Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PetraGL
Amerika-ontdekker

Re: Gevolgen Biden/Trump

Bericht door PetraGL » 07 nov 2020, 20:55

@tddft_ Dank voor je reactie! Het is inderdaad om die reden dat ik het mijzelf afvraag, en vooral benieuwd ben of meer mensen op deze manier denken. Er staat trouwens in het plan van de link hierboven, van Joe Biden: “modernize immigration” en “welcome immigrants in our communities”. Hij staat er dus erg positief tegenover, in tegenstelling tot Trump. Ik hoop dus vooral echt dat er inderdaad wat voordelen gaan komen!

Idd, positiviteit en gunnen. Iemand gunnen is ook positief spreken tegen diegene. Een van de redenen waarom ik naar Amerika wil, iedereen pept je daar op en is altijd zo positief over je plannen. Hier lijkt het alsof mensen erg vaak negatief en afgunstig zijn, erg jammer maar ik laat het me zeker niet raken! Gewoon een dingetje wat ik op heb gemerkt in de jaren.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 07 nov 2020, 21:47

tddft_ schreef:
07 nov 2020, 20:46
Ik snap wel waar de vragen vandaan komen hoor. We weten allemaal dat Trump niks van immigranten wilde hebben.\
Dat is niet waar. Trump moest niks van illegale immigranten hebben.
tddft_ schreef:
Daarnaast heeft hij gebruikgemaakt van de mogelijkheden om het voor mensen die wél op een legale manier in de VS willen/kunnen komen, het moeilijk te maken (bijv. doordat het nu bijna onmogelijk is om een werkvisum te verkrijgen.
Dat was al zeer moeilijk. Daar heeft Trump weinig in veranderd.
tddft_ schreef:
Dit komt misschien door Covid, maar laten we eerlijk zijn, dit komt zo goed uit voor hem omdat hij graag banen wil "creëren" voor de Amerikanen ipv mensen uit het buitenland).
Iemand die op een E2 visum komt creëert ook banen. Iemand die middels H1-B een baan vervult waarvoor geen Amerikanen te krijgen maakt het voor Amerikanen niet lastiger.
tddft_ schreef:
Daarnaast was Trump toch bezig om de DV lottery af te schaffen?
Ook deze gedachtegang (DV Lottery afschaffen) was er al ver voor Trump.
PetraGL schreef:
07 nov 2020, 20:55
Een van de redenen waarom ik naar Amerika wil, iedereen pept je daar op en is altijd zo positief over je plannen.
Vraag eens of ze daadwerkelijk willen helpen, met andere woorden als het ze geld en moeite kost.

PetraGL
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraGL » 07 nov 2020, 21:52

“Vraag eens of ze daadwerkelijk willen helpen, met andere woorden als het ze geld en moeite kost.“

Waarom zouden ze geld en moeite in mij steken? Ik vind een positieve mindset en toespraak al voldoende. Dat zie ik graag.

SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes » 08 nov 2020, 01:24

Geen gekke vraag hoor, en mensen hoeven niet te antwoorden als ze dat wel vinden natuurlijk :-)

Maar nee, er lijken geen concrete plannen te zijn om immigratie te veranderen op dit moment. Maar misschien kunnen we wel meedenken met mogelijkheden die je hebt om uiteindelijk te kunnen emigreren. Het is nu lastig in te schatten wat je opties zijn als we niet meer van je weten. Opleiding, wat voor werk je momenteel doet, dat soort dingen. Als je het wil delen natuurlijk ;)

Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf » 08 nov 2020, 02:36

Straffe uitspraken van de newbies tegen leden die hun staat van dienst al ruimschoots bewezen hebben!
Maar kom dat zal wel met de tijdsgeest te maken hebben dat respect ver te zoeken is zekers?
Terug on topic... natuurlijk gaat het makkelijker worden met Biden.
Je zal zelfs met een Europees paspoort naar ginder kunnen gaan en een woning ter beschikking krijgen, gratis ziektekosten, $5.000 werkloosheids uitkering en $8.000 pensioen per maand opstrijken! :mrgreen:
Niet waar hoor maar uit je posten maak ik op dat je dat eigenlijk wilde horen? :lol: :lol: :lol:

PetraGL
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraGL » 08 nov 2020, 07:47

“Straffe uitspraken van de newbies tegen leden die hun staat van dienst al ruimschoots bewezen hebben!“

Oh please, voel je niet verheven omdat je jaren vastgeroest zit op een forum. Laten we het relevant houden.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 08 nov 2020, 09:07

We zijn gewoon benieuwd. Wie ben je? Waarom al die vragen? Heb je zelf plannen om naar Amerika te emigreren?

PetraGL
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraGL » 08 nov 2020, 09:31

@mtl Laten we wel aub voor onszelf spreken “we zijn gewoon benieuwd”. Jij bent benieuwd, prima. Maar als ik wat informatie wil geven over mijzelf dan zal ik dat doen. En mensen stellen vragen omdat ze naar antwoorden zoeken. Is het zo een beetje duidelijk voor je?

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 08 nov 2020, 09:41

Ik ben vast niet de enige hier die benieuwd is. Maar het is uiteraard je goed recht als je niks over jezelf kwijt wil. :clap:

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 08 nov 2020, 10:21

PetraGL schreef:
08 nov 2020, 09:31
@mtl Laten we wel aub voor onszelf spreken “we zijn gewoon benieuwd”.
Zou je wat minder hoog van de toren willen blazen?
PetraGL schreef:
Jij bent benieuwd, prima.
Meerdere mensen hebben het gevraagd.
PetraGL schreef:
Maar als ik wat informatie wil geven over mijzelf dan zal ik dat doen. En mensen stellen vragen omdat ze naar antwoorden zoeken. Is het zo een beetje duidelijk voor je?
Verwacht dan maar geen hulp meer hier. Zeker bij emigratievragen is het goed fatsoen dat mensen zich voorstellen en iets over hun situatie vertellen.
Besef je dat hier allemaal vrijwilligers zitten die dit in hun vrije tijd doen. We willen mensen graag helpen, maar verwachten er ook wat voor terug.

PetraGL
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraGL » 08 nov 2020, 10:26

Hulp is niet vrijwillig als je er wat voor terug verwacht. Maar prima, dan “help” je toch niet? De keuze is vrij aan je. En ik blaas zo hoog als dat ik wil. Als je daar problemen mee hebt is dat jammer voor jou, maar ik doe daar niets mee.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 08 nov 2020, 12:58

PetraGL schreef:
08 nov 2020, 10:26
En ik blaas zo hoog als dat ik wil. Als je daar problemen mee hebt is dat jammer voor jou, maar ik doe daar niets mee.
Nou, nou...iets minder mag ook wel. Of je nou nieuw bent hier of hier al jaren komt een antwoord krijg je niet op deze manier...

[mention]Hockey[/mention] heeft echter wel gelijk. Mensen nemen hier serieus de tijd om antwoord te geven op jouw vragen. Met uitspraken als deze doe je deze mensen te kort.

Er zitten hier veel mensen die toch de nodige ervaring met emigratie hebben opgedaan. Echter, voor iedereen is de emigratie anders en daarom is het niet raar dat men soms wat meer achtergrond van jou vraagt. Niet omdat ze nieuwsgierig zijn, maar omdat dat veel kan uitmaken op de manier hoe jij kunt emigreren.

Wil jij niets over jezelf kwijt dan is dat je goed recht. Niemand dwingt je hiertoe. Verwacht dan echter niet direct een antwoord waar jij wat aan hebt...

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 08 nov 2020, 14:39

PetraGL schreef:
08 nov 2020, 10:26
Hulp is niet vrijwillig als je er wat voor terug verwacht.
We verwachten wat terug in de zin dat we graag willen dat mensen achtergrond info meegeven zodat je niet in het luchtledige aan het antwoorden bent op wat je denkt dat de vraag is. Je bent her en der vragen aan het stellen die niet perse een logisch geheel zijn waardoor ik in ieder geval het gevoel krijgt wat wil deze persoon nou, waar is hij/zij naar op zoek? Is het gewoon een heel nieuwsgierig iemand die graag dingen weet, is hij/zij een site aan het bouwen waar met de kennis van dit forum goede siervwordt gemaakt of.....

Hoe helderder jouw vraag hoe beter het antwoord. En net als bij een helpdesk die je belt voor een kapotte machine komen er vaak een aantal standaard vragen zodat mensen kunnen inschatten welke informatie ze moeten geven. Zo geprikkeld reageren voegt mi niets toe.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

PetraGL
Amerika-ontdekker

Re: Gevolgen Biden/Trump mbt emigratiewens

Bericht door PetraGL » 08 nov 2020, 15:59

Ik begrijp wat je probeert te zeggen @babarage . Echter heb ik nog geen concrete plannen en zijn dit spontane vragen die in mij opkomen.

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door boonens » 08 nov 2020, 19:28

Volgens mij heeft @Gerlinde je vraag zo goed als dat op dit moment mogelijk is beantwoord. Voor zover mij bekend is hier weinig additioneel over gezegd (waarom zou men ook) en zo wel, dan heb je grote kans dat dat verkiezingsretoriek was en dus geen cent waard. Pas (ver) na 20 januari valt hier meer zinnigs over te zeggen.

Mochten je plannen meer concreet worden, dan is dit forum zeer waarschijnlijk een van de meest waardevolle bronnen van informatie voor je. Het is tegenwoordig een kwaliteit die maar weinigen bezitten (helemaal online), maar je komt soms een stuk verder met even tot tien tellen dan met mensen tegen je in het harnas jagen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | Planned '21: FL/AL/LA/MS/GA/SC - AZ/NM/TX

FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel » 08 nov 2020, 19:58

Vooropgesteld dat een verkiezingsprogramma geen plan van aanpak is ...

Er zijn delen van het immigratiebeleid waar de Amerikaanse president min of meer de vrije hand heeft, en daar zullen wel degelijk veranderingen in komen. Denk aan zaken zoals de prioriteiten die ICE stelt, het aantal asielzoekers dat geaccepteerd wordt, het aantal kopietjes van je papierhandel die je bij een visumaanvraag moet toevoegen, etc. Allemaal zaken die puur uit uitvoering van wetgeving bestaan.

Er zijn delen van het immigratiebeleid waar je rechtszaken kunt verwachten. Denk aan DACA, DAPA, TPS, het over de grens laten wachten van asielzoekers, etc. Allemaal zaken die op de grens van uitvoering en nieuw beleid staan. Dit met de uiteindelijke beslissing aan het hooggerechtshof en, gezien het verleden, zal dat sterk afhankelijk zijn van de precieze details van de zaken die voorgelegd worden. Kan dus alle kanten op.

Er zijn delen van het immigratiebeleid die alleen kunnen veranderen door de wet aan te passen. Denk aan aantallen visa en groene kaarten die elk jaar beschikbaar zijn, de soorten visa en hun voorwaarden, etc. Dit beleid is aan het Congress, wat vrijwel gegarandeerd daar niet aan gaat beginnen.

In de genoemde zaken hierboven, is vermindering van bureaucratie en minder tegenwerking voor visa aanvragen het enige dat ik zie dat NLers direct treft. Dat zal echter niet onverdeeld positief zijn, althans niet voor werkvisa: de afgelopen paar jaar zagen wij vooral problemen met (en afwijzingen van) mensen uit landen zoals China, Rusland, en het Midden-Oosten. Maw., NLers hadden onder het beleid van T. minder competitie voor een beperkt aantal visa, hetgeen nu terugkomt en mogelijk op de korte termijn zelfs sterker is, aangezien mensen uit die landen het opnieuw kunnen proberen.

Al dat gezegd, ik verwacht dat het eerste jaar volledig in de ban van COVID en de economie zal staan, en dat immigratie dus gewoon een beetje doorploetert zoals het al een paar decennia doet. Het zal voor NLers lood om oud ijzer zijn.

PetraGL
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraGL » 08 nov 2020, 20:17

@FlipjeBTiel Dank voor je uitleg! Helder

PetraGL
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraGL » 08 nov 2020, 20:17

@boonens Jij ook bedankt!

Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nagini » 09 nov 2020, 09:12

Een concrete verandering van het immigratiebeleid op korte termijn waar ik op hoop/nodig heb om mijn visum te krijgen is het repealen/weghalen van een aantal inreisbeperkingen via presidential proclamations. Biden heeft al aangegeven de "moslimban" te gaan verwijderen, waarbij citizens van bepaalde landen de VS niet in kunnen, en de hoop is dat hij ook de andere restricties zoals de schengenban (PP 9996) en de immigrant inreis ban (PP 10052/10014) weghaalt.
Omdat het hier om presidential proclamations en niet om wetten (die al door het congres etc zijn gegaan) gaat, is het redelijk eenvoudig voor Biden als hij zittend president is om deze te wijzigen of te verwijderen. Dit zou het inreizen met bepaalde visums weer mogelijk maken, waardoor de uitgifte van dat soort visums hopelijk ook weer opstart.

PetraGL
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraGL » 09 nov 2020, 11:56

@Nagini Ik hoop het ook! Heb jij tijd/zin mij uit te leggen wat dit precies inhoud: schengenban (PP 9996) en de immigrant inreis ban (PP 10052/10014)

Dank voor je reactie! 😊

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer