DV-2022

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2020, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door MGTOW_Homeboy »

Als rekenen niet je sterkste kant is dan is een zoekmachine je grootste vriend:
https://dvlottery.me/win-chances-green-card-lottery (CTRL+F -> Netherlands, rechter kolom)

De >40% heb ik van een documentaire/YouTube ergens, maar een willekeurige zoekopdracht met wat random keywords "percentage return to home country within five years" geeft bijvoorbeeld:
http://kaeriksson.ucdavis.edu/uploads/6 ... submit.pdf
of
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5794227/

Het is misschien niet belangrijke informatie voor jou, maar het geeft iets aan over de werkelijkheid van de situatie en de hoeveelheid mensen die het daadwerkelijk lukt.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2022

Bericht door clp90 »

Grappig, want de website die je hier geeft rekent het precies
zo uit zoals ik. Aantal geselecteerden gedeeld door aantal deelnemers. Bij DV2017 kom ik inderdaad ook op 1,32% uit. Daarom vroeg ik dus waar de kans van 1:200 op gebaseerd is want het is geen enkele DV zo laag geweest.

Wat betreft terugverhuizen naar land van herkomst: ik dacht dat je het specifiek over DV winnaars had. Googlen zit gelukkig ook in mijn skill set :).
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2020, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door MGTOW_Homeboy »

@clp90 Het een complexe puzzle die bestaat uit meerdere kleine puzzles. Een paar dingen spelen mee:
- 100.000 "uitnodigingen wereldwijd" maar 50.000 visas om te vergeven.
- 20.000 beschikbaar voor Europa
- >40% valt af door slechte aanmelding
- Derivatives worden meegenomen in de berekening (Total number of people, including main entrants, their spouse and children, that were included into the application form)
- ~20% pass rate (hoger voor andere landen, vaak >40%)

Het gaat bij de 1:200 stelregel meestal over de wereldwijde data en winkans. Deze website (https://www.thoughtco.com/winning-the-g ... ry-1951544) legt het zo uit:

"For DV-2018, the Department of State received about 14.7 million qualified entries during the 34-day application period. (Note: 14.7 million is the number of qualified applicants. It does not include the number of applicants rejected due to ineligibility.) Of those 14.7 million qualified applications, approximately 116,000 were registered and notified to make an application for one of the 50,000 available diversity immigrant visas.

That means that for DV-2018, approximately 0.79% of all qualified applicants received a notification to make an application and fewer than half of those actually received a diversity visa." (hun bron is de State Department: https://travel.state.gov/content/travel ... rants.html)

Winnaars (volgens https://www.green-card.com/winner-statistics)
Ze claimen: "Generally speaking, your chances of winning are very good. However, every year almost 40% of all participants are disqualified due to formal errors."
Aantal winnaars
DV 2020 43
DV 2019 56
DV 2018 69
DV 2017 79 Total Entrants With Derivatives 11.538
DV 2016 82
DV 2015 81

Weet je bijvoorbeeld wel hoeveel aanmeldingen er zijn in een jaar, maar weet je nog niet hoeveel winnaars dan kun je bijvoorbeeld twee snelle berekeningen maken:
Total Entrants With Derivatives 11.538 / 200 = 57,69
En 0,79% (global average) van 11.538 = 91,15
Het gemiddelde van die twee komt aardig in de buurt: 91,15 + 57,69 = 148,84 / 2 = 74,42 (daadwerkelijke winnaars DV 2017 was 79)

TL;DR De winkans voor Nederlanders is >1%, maar 99% van de winnaars stoppen de procedure zelf.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2022

Bericht door Nagini »

1 op 200 is inderdaad een ruwe schatting van de winkans "in het algemeen", i.e. totaal aantal inschrijvingen/totaal aantal winnaars. Ik noemde het vooral om aan te geven dat je je hele leven mee zou kunnen doen en nooit zou kunnen winnen, wat bij een paar jaar meedoen zelfs waarschijnlijk is. In Nederland ligt de winkans zoals in eerdere posts wel iets hoger, maar 1:70 of 1:100 betekent nog steeds dat de meeste mensen nooit zullen winnen. Daarom is je zorgen maken over "wat nu als je straks wint" alleen voor sommige dingen nuttig (heb je bijvoorbeeld tegen die tijd je middelbare school diploma? Een globaal idee van hoe je aan het geld/sponsor kan komen?), maar je hoeft geen hele immigratie uitgestippeld te hebben bij inschrijving. Daarbij komt dat de winkans de laatste jaren meer schommelt door nieuwe regels. DV 2021 is bijvoorbeeld heel anders door de nieuwe paspoort-requirement.
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: DV-2022

Bericht door Amerikanist »

Ik ga ook weer eens meedoen voor het eerst in jaren.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV-2022

Bericht door tddft_ »

Hoe kan het dat er zo veel mensen afvallen nadat ze geselecteerd worden? Ik neem aan dat je pas meedoet als je echt zeker weet dat je wilt emigreren... Vind dat wel een beetje jammer om te zien want dat maakt de kans voor de mensen die écht willen immigreren wel echt kleiner.
I left my heart in LA
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV-2022

Bericht door ADE01 »

Inschrijven is makkelijk en heeft een veel lagere drempel dan daadwerkelijk emigreren. Het wordt pas werkelijkheid wanneer je wint. Het kost veel tijd, geld, je moet bepaalde zekerheden opgeven, familie achter laten, enz. Dat is niet voor iedereen weggelegd denk ik. Maar met het afvallen wordt rekening gehouden bij het selecteren van de winnaars, dus wil je echt dan is het een voordeel want hogere winkans.
fotooss
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 nov 2019, 00:12
Locatie: Dilsen-Stokkem

Re: DV-2022

Bericht door fotooss »

tddft_ schreef:
26 okt 2020, 20:47
Hoe kan het dat er zo veel mensen afvallen nadat ze geselecteerd worden? Ik neem aan dat je pas meedoet als je echt zeker weet dat je wilt emigreren... Vind dat wel een beetje jammer om te zien want dat maakt de kans voor de mensen die écht willen immigreren wel echt kleiner.
Het is dan ook een Lotery. Voor de prijs van een Paspoort neem je deel aan de wedstrijd net zoals je meedoet voor de prijs van een ticketje aan de lotto.

Wil je ECHT emigreren en niet je geluk laten afhangen van een computer die random iemand selecteert, dan zijn er andere mogelijkheden, maar die kosten VEEL GELD.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2022

Bericht door Nagini »

Als je wint duurt het maanden tot jaren voordat je daadwerkelijk emigreert. Bijvoorbeeld: inschrijving in october jaar 2020, dan uitslag in mei jaar 2021, eerste interviews in Oktober jaar 2021, jouw interview misschien pas in September jaar 2022, dan je daadwerkelijke emigratie in eind jaar 2022 of, waarschijnlijker, jaar 2023 omdat je eerst alles rond moet krijgen... Er kan veel veranderen in de twee tot drie jaar van inschrijving tot interview. Dit kunnen leuke dingen zijn, zoals een nieuwe baan of nieuwe liefde, maar ook minder leuke dingen; ontslag of geldproblemen, of gezondheidsproblemen waardoor emigratie opeens geen optie meer is (we hebben dat op dit forum ook meegemaakt).
Ook komt niet elk jaar iedereen die wint aan de beurt voor een interview, omdat er meer winnaars worden gekozen dan dat er visums zijn. Er kunnen verder problemen zijn met documenten (zoals een winnaar van DV2019 op dit forum overkwam), of andere dingen waardoor de kans van slagen bij interview klein genoeg is dat mensen opgeven.

En omdat de winkans klein genoeg is dat je er niet van uit kunt gaan dat je wint, zijn er genoeg mensen die op goed geluk een keertje meedoen zonder erover na te denken. Zeker in Europe hebben de meeste mensen een paspoort, waardoor meedoen hier nog steeds gratis is en inschrijving maar een half uurtje duurt als je een beetje slim met foto's om kan gaan.
daydreaming85
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2018, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door daydreaming85 »

Nagini schreef:
27 okt 2020, 21:38
Als je wint duurt het maanden tot jaren voordat je daadwerkelijk emigreert. Bijvoorbeeld: inschrijving in october jaar 2020, dan uitslag in mei jaar 2021, eerste interviews in Oktober jaar 2021, jouw interview misschien pas in September jaar 2022, dan je daadwerkelijke emigratie in eind jaar 2022 of, waarschijnlijker, jaar 2023 omdat je eerst alles rond moet krijgen...
Ik had altijd in mijn hoofd (dat ik ergens had gelezen) dat je dan ook in dat jaar moet emigreren. Dus als ik nu meedoe met 2022 dat ik voor het einde van 2022 moet emigreren? Heb ik dat dan helemaal verkeerd? Moet je alleen inreizen en kun je ook in het jaar daarna nog emigreren?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV-2022

Bericht door hemmie »

Het hangt allemaal af van wanneer je je medical en interview is, je moet een eerste keer inreizen 6 maanden na je interview/medical (ik meen me te herinneren dat het vroeger interview was en de laatste jaren medical). Vanaf dat moment ben je permanent resident, en mag je dus maar beperkte tijd buiten de VS verblijven, anders zou je je green card weer kunnen verliezen. Hoe lang precies, daar is geen vaste regel voor, maar zeker niet langer dan een jaar.
Terug in Texas!
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2020, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door MGTOW_Homeboy »

@daydreaming85 Je "moet" niets, zoals 99% van de winnaars ook demonstreert door niet te emigreren.

Zoals Nagini hierboven al vermeld heeft het duurt jaren voordat je daadwerkelijk na het winnen vertrekt.
Voor de DV 2022 waarvoor je nu de inschrijving doet:
Uitslag mei 2021, uitnodiging Ambassade 2022 (waarschijnlijk april/mei ~ afhankelijk van de hoogte van het nummer). Twee weken voor de 'interview' datum een medische keuring inplannen. Na het interview krijg je een visa (I-551) in je paspoort dat geldig is voor 6 maanden dat bij aankomst op het vliegveld wordt verlengt met een stempel voor een jaar.

Je kunt hetzelfde doen als één van de winnaars uit 2019 deed, inreizen/vakantie houden, stempel halen en daarna binnen het jaar weer terug gaan. Tip voor de mensen die deze manier doen; Regel een adres waar je Greencard naar verstuurd wordt, je kunt de volgende keer dan in de rij gaan staan voor Amerikanen. Ze zeggen bij de ambassade dat je met je visa (I-551 is technisch een GC) in de Amerikanen rij moet gaan staan, maar de douane ambtenaren op het vliegveld weten niet wat ze met jou en je witte envelop aanmoeten :P

Zoals hemmie al aangeeft; een LPR (Legal Permanent Resident) mag het land uit (hou het voor de zekerheid onder 6 maanden), maar als je langer dan een jaar uit het land gaat vervalt je GC. Voordat je het land uitgaat moet je dus een I-131 reentry permit aanvragen (2 jaar geldig). Dit blijft altijd het geval tot je de naturalisatie door bent en een citizen bent geworden.

~ TL;DR DV 2022 procedure duurt zeker 24 maanden (vanaf vandaag).
daydreaming85
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2018, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door daydreaming85 »

Bedankt voor de uitleg @MGTOW_Homeboy , @hemmie en @Nagini :clap:

Uiteraard willen we zo snel mogelijk inreizen en emigreren mochten we winnen :D Maar het is idd wel fijn om te weten welke grenzen er zijn qua tijd mochten bepaalde dingen zoals huis verkoop of afronden studie etc langer duren dan we nu kunnen voorzien.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV-2022

Bericht door Dude »

MGTOW_Homeboy schreef:
30 okt 2020, 00:00
Je "moet" niets, zoals 99% van de winnaars ook demonstreert door niet te emigreren.
Waar haal je dit? Is dat ergens op gebaseerd of je eigen mening?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2020, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door MGTOW_Homeboy »

@Dude Jammer genoeg is dat niet mijn mening. De aantallen die getoond worden op de sites van winnaars zijn niet gelijk aan de aantallen die komen opdagen voor de medische keuring. Daarna moeten de winnaars nog door naar een interview en daarna moeten ze alsnog besluiten te gaan. En van dat aantal gaan er gemiddeld meer dan 40% weer terug.

Om een klein voorbeeld te geven, zodat je zelf een rekensom kunt maken, in 2019 zijn er minder dan 10 personen naar de medische keuring gegaan voor ALLE mogelijke emigratie visa's (inclusief de DV 2019).
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV-2022

Bericht door Nagini »

Ik weet niet waar je de 'medische keuring data' vandaan haalt (lijkt me medische informatie/privacy gevoelig, dus waarom zou dat ergens op het internet staan?), maar dat kan gewoon niet kloppen. Een simpele google laat zien dat er minstens 24 DV2019 interviews waren gepland in de US ambassade in Amsterdam (bron: https://dvcharts.xarthisius.xyz/ceacFY19.html), waarvan 21 approved zijn en dus een medical gehad MOETEN hebben. In DV2020 waren dit 13 geplande interviews waarvan 9 met uitkomst approved/denied (bron: https://dvcharts.xarthisius.xyz/ceacFY20.html). Als je de helft van beide neemt ("interviews die in 2019 zouden plaats hebben kunnen vinden"), dan kom je alleen al met approved/denied cases op 15 medicals in 2019 voor de DV categorie. Daar moeten de medicals van de andere categorien nog bij op geteld worden, dus "minder dan 10" wordt dat nooit. Ik heb niet gekeken naar Belgie, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de cijfers daar veel zouden afwijken.

Fact check: DV2019 laat 5,401 inschrijvingen zien (https://travel.state.gov/content/dam/vi ... 9-2021.pdf), waarvan 69 winnaars (https://travel.state.gov/content/travel ... -2018.html), een winkans van 1.27%. Als er dan 24 van deze winnaars daadwerkelijk een interview inplannen, is dat ongeveer 1 op de 3 die hun DS260 instuurt en de documenten aanlevert. Uiteindelijk kregen 21 van de DV 2019 winnaars die in Amsterdam hun interview deden daadwerkelijk een visum (https://dvcharts.xarthisius.xyz/ceacFY19.html). Ervanuit gaande dat er dus ongeveer 21 Nederlandse cases zijn met visums aan het einde van hun DV-rit*, zou dit betekenen dat ongeveer 30% van de winnaars daadwerkelijk de intentie heeft om te emigreren.

*Ik ga er voor het gemak even van uit dat evenveel Nederlanders AOS of in het buitenland CP hebben gedaan als niet-Nederlandse winnaars die CP hebben gedaan in Amsterdam, omdat je de uitkomsten alleen per ambassade kan zien en niet per nationaliteit. Het werkelijke aantal Nederlanders met visums kan dus iets hoger of lager liggen
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2020, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door MGTOW_Homeboy »

@Nagini Ik heb het "straight from the horse's mouth", aka de medische arts die alle onderzoeken uitvoerde (2019) voor de Ambassade in Nederland.
Zoals je site (goede vondst btw) aangeeft: "This page is a collection of various charts and datasets related to Diversity Lottery Visa. It is not an official source of information."
Het probleem kan dus zijn:
1: de arts liegt (niet echt een reden voor maar goed).
2: de data klopt niet

Ik denk dat de definities voor de verwarring zorgen, bijvoorbeeld "visa's issued"
How many diversity visas are issued each year? (55,000)
In deze winnaars zitten dus de winnaar en alle aanhang en die worden geteld in het totaal aantal "gewonnen" visa's.
Er zit een verschil in de data tussen de mensen die een uitnodiging van de ambassade krijgen na een goedkeuring van de aangeleverde documenten (DS260) en de winnaars (+aanhang) die daadwerkelijk naar de medische keuring gaan en daadwerkelijk een afspraak inplannen bij de ambassade om vervolgens een echt I-551 in hun paspoort te krijgen. Dit laatste zou de daadwerkelijke getallen tonen, maar nog steeds niet aangeven welke van die groep ook daadwerkelijk de stap neemt en de vijf jaar (en naturalisatie) afrond.

De werkelijke aantallen zullen waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Gelukkig ga jij dat aantal binnenkort ophogen ;)
Happy Halloween!
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV-2022

Bericht door clp90 »

Naturaliseren is natuurlijk niet per se een vereiste voor een ‘succesvolle’ emigratie. Ik denk dat er genoeg Nederlanders zijn (waaronder ikzelf) die bewust niet naturaliseren om de Nederlandse nationaliteit niet te verliezen.

Overigens worden de interviews toch afgenomen op het consulaat, of is dat veranderd?
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2020, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV-2022

Bericht door MGTOW_Homeboy »

@clp90 De interviews (die nog geen 5 minuten duren) worden afgenomen in The Consulate General in Amsterdam aan het museumplein (in 2019 iig).

Naturalisatie is geen vereiste voor een "succesvol" leven in The States (oneindig je GC verlengen mag), maar emigratie is per definitie:
"the act of leaving one's own country to settle permanently in another; moving abroad"

Anders lijkt het meer een soort "expat" leven ipv een permanente emigratie, imho. Ligt er natuurlijk aan waar je wil stemmen en of je het rode paspoort wilt inruilen voor het blauwe. Persoonlijk weet ik wel wat ik dan kies ;)
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV-2022

Bericht door tddft_ »

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat je twee nationaliteiten mag en kan behouden. Vooral omdat je de Nederlandse nationaliteit altijd behoudt als je hier bent geboren, of geldt dat niet voor Nederland?

Daarnaast vroeg ik me af wat de kosten zijn voor het inplannen van het interview en de medical check. Misschien is dat een reden voor veel mensen om niet meer verder te gaan met het proces (aangezien ik me kan voorstellen dat veel mensen dit niet voorzien omdat de lotterij zelf in principe gratis is).
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer