mij staat de 'date opened' echter op 2021, terwijl ik mijn Nederlandse Amex toch al sinds 2017 oid had. Ik had er wel naar gevraagd maar verder ook niet zo moeilijk over gedaan. Misschien recent veranderd, of had ik langer moeten doorvragen? Either way, je hebt meer aan Amex als je naar de VS emigreert dan welke andere creditcard dan ook.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Huis huren zonder credit score.

Bericht door ADE01 »

Mijn date opened staat ook op de Nederlandse datum maar de age en betaalgeschiedenis op die account beginnen pas na het omzetten. Op zich wel logisch ook, want daar voor had ik nog geen social security en zie ik niet in hoe Amex de data van Nederlandse klanten kan rapporteren aan de Amerikaanse krediet bureaus. Misschien dat ze ergens een vinkje hebben om je Nederlandse betaalgeschiedenis te backdaten maar ik heb er nooit bewijs van gevonden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer