Rechtenstudent, emigreren naar de VS.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
FutureAttorney
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2020, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Rechtenstudent, emigreren naar de VS.

Bericht door FutureAttorney »

Goedemiddag allemaal (goedemorgen voor iedereen in de VS),

Ik ben een student Rechtsgeleerdheid in Nederland, momenteel in mijn 2e jaar.
Ik ben al lang van plan om niet in Nederland te blijven en na veel nadenken is mijn besluit definitief dat mijn toekomstige leven zal afspelen in de VS. Aangezien er hier veel mensen zijn met ervaringen hoop ik dat jullie die met mij kunnen delen.

Ik heb al het een en ander op een rijtje kunnen krijgen, als hier iets misplaatst is of mist hoop ik op feedback:

- Bachelor afmaken in Nederland
- Voor een LLM gaan in Texas, Californië of New York (hoogstwaarschijnlijk Texas gezien mijn levensovertuigingen)
- Extracurriculaire ervaringen ondernemen die mijn kans vergroten voor een mooie plek in de VS

Ik hoop dat enkelen die dit pad al zijn doorlopen mij enkele tips kunnen geven zoals:

- Wat kan ik nu in Nederland nog doen om deze weg makkelijker te maken?
- Wat waren de moeilijkste momenten voor jou en welke tips kun je geven die mij hier op kunnen voorbereiden?
- Zijn er financieringsopties voor een non-US person of zal de LLM volledig zelfstandig gefinancierd moeten worden?

Bij voorbaat dank en ik kijk uit naar jullie feedback!

- FutureAttorney
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Rechtenstudent, emigreren naar de VS.

Bericht door babarage »

lees dit topic eens door daar vind je een hoop relevante informatie mbt emigreren naar de VS. Spoiler alert. Tis niet zo makkelijk als je zou hopen.

Wat betreft studeren en een beurs of iets dergelijks. Ja ze zijn er wel maar het is lang niet eenvoudig er eentje te krijgen. En het is de vraag of die alles dekt.