Petitie DV-2020/DV-2021

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

Disney-Golf schreef:
04 jan 2021, 06:20
Nu gaat Brit Simon een petitie sturen naar Biden (die als V.P. onder Obama achter het voorstel stond om de D.V. Lottery af te schaffen) om de ban af te schaffen?!
Strak plan, gaat zeker helpen... 😳🤷‍♂️🙄
Dit is best tegenstrijdig met wat ik lees op de officiële website van Joe Biden. Daar vermeld hij dit:

“Preserves preferences for diversity in the current system. Trump has set his sights on abolishing the Diversity Visa lottery. This is a program that brings up to 50,000 immigrants from underrepresented countries to the U.S. each year. He has disparaged the system as a “horror show” and repeatedly misrepresents how the lottery is administered, while demonizing and insulting with racist overtones those who receive the visas. Diversity preferences are essential to preserving a robust and vibrant immigration system. As president, Biden will reaffirm our core values and preserve the critical role of diversity preferences to ensure immigrants everywhere have the chance to legally become U.S. citizens. “

Met andere woorden, hij geeft juist aan dat Trump het wilde afschaffen, en Joe Biden zelf het wilt behouden.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door Disney-Golf »

Als Trump het had willen afschaffen dan had hij dat gedaan, geloof dat maar!
Maar weet je wat?
Laten we dit gesprek verder zetten binnen 4 jaar en zien wat er van de D.V. lottery nog overgebleven is, akkoord?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

@Disney-Golf Ik reageerde op je reactie over Joe Biden, en het ging mij om Joe Biden. Waaruit blijkt voor jou uit dat Joe Biden de Lottery wil afschaffen?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

@Disney-Golf Zelfde geld overigens voor Biden/Obama, als hun het al wilden afschaffen, hadden ze dat toch ook al gedaan?
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door Corv »

Misschien omdat de republikeinen een meerderheid hadden in de senaat en het huis van afgevaardigden?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

Misschien? :)
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door Disney-Golf »

Corv schreef:
08 jan 2021, 00:11
Misschien omdat de republikeinen een meerderheid hadden in de senaat en het huis van afgevaardigden?
Inderdaad! :thumbup: :clap:

@malina Google is your friend... :mrgreen:
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

@Disney-Golf Google onderbouwt vrijwel iedere mening die je je kunt bedenken, ik vroeg onderbouwing van jouw mening/uitspraken. Maar het is duidelijk dat je die niet hebt of wilt delen. Hoe dan ook, zullen we vanzelf zien wat er van waar is.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door Hockey »

@Mailna, het gaat niet om meningen maar om feiten (stemgedrag). Het is heel mooi dat Biden nu zegt de DV Lottery te willen handhaven, maar in het verleden was zijn stemgedrag anders. Onder andere dit artikel geeft dat aan.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

@Hockey Dank voor het interessante artikel. Ik vraag om onderbouwing omdat ik zoals je zegt, op zoek ben naar feiten en graag wil weten waarop uitspraken zijn gebouwd. Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door Disney-Golf »

PetraGL schreef:
08 jan 2021, 13:54
Ik vraag om onderbouwing omdat ik zoals je zegt, op zoek ben naar feiten en graag wil weten waarop uitspraken zijn gebouwd.
Dat snap ik maar je kan misschien zelf ook eens een beetje moeite doen? :wink:
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

@Disney-Golf Zoals ik al zei, het is mij compleet duidelijk dat je geen onderbouwing hebt of wilt geven. Als jij wat zegt, en iemand stelt daar vragen over, heeft dat niets met “moeite doen” te maken. Je zegt nu vrijwel alles om een tegenwoord te hebben, maar geen antwoord te geven op mijn vragen. En dat is helemaal prima :)
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door Disney-Golf »

:offtopic: Ik/wij wachten nog steeds op een antwoord waarom/hoe je op een E2 naar de V.S. wil verhuizen? :wink:
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door PetraGL »

Als je daar erge interesse in hebt, kun je dat via een PB vragen of in het desbetreffende topic, dan kunnen we het hier On topic houden :) Echter heb ik nooit benoemd dit te willen doen, dus ik ben wederom benieuwd vanwaar je speculatie. Vragen stellen betekend namelijk niet direct wat willen uitvoeren, soms willen mensen gewoon kennis opdoen ;) Maar graag zoals ik al zei, via pb of in het desbetreffende topic.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door clp90 »

@Nagini hoe staat het met de plannen nu? We zitten inmiddels in februari.. ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door Nagini »

De afgelopen weken zijn intens geweest. Er is superveel speculatie geweest over het wel of niet verwijderen van PP10014, de ban die immigratie-visums onbruikbaar maakt. Helaas is er nog niets veranderd, oorspronkelijk waren er veel (onoficiele) geluiden dat Biden de ban zou verwijderen, eerst op 29 Januari, en toen op 2 Februari. Helaas heeft hij besloten dat niet te doen, en in plaats daarvan een team op te zetten die de ban maar eens moet gaan "reviewen"... met een deadline ver nadat de ban afloopt. Dikke dooie mus, dus. Maar niets is zeker, bijvoorbeeld op legaal vlak zijn er processen bezig om toch iets voor elkaar te krijgen.

Omdat mijn visum op 20 Februari afloopt, zit ik inmiddels in het buitenland mijn 14 dagen af te wachten. Er zijn een paar opties voor hoe de komende dagen eruit gaan zien:
A) Onverwacht wordt de ban toch verwijderd voor uitelijk 19 February. Mijn visum wordt bruikbaar, en ik kan de VS in zodra mijn 14 dagen op zijn

Op 18 February is een hoorzitting, en ook komende week wordt er nieuws vanuit de rechtszaken verwacht. De hoop is dat hier een uitspraak uit komt die ons misschien red. Als dit niet om een tijdelijke stopzetting van de ban gaat (TRO) wordt er verwacht dat er op een manier relief komt.
B1) De ban wordt niet verwijderd maar de geldigheidsduur van onze visums wordt verlengt tot na de ban. Ik zal terug naar huis moeten, moeten wachten tot na 31 Maart, en dan weer 2 weken buitenland, waarna ik in kan reizen.
B2) Ban niet verwijderd maar rechter geeft aan dat het visum verlengt mag worden na het aflopen van het fiscale jaar. Omdat visum officieel verlengt moet worden, is een nieuwe medical, politiedocumenten en een interview op het consulaat nodig. Dit duurt (oa door corona) mogelijk enkele maanden, waarna ik weer 2 weken buitenland moet doen (als dat nog aan de orde is) en ik daarna in kan reizen.

C) er wordt op korte termijn niets geregeld en we moeten afwachten tot er resultaat is van de rechtszaken, wat nog enkele maanden op zich kan laten wachten. Er is geen zekerheid, en mogelijk is het einde oefening voor mijn emigratie.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door hemmie »

Ik hen echt met jou en alle anderen in deze situatie te doen, moest meteen aan je denken toen ik las dat Biden misschien die proclamation zou beeindigen, maar helaas. Sterkte, ik hoop van harte dat je doorzettingsvermogen wordt beloond!
Terug in Texas!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Petitie DV-2020/DV-2021

Bericht door clp90 »

Jeetje wat een intens vervelende situatie zeg. Emigratie is op zichzelf al stressvol genoeg, dan nog zoveel onzekerheid erbij.. ik hoop dat er snel iets gedaan zal worden, hopelijk heeft Biden ineens een change of heart en wordt die hele ban gewoon opgeheven.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer