Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
natevdv
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2020, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door natevdv »

Beste leden,
Ik heb mij het laatste jaar enorm liggen informeren over de Green Card Lottery. Ik ben zelf nog vrij jong, 23 jaar, maar heb wel enorm veel interesse om toch al eens mijn kans te wagen met deze loterij. Via een oud-leerkracht, die sinds 3 jaar in Amerika woont dankzij de loterij, heb ik véél info doorgekregen over hoe en wat. Alleen zat ik met de vraag; wat als je nog geen vast verblijf hebt in Amerika? Zoals een aangekocht vakantiehuis, wat mijn oud-leerkracht bv. wél al had. Ik heb hier nog niet meteen info over teruggevonden, maar ik neem wel aan dat je aan verblijf moet kunnen aangeven tijdens het in orde maken van de papieren, en dat bv. een tijdelijk motel niet geldig is snap ik maar al te goed.

Kan iemand mij hierover meer info verschaffen, of is er ergens een pagina waar ik meer info vind? Heb op dit forum al op verschillende pagina's liggen rondzien, maar vind niet meteen iets. Ik zou graag enorm goed voorbereid willen zijn als ik er aan mee doe. :)

Hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door Dude »

Je hoeft helemaal geen vast verblijf te hebben om mee te doen aan de GC lottery.
Als je wint moet je wel een adres opgeven waar de GC naartoe gestuurd kan worden maar dat hoeft niet je nieuwe adres te zijn, maar kan evengoed van iemand die je kent (en vertrouwt), bv je oud leerkracht.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door mtl »

Je hoeft echt geen huis in Amerika te hebben om mee te doen aan de lottery. Sterker nog, je bent niet verplicht te emigreren als je wint. :wink:
natevdv
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2020, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door natevdv »

Dude schreef:
20 jun 2020, 15:52
Je hoeft helemaal geen vast verblijf te hebben om mee te doen aan de GC lottery.
Als je wint moet je wel een adres opgeven waar de GC naartoe gestuurd kan worden maar dat hoeft niet je nieuwe adres te zijn, maar kan evengoed van iemand die je kent (en vertrouwt), bv je oud leerkracht.

Hey Bart,
bedankt voor je reactie! Goed dat ik dat weet!

Groetjes, Nate
natevdv
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2020, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door natevdv »

mtl schreef:
20 jun 2020, 16:08
Je hoeft echt geen huis in Amerika te hebben om mee te doen aan de lottery. Sterker nog, je bent niet verplicht te emigreren als je wint. :wink:
Zou dat persoonlijk een gemiste kans vinden! Maar bedankt voor je berichtje! :)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door Hockey »

@natedv, het is niet toegestaan een volledig voorgaand bericht te quoten.

In aanvulling op het bericht van mtl, het is inderdaad niet verplicht, maar als je wint en niet gaat, zal je als je een volgende keer wel wil emigreren wel extra vragen krijgen.
natevdv
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2020, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door natevdv »

@Hockey mijn excuses, ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik best kan reageren op reacties van mensen. Ik zag andere dit ook doen dus dacht niet meteen dat het fout was.

Om op het bericht terug te komen, ik zou er niet aan mee doen als ik er nog niet zeker van zou zijn. Dit zou anders voor andere mensen een gemiste kans zijn.

Groetjes, Nate
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door Nagini »

De win kans van de loterij is klein (~1 op 200), en omdat de inschrijving bijna een jaar voor de eerste interviews van dat jaar is kan er van alles veranderen in de tussentijd. De emigratie kan nog langer op zich laten wachten, bij een september interview zit er bijna twee jaar tussen inschrijving en visa, en heb je daarna nog een paar maanden om je verhuizing te plannen, wat zelfs tot weer meer dan een jaar gerekt kan worden. Ik ben ook vroeg begonnen met inschrijven tijdens mijn studie, terwijl ik wist dat winnen in het eerste jaar dat ik mee deed logistiek lastig zou zijn. Het enige wat handig is om van te voren te bekijken is of je aan de minimum eis van een middelbare schooldiploma voldoet (of het werk-equivalent) en of/hoe je de emigratie financieel ongeveer zou kunnen overbruggen (omdat je, als je wint, moet bewijzen dat je voor jezelf kan zorgen, en dat mogelijk meer dan een jaar aan voorbereiding vergt). Dus maak je over 99% van de planning geen zorgen als je je alleen maar inschrijft voor de loterij. Zelfs als je wint, wordt je afgeraden om grote veranderingen door te voeren voordat je je echte visum hebt, zoals je baan opzeggen of je huis verkopen (er zou zo maar een pandemie kunnen uitbreken in het jaar dat je wint en daardoor je kans missen ;)).
natevdv
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2020, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door natevdv »

@Nagini ,
dankjewel voor je reactie! Ik heb mij inderdaad al eens goed geïnformeerd over wat zeker de eisen zijn. Gelukkig heb ik mijn middelbaar diploma op zak en heb ik wel wat geld om ergens van start te kunnen gaan, zowel hier als evt. in Amerika. Maar ik begrijp wel dat ik met veel rekening moet houden! Je bent nogmaals super hard bedankt!

Groetjes, Nate
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Nog geen vast verblijf in Amerika, wat dan? (Green Card Lottery)

Bericht door Nagini »

Het gaat er meer om dat het moeilijk is om met zo'n onbekende planning rekening te houden, dus dat je je geen zorgen hoeft te maken over "waar ga ik wonen" of "wat voor'n auto wil ik daar dan". Er is na winst tijd zat om dat uit te werken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer