DV-2022

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV-2022

Bericht door fotooss »

Ahwel

Wat die kosten betreft, hier ben ik misschien ook wel nieuwsgierig aan. Ik heb dacht ik ander topics ergens gelezen dat je toch al een hele boterham aan dollars kwijt zou zijn alvorens je aan het emigreren bent. Maar de exacte kosten en waaraan was ik nog nergens tegengekomen...
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: DV-2022

Bericht door babarage »

In Nederland verlies je in principe de Nederlandse nationaliteit als je een ander nationaliteit aanneemt. Belangrijkste uitzondering is als je met iemand trouwt waarvan je de nationaliteit aanneemt, dan mag je ook Nederlander blijven.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV-2022

Bericht door fotooss »

Wij hebben zonet onze deelname ingevuld voor de DV-2022 Greencard Lotery. Nu is het nog nog lang wachten tot volgende jaar of we bij de eerste selectie zitten. Fingers Crossed.

Vraagje. Heb je meer kans als we alletwee een aanvraag doen? Ik heb wel een Paspoort maar de vrouw (nog) niet.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2022

Bericht door clp90 »

MGTOW_Homeboy schreef:
01 nov 2020, 06:57
@clp90 De interviews (die nog geen 5 minuten duren) worden afgenomen in The Consulate General in Amsterdam aan het museumplein (in 2019 iig).

Naturalisatie is geen vereiste voor een "succesvol" leven in The States (oneindig je GC verlengen mag), maar emigratie is per definitie:
"the act of leaving one's own country to settle permanently in another; moving abroad"

Anders lijkt het meer een soort "expat" leven ipv een permanente emigratie, imho. Ligt er natuurlijk aan waar je wil stemmen en of je het rode paspoort wilt inruilen voor het blauwe. Persoonlijk weet ik wel wat ik dan kies ;)
Ik vroeg het me af omdat hierboven een aantal keer naar de Ambassade verwezen werd, vandaar.

Je bent als green card houder een zogenaamde permanent resident dus hoe je dat als expat ziet ontgaat mij een beetje. Je mag niet voor niets als green card houder maar een bepaalde tijd in het buitenland verblijven omdat je anders je residency abandoned.

Mijn Nederlandse paspoort inruilen voor een Amerikaanse: over my dead body :D, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Gelukkig kan ik over tijdje allebei behouden; als de uitzonderingen op de regel in ieder geval niet veranderen.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2022

Bericht door Nagini »

@fotooss, @tddft_ betreffende kosten medical: Ik ben voor DV2020 in augustus 2020 medical wezen doen. De kosten voor mij (bij International Health Centre Den Haag), waren 285 euro voor de medical zelf, ongeveer 50 euro voor missende vaccinaties (ik moest een hervaccinatie voor een vaccinatie die we in NL als kinderen krijgen maar die de VS graag elke 10 jaar vernieuwd wil zien) en 45 euro voor de chest-Xray. In totaal 380 euro dus.

Ook bij het interview moet je 330 dollar afrekenen (processing fees), en bij of voor het inreizen zelf moet je 250 dollar fees betalen voor de greencard zelf. Tel daar miscellaneous kosten bij op zoals officiële paspoortfoto's in Amerikaans formaat (minstens 4 pp) (en in mijn geval parkeerkosten hartje amsterdam/den haag... RIP), kom je rond de 1000 euro p.p. voor een greencard. Dat is best een som, alhoewel het natuurlijk verreweg een van de goedkoopste manieren om te emigreren blijft. Ook valt het natuurlijk in het niet met de kosten van de emigratie zelf.

En ja ik bedoelde Consulaat niet ambassade ^_^' my bad!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2022

Bericht door hemmie »

fotooss schreef:
01 nov 2020, 18:24
Vraagje. Heb je meer kans als we alletwee een aanvraag doen? Ik heb wel een Paspoort maar de vrouw (nog) niet.
Iedereen heeft evenveel kans, dus als stel heb je dubbel zo veel kans als je beide inschrijft. Zal nu voor jullie te laat zijn als je vrouw geen paspoort heeft, maar daar zou ik dan volgend jaar zeker voor zorgen!
Terug in Texas!
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: DV-2022

Bericht door Amerikanist »

Amerikanist schreef:
24 okt 2020, 08:21
Ik ga ook weer eens meedoen voor het eerst in jaren.
Toch maar niet. Die verdeeldheid staat me echt tegen, o.a.

Mijn kans aan een ander, veel succes!
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV-2022

Bericht door tddft_ »

Nagini schreef:
01 nov 2020, 18:40
kom je rond de 1000 euro p.p. voor een greencard.
Wow, thanks voor de duidelijke specificatie. Is toch nog wel meer dan ik had gedacht, maar wel begrijpelijk. Je zorgverzekering vergoedt zeker niks voor de medical (ik weet eerlijk gezegd niet of het iets daarmee te maken heeft)?

Volgens mij was jouw green card uiteindelijk niet gelukt ivm Corona toch? Super balen natuurlijk. Heb je je geld nog terug kunnen krijgen of is dat onmogelijk?
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV-2022

Bericht door Disney-Golf »

Heeft altijd al bestaan hoor, die verdeeldheid, kijk maar naar de burgeroorlog tussen Noord en Zuid?
Maar nu is het meer openbaar geraakt, mede door social media.
Als ik in 1980 voor het eerst in de V.S. kwam is mij op het hart gedrukt geworden niet over 2 onderwerpen te praten, namelijk geloof en politiek.
40 jaar later blijkt politiek opeens bespreekbaar en zo is de verdeeldheid meer publiek geworden maar heeft ze echt wel altijd bestaan.

Nu ik social media al vernoemde… Mag ik even opmerken dat er zoiets bestaat als de public charge rule. (Google is your friend!)
Wisten jullie dat je gevraagd kan worden om je paswoorden op te geven voor alle social media groepen waarop je actief bent?
(ze kunnen je niet verplichten om ze te geven maar schrik dan niet van “denied” op je dossier…)
Nu hier gaan schrijven dat 1.000€ bijna jullie hele budget is (of althans doen alsof)om te emigreren… Ik weet niet?... Hoe denken jullie zelf de Officer te kunnen overtuigen dat jullie nooit aanspraak gaan maken op enige sociale bijstand?
Daar zelf al eens over nagedacht???
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2022

Bericht door Nagini »

@tddft_ De kosten van de medical en het administratiekosten zijn niet achteraf terug te krijgen, en ook mijn zorgverzekering wou er niets van weten (alhoewel nu je het zegt, ik misschien nog eens een poging kan wagen voor de vaccinaties, maar ik denk dat het toch van mijn eigen risico komt in dat geval). Ook als je bijvoorbeeld wordt afgewezen tijdens het interview kun je je geld niet terugkrijgen (vandaar dat je eerst betaald en dan vragen krijgt, haha). De 250 euro voor het aanvragen van de groene kaart zelf betaal je natuurlijk pas vlak voor of na het inreizen, dus mocht je afgewezen worden heb je die nog niet betaald.

Ik heb nog steeds een kans op een greencard in 2021 (mijn visum verloopt begin februari), dus mijn strijd is nog niet gestreden.

@Disney-Golf, er werdt gevraagd naar de kosten van de procedure, niet van de hele emigratie zelf. De procedure zelf koste mij dus ongeveer 1000 euro. De volledige emigratie (als hij doorgaat) zal daar natuurlijk ver boven komen, en ik heb dan ook meer spaargeld laten zien op het interview zelf om aan de public charge regel te voldoen (maar er zijn natuurlijk meer manieren, zoals het hebben van een sponsor). Ik heb zelf ook meer dan die 1000 uitgegeven om mee te doen aan een van de rechtzaken rond DV2020. Veranderd niet dat ik 1000 euro wel een flinke som geld blijf vinden :wink:

Mij is verder niets gevraagd over mijn social media in het interview. Op de DS260 stonden wel 1 a 2 vragen over welke e-mail adressen ik gebruik en op welke sites ik actief ben.
Artliner
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 jun 2015, 07:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door Artliner »

Ik ben net terug de DV-2022 aan het invullen. De voorbije jaren gaf ik altijd bij punt 7 (passport). De doopnamen in bij Middle Name.
Ik geef een voorbeeld. Je volledig naam is Jan Piet Bert De Grande.
Dan plaats ik bij First name: Jan, bij Middle name: Piet Bert en bij Last name: De Grande
Nu heb ik gezien bij instructions DV-2022 dat het volgende vermeld staat:

"1. Name – last/family name, first name, middle name – exactly as it appears on your passport. If you
have only one name, it must be entered in the last/family name field."

Nu staat er bij ons altijd het volgende op het paspoort:

Name:
De Grande

Given names:

Jan Piet B.

Hoe vullen jullie dit in? De volledige namen of echt zoals op het paspoort met de naam afgekort (Piet B.)? En alles bij voornamen of de doopnamen ook bij middle name. Nu heb ik ook nog een probleem met mijn voornaam "MICHAËL". Ik weet dat de puntjes op de E vaak problemen geven in de computers. Deze vertaalt deze vaak naar MICHA ~L. Dat zie ik aan de vele brieven die ik thuis krijg met geprinte adressering. Geen idee wat ik dan best invul. Misschien nog mensen met een vreemd teken in de naam?
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV-2022

Bericht door tddft_ »

Ik heb mij ook weer ingeschreven voor de DV 2022. Wel na 3 keer het formulier ingevuld te hebben.. :roll: Elke keer als ik op submit klikte, kreeg ik een error dat de connectie was verloren. Ik zag geen bevestigingsnummer voorbij komen, dus ik moest wel noodgedwongen alles nog een keer invullen anders zou ik niet meedoen, toch? Ik hoop niet dat ik nu meerdere keren sta ingeschreven, want dan word ik binnen no time gediskwalificeerd. :(
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV-2022

Bericht door Disney-Golf »

Artliner schreef:
07 nov 2020, 18:03
"1. Name – last/family name, first name, middle name – exactly as it appears on your passport.
Hoe vullen jullie dit in?
Wat met “exactly as it appears on your passport” versta je niet? :wink: :lol:
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV-2022

Bericht door Greenhorn »

Bijna vergeten tot ik er deze ochtend opeens aan dacht in de douche.

Klein vraagje wel, ik heb al twee jaar een vriendin. Als ik me niet vergis hoeft dat geen probleem te zijn als één van de twee wint toch?
Dan is het dat deze voor de GC gaat en daarna trouwen toch?

edit: ondertussen mezelf en me vriendin ingeschreven :)
Laatst gewijzigd door Greenhorn op 08 nov 2020, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Artliner
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 jun 2015, 07:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door Artliner »

Op zich geen probleem al denk ik niet dat je dan al onmiddellijk mee mag. Waarom dan al niet voordien trouwen? Dan kan je de andere ineens mee inschrijven als partner van...
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: DV-2022

Bericht door Greenhorn »

Artliner schreef:
08 nov 2020, 12:34
Op zich geen probleem al denk ik niet dat je dan al onmiddellijk mee mag. Waarom dan al niet voordien trouwen? Dan kan je de andere ineens mee inschrijven als partner van...
Tgoh, dat niet ineens meemogen zou geen probleem zijn. Om nu direct te trouwen voor een kans van 1/200(?).
Of bedoel je trouwen nadat je wint maar voordat je effectief de procedures start? Als dat mag dan zou dat idd best zijn.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: DV-2022

Bericht door mtl »

Trouwen na de DV Lottery is mogelijk maar er zal onderzoek gedaan worden of het niet om een schijnhuwelijk gaat. Jij en je vriendin moeten kunnen bewijzen dat het om een echt huwelijk gaat.
Brenda73
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV-2022

Bericht door Brenda73 »

Goedenavond iedereen,
Ik heb me net ook ingeschreven... De inschrijving is voor mij en mijn 2 dochters van 18 en 16 jaar. Het is de eerste maal dat ik meedoen. De kans is klein, maar je weet maar nooit. Wel jammer dat we zolang moeten wachten voor de uitslag, maar ach, de tijd gaat toch vlug voorbij
Ik wil iedereen ook succes wensen.
daydreaming85
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2018, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door daydreaming85 »

Is er met een reden geen Sticky voor DV 2022 ?
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV-2022

Bericht door MDeckers »

Ik vroeg het me ook af. Ik denk dat dit door de crisis een beetje is vergeten.
Zaterdag worden in ieder geval de resultaten bekend gemaakt.

Ik was laatst aan het kijken, en covid heeft een heel grote impact gehad in het aantal deelnames: in 2020 (DV 2022) waren er in Europa 2 miljoen deelnames. Dit in tegenstelling tot 4 en 4,4 miljoen in 2019 (DV 2021) en 2018 (DV 2020) respectievelijk.

Voor BE en NL specifiek zijn de verschillen iets kleiner:
- BE: 2289, vs 3608 (2019) en 4379 (2018)
- NL: 3049, vs 4015 (2019) en 5401 (2018)

Verschil tussen 2019 en 2018 is volgens mij te verklaren door het toen invoegen van het verplicht hebben van een paspoort.

Een groot verschil zal het niet maken, maar van 1% naar 2 a 3% is een vooruitgang zeker :roll:

Bron: https://travel.state.gov/content/dam/vi ... 9-2021.pdf
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer