Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door PetraGL »

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een aantal vragen.

Was het immigratiebeleid voor Nederlanders anders toen Obama president was dan nu Trump president is? Was het toen makkelijk voor Nederlanders om naar Amerika te emigreren of is daar eigenlijk niets aan veranderd toen Trump president werd?

Wat ik mijzelf dus ook afvraag is, stel dat Biden de verkiezingen wint, verwachten jullie dan dat het voor Nederlanders makkelijker gaat worden om naar Amerika te emigreren of verwachten jullie geen veranderingen?

Alvast bedankt, groetjes
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door mtl »

Wat heeft Joe Biden in zijn verkiezingsprogramma staan als het gaat om emigratie?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

Dat weet ik niet. Weet jij dat?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

mtl schreef:
07 nov 2020, 17:23
Wat heeft Joe Biden in zijn verkiezingsprogramma staan als het gaat om emigratie?
Dat weet ik helaas niet, weet jij dat wel? Specifiek omtrent Europa/Nederland?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door Hockey »

Het was "altijd" al lastig om legaal naar de VS te emigreren. Daar is al een hele tijd niks aan veranderd.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

@Hockey Dat dacht ik inderdaad al wel. Ik wilde graag weten of iemand hier een andere visie erover had. Joe Biden heeft de verkiezingen gewonnen lees ik zojuist, wie weet volgen er versoepelingen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door Hockey »

@Malina, waarom zouden er versoepelingen volgen? Wat stond er in het programma van Biden dat hierop zou duiden?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door mtl »

Was emigreren onder Obama dan makkelijker?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

Hockey schreef:
07 nov 2020, 17:44
@Malina, waarom zouden er versoepelingen volgen? Wat stond er in het programma van Biden dat hierop zou duiden?
Je beantwoord mijn vragen met vragen, als je geen antwoord hebt dan is het prima uiteraard.

@Hockey Dat is dus ook mijn vraag, en ben erg benieuwd naar de ervaringen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door hemmie »

Volgens mij is het onder Trump voor europeanen (die meestal o.b.v. werk of huwelijk emigreren) niet veel lastiger geworden (los van covid natuurlijk). Het was nooit makkelijk.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door Hockey »

@Malina, dan stel ik je nogmaals de vraag: waarom zouden er versoepelingen volgen? Dat is mijn antwoord op jouw reactie dat er wellicht versoepelingen zouden gaan volgen. Anders gesteld, op grond waarvan schrijf jij dat er wellicht versoepelingen gaan volgen? Is dat gebaseerd op het programma van Biden? Op hoop? Op beleid van de Democraten sinds Clinton?
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

@hemmie Dank voor je reactie. Ik ben mijzelf nu pas aan het verdiepen in de processen en ik dacht dat er wellicht veel verschil zou zijn onder verschillende presidenten.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

Hockey schreef:
07 nov 2020, 18:02
@Malina, dan stel ik je nogmaals de vraag: waarom zouden er versoepelingen volgen? Dat is mijn antwoord op jouw reactie dat er wellicht versoepelingen zouden gaan volgen. Anders gesteld, op grond waarvan schrijf jij dat er wellicht versoepelingen gaan volgen? Is dat gebaseerd op het programma van Biden? Op hoop? Op beleid van de Democraten sinds Clinton?
Biden heeft aangegeven zelfs illegale immigranten zonder crimineel verleden een kans te willen geven op de Amerikaanse nationaliteit. Vandaar dat ik dacht, als dat zelfs kan, wellicht word het voor Europeanen/Nederlanders dan ook makkelijker te emigreren.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door Hockey »

@Malina, Biden heeft het dan over illegale immigranten die al in de VS zijn. Een discussie die al geruime speelt. En eentje waar veel Democraten ook op tegen zijn. Dus of een dergelijk voorstel het zal halen is nog maar de vraag.
Doch, dat is een compleet andere zaak dan mensen die nog niet in de VS zijn toestemming te geven naar de VS te verhuizen met minder drempels.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

@Hockey Het klopt dat het een heel ander verhaal is, toch hoop ik natuurlijk dat er wat versoepeling zal komen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door kastelke »

Je kan dat hopen, omdat je zelf op dit moment op geen enkele manier kans maakt. Maar dat is niet hoe landen/presidenten beslissingen nemen. Die kijken: hoe gaat de situatie in mijn land verbeteren als ik mensen binnen ga laten die op dit moment niet toegelaten worden? (lees: als je economisch goed bij kan dragen door een job te doen waar we hier een tekort aan hebben, dan zijn er visa. Als je huwt met een Amerikaan, dan zijn er visa. Als je wilt studeren, dan zijn er visa. Als je een bedrijf gaat starten en werk gaat verschaffen aan Amerikanen, dan zijn er visa)
Dus: hoe gaat Amerika er op vooruit gaan door bijvoorbeeld mensen zoals jij binnen te laten?
(oh ja, er is al de loterij,die 55.000 mensen binnen laat die niet echt in een van de andere categorien vallen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gerlinde
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 okt 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Curacao

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door Gerlinde »

Biden zijn verkiezingsbelofte met betrekking tot immigratie vind je hier https://joebiden.com/immigration/
Voor zover ik hieruit kan opmaken, gaat dit geen verschil geven voor de afhandeling van aanvragen van West-Europeanen.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

kastelke schreef:
07 nov 2020, 20:32
Je kan dat hopen, omdat je zelf op dit moment op geen enkele manier kans maakt.
Aparte opmerking, je weet helemaal niet of ik wel of geen kans maak. Zou je aub niet willen speculeren over andermans situatie? Vind ik niet zo prettig en gewoonweg negatief
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL »

@Gerlinde Bedankt voor de link!
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door tddft_ »

Ik snap wel waar de vragen vandaan komen hoor. We weten allemaal dat Trump niks van immigranten wilde hebben. Daarnaast heeft hij gebruikgemaakt van de mogelijkheden om het voor mensen die wél op een legale manier in de VS willen/kunnen komen, het moeilijk te maken (bijv. doordat het nu bijna onmogelijk is om een werkvisum te verkrijgen. Dit komt misschien door Covid, maar laten we eerlijk zijn, dit komt zo goed uit voor hem omdat hij graag banen wil "creëren" voor de Amerikanen ipv mensen uit het buitenland). Daarnaast was Trump toch bezig om de DV lottery af te schaffen?

Uiteindelijk denk ik niet dat er veel (direct) zal wijzigen en zal het ook niet makkelijker worden voor de west-Europeanen om te emigreren, maar ik verwacht ook niet dat het moeilijker zal worden (wat wel het geval zou kunnen zijn als Trump herkozen werd).

Later toegevoegd:
PetraGL schreef:
07 nov 2020, 20:43
kastelke schreef:
07 nov 2020, 20:32
Je kan dat hopen, omdat je zelf op dit moment op geen enkele manier kans maakt.
Vind ik niet zo prettig en gewoonweg negatief
Ik ben het trouwens helemaal met je eens. Al die negativiteit van sommige mensen... zo onnodig!
I left my heart in LA
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer