Rijbewijs met pending I-485

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Rijbewijs met pending I-485

Bericht door Bryan K »

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een rijbewijs met een pending I-485?

Kwam toevallig iets tegen op het internet hiervan, maar wordt er zelf niet heel erg bijster van.

Misschien helpt het nog te vermelden dat ik in de staat Florida zit in de county Broward.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Rijbewijs met pending I-485

Bericht door Bryan K »

Inmiddels zelf wat meer onderzoek gedaan en erachter gekomen dat ik dit had moeten doen voor mijn I-94 verviel...

Op dit moment dus gewoon wachten.
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Rijbewijs met pending I-485

Bericht door hlwoudsma »

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik had een rijbewijs uit Californië die geldig was gedurende mijn visum. Mijn visum is verlopen en dus ook mijn rijbewijs en bij de DMV kan ik hier nog geen nieuwe afspraken maken. Ik heb ook mijn Nederlandse rijbewijs bij me die nog geldig is tot 2025 dus tot die tijd rij ik maar op mijn Nederlandse rijbewijs. Ik vraag me af of je je rijbewijs kunt verlengen in een Adjustment of Status proces.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Rijbewijs met pending I-485

Bericht door Bryan K »

Even een update, gewoon met de papier handel naar de DMV gegaan.

Alle papieren mbt mijn immigratie, huwelijksakte en kopie van mijn vrouw haar green card. Vervolgens lieten ze me examen doen voor het theoretische gedeelte. Door Corona wordt de theorie en de praktijk in tweeën gesplitst op het moment.

Over twee weken kan ik het praktijk gedeelte doen, dus met wat geluk heb ik mijn rijbewijs dan. Tenzij ze dan ineens met andere voorwaarde komen (erg normaal voor de DMV).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer