Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Nagini »

@Malina Een van de dingen die een president kan doen is bepalen wie er wel of niet het land binnen mag. Hiervoor hoeven ze geen wetten te veranderen of door de senaat/congres, en Trump heeft hier dus gretig gebruik van gemaakt om wat meer controversiele "entry bans" in gebruik te krijgen. "PP" staat voor "presidential proclamation" zoals zo'n soort van noodwet heet, en het nummer staat voor het serie-nummer van de ban. Bekende voorbeelden zijn:

PP 9645, de "moslimban" (https://travel.state.gov/content/travel ... n9645.html) samengevat op deze website met de andere PP die daar ook bij hoort.

PP 9996 "de shengenban" (https://www.whitehouse.gov/presidential ... ronavirus/), voorkomt entry van mensen die in de 14 dagen voor entry in shengen-landen, zoals Nederland, zijn geweest of vanuit daar proberen te reizen. Je kan om deze ban heen door 2 weken in een niet-banned land te verblijven.

PP 100014 (https://www.whitehouse.gov/presidential ... -outbreak/). De ban die op mij van toepassing is. Voorkomt het inreizen van iedereen met een immigratie-visum wat niet voor 23 April uitgegeven was.
PP 100052 (https://www.whitehouse.gov/presidential ... -outbreak/), de verlenging van PP 10014 tot december 31, bevat verder een ban op niet-immigratievisa's, alhoewel een aantal van deze toevoegingen al weer in rechtzaken gesneuveld zijn.

Sommige van deze bans hebben een beperkte geldigheidsdatum. PP 100052, de verlenging en verbreding van PP 10014, bijvoorbeeld, is geldig tot 31 December. Andere bans, zoals de Shengenban, zijn geldig tot Trump besluit dat ze niet meer nodig zijn. Omdat ik verwacht dat Trump de immigratie-bans gaat verlengen (geen specefieke reden/bron hiervoor, maar niets houd hem tegen om de ban te verlengen als hij dat wil) is het wachten tot Biden aan de macht komt in Januari en deze bans weer terugdraait.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Pete.Z »

Maar al die tijdelijke bans hebben toch niets te maken met het structureel makkelijker maken van immigratie?
Dat was al jaren erg moeilijk, en zal dat echt wel blijven, daar is weinig aan te doen. Je kansen om in legaal in Amerika te kunnen gaan wonen zijn gewoon heel klein, en zijn de laatste jaren, niet alleen onder Trump, alleen maar kleiner geworden.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Big Al »

Onder Obama zijn de tarieven voor immigratie ongelooflijk gestegen. Mocht Biden inderdaad president worden dan zou ik er niet op rekenen dat er veel zal verbeteren voor niet-illegale immigranten.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door clp90 »

De Trump administratie heeft dit najaar het tarief voor naturalisatie met bijna 80% verhoogd..
Evenals de tarieven voor andere immigratiegerelateerde forms en applications.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door realone »

Big Al schreef:
11 nov 2020, 01:05
Onder Obama zijn de tarieven voor immigratie ongelooflijk gestegen. Mocht Biden inderdaad president worden dan zou ik er niet op rekenen dat er veel zal verbeteren voor niet-illegale immigranten.
Het verschil met de Trump administration is dat deze veel geld onttrokken heeft van USCIS ten gunste van ICE. De wachttijden zijn enorm opgelopen de afgelopen paar jaar. Dat weet ik omdat er in de afgelopen 2 jaar middenin hebben gezeten voor mijn CR1 visum.

Als de nieuwe administratie legale immigratie weer serieus gaan nemen kun je in ieder geval hopen op betere financiering en kortere wachttijden.

Ik zou echter niet rekenen op veel versoepelingen voor legale immigratie, misschien dat er uiteindelijk wat meer ruimte komt voor werkvisas maar zelfs daar zou ik m'n geld niet op zetten.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Big Al »

Weer wat geleerd. En ik dacht dat het destijds al duur was... Echter, ik denk niet dat je onder een eventueel presidentschap van Biden op lagere tarieven kan rekenen.
image.png
image.png (40.96 KiB) 1690 keer bekeken
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door RaphaelB »

Feit is dat het onder Trump veel lastiger was, dat zei mijn Amerikaanse advocaat ook. Alles duurde extreem lang en er werd vaker om een RFE gevraagd (bewijs). Hoe het onder Biden zal gaan weet ik niet, maar voor mijn gevoel iets soepeler waarschijnlijk.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Disney-Golf »

Dat is net hetzelfde wat mijn lawyer ook zei!
Tot ik hem vertelde dat zijn diensten op basis van een flat fee betaald werden en plots...
Ging het vooruit en had ik in no-time de nodige documenten! :thumbup: :lol:
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door RaphaelB »

Nah heeft niks met advocaat te maken. De wachttijden zijn gewoon extreem lang geworden bij de USCIS. Op het visa journey forum zijn honderden topics hierover te lezen, tevens staan daar de actuele wachttijden voor elk type visum. Duurde voor mij ook ruim 2 jaar voordat ik eindelijk mijn greencard in de mail had hier (cr1). Ik verhuisde hierheen met mijn dochter en zij heeft na 3 jaar nog steeds niet haar greencard. Haar i551 stempel verloopt volgende maand. Het is om gestoord van te worden.

Dit zal er ook mee te maken hebben:

https://immigrationimpact.com/2020/07/1 ... xXTvpuSmUl
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door goldenhills »

Misschien overheen gelezen in dit topic, het minimum salaris voor H1-B is recentelijk ook flink omhoog gegaan. Geen idee of Biden dat terug gaat draaien (al kan ik me voorstellen dat de tech industrie het zeker zal aanslingeren).
Under the new rule, which is due to be published later this week and which will take effect immediately, H1B applicants will need to be earning a salary equivalent to the 45th percentile of their profession's salary if they're an entry-level worker, rising to 95th percentile for higher-skilled workers.

In the past, the boundaries were set at the 17th and 67th percentiles respectively.
Dat maakt het een stuk lastiger om een H1-B baan te vinden (of van baan te veranderen, het geld ook een H1-B transfer).
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Disney-Golf »

Even een update na bijna 1 jaar “Biden administration”
EB-5 op basis van Regional Centers is tot nader order op slot sinds 30 juni 2021.
EB-4 geld enkel nog voor religieuze kopstukken, helpers kunnen geen green card meer bekomen.
Voorlopig antwoord na 1/4 ambtstermijn: “neen immigratie is er niet makkelijker op geworden”…
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Pete.Z »

Je eigen kerk beginnen dus. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door Disney-Golf »

Volgens mij zou de “migratology church” je veel volgelingen kunnen opleveren… :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer