K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

In dit topic wil ik mijn/onze ervaringen delen met betrekking tot het K1 proces. Dit om mijn stappen ter discussie te stellen en informatie in te winnen bij andere ervaringsdeskundigen. Tevens hoop ik met het verslag van ons proces om anderen die een vergelijkbare weg willen afleggen te helpen.

Hier alvast een korte introductie:

Ik heb nu bijna 7 jaar een relatie met een Amerikaanse. Na jaren van heen en weer reizen hebben wij sinds enige tijd het plan om samen te gaan wonen in de VS. Dit omdat wij beiden daar onze toekomst samen zien. Ondanks dat zij inmiddels ook over een EU paspoort beschikt. En de route naar Europa dus gemakkelijker is.

Wij zijn van plan om het proces te starten in augustus. Dit is het moment dat zij klaar is met haar opleiding (Nursing school) en alleen nog haar licensing exam (NCLEX) moet halen voordat zij aan het werk kan. Onze keuze om dan pas te beginnen heeft dan ook te maken met het feit dat het anders niet mogelijk is te voldoen aan de eisen van het "affidavit of support". Wij willen namelijk niet gebruik maken van een zogeheten sponsor. Wel willen wij verzekerd zijn dat we kunnen voldoen aan de eisen op het moment dat wij de informatie moeten kunnen overleggen. Vandaar onze keuze om niet eerder met het proces te starten.

Verder zijn wij van mening dat in onze situatie het K1 proces mij het snelste zal kunnen laten emigreren naar de VS, vergeleken met bijvoorbeeld het CR1, lottery of een werkvisum o.i.d. Plus dat sommige andere mogelijkheden (werkvisum) het nadeel hebben dat ik mogelijk opeens weer terug moet mocht mijn werkgever bijvoorbeeld geen werk meer voor mij hebben.

Momenteel zijn wij bezig om zo veel mogelijk informatie in te winnen over de te nemen stappen, en zijn wij druk bezig met de benodigde voorbereiding.

Verder kan ik zeggen dat ik groot fan ben van het land. Ik kom er zo vaak als ik kan. Verder vind ik de ruimte en de natuur daar prachtig, iets wat wij in nederland niet hebben. Ook de vrijheid en het feit dat niet alles overgeregeld is spreekt mij erg aan (ik ben mij ook bewust van sommige nadelen daar van)

Iemand die nog adviezen heeft? Of die zich afvraagt waarom wij het zo doen? Laat het ons weten. Ook als ik vragen heb waar ik zo 1,2,3 niet het antwoord op kan vinden zal ik ze hier onder stellen.

Groeten, Armand en Nicole
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door MariekeH »

Ik ben zelf in 2017 op een K1 naar de VS verhuisd, dus laat het vooral weten als je vragen hebt! Achteraf gezien had ik overigens liever de CR1 route genomen. Houd er rekening mee dat je als je op een K1 niet mag werken, reizen (het land uit mag wel, maar dan abandon je je greencard-aanvraag) en in veel staten ook geen rijbewijs kan krijgen totdat je een EAD/AP hebt. Ik geloof dat dat momenteel 5-7 maanden duurt. Ik heb er destijds ruim een half jaar op gewacht, en ik vond het wachten heel zwaar; zonder werk en rijbewijs, terwijl mijn man fulltime werkte, voelde het echt alsof mijn leven on hold stond. En financieel is het natuurlijk ook lastig. De CR1 duurt iets langer, maar heeft als groot voordeel dat je een LPR bent zodra je het land in komt. Dus je mag werken, reizen, autorijden. En uiteindelijk is de CR1 ook goedkoper omdat je geen AOS hoeft te doen. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar denk hier goed over na.

Overigens heb je voor een K1 pas de affidavit of support nodig bij het interview op het consulaat, dus als je de aanvraag nu al in zou dienen, dan zal je aanstaande tegen die tijd al werken, toch?

Succes!
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

Marieke,

Bedankt voor je reactie! Leuk om iemand te spreken die het proces heeft doorgemaakt. Ik ben me bewust van de CR1 route, maar omdat dit langer zal duren kiezen wij daar niet voor. Zeker nu we ook geen idee hebben wanneer we het proces kunnen starten. Door Covid-19 kunnen wij nu niet bij elkaar zijn, en dus ook niet trouwen, en daarom ook niet een CR1 starten. Ik zou op dit moment anders in Amerika zijn. Maar mijn vluchten zijn geannuleerd en zoland de travelban staat kom ik er zowiezo niet in. Nicole kan ook niet hier heen vanwege verplichtingen vanuit haar opleiding en de onzekerheid over terugkeer (ze mag het land wel in, maar vluchten zijn een probleem). Ik hoop dat mijn geplande reis in Juli wel door gaat, maar dat is nog lastig te zeggen. De 5 maanden dat ik niet aan het werk zou kunnen is voor mij geen probleem. Ik heb genoeg hobbies en zelfstudie plannen om mij te vermaken. Tevens ben ik van plan in die tijd mijn sociale leven daar op te bouwen / uit te breiden. Aangezien we in NYC zullen zijn is het niet kunnen autorijden geen probleem voor mij. Maar dat zou ik wel jammer vinden. Ik ga me er eens verder in verdiepen. Is het ook niet mogelijk om nog een tijd met je nederlandse rijbewijs te rijden? net als een toerist? Ik weet dat dat bij emigreren naar NL wel is, namelijk 6 mnd. Maar dat moet ik dus even uitzoeken. Ook financieel zou dit geen probleem moeten zijn voor ons. Toch bedankt voor het het idee, ik denk dat wij er wel uit zijn dat we voor het K1 kiezen. Maar mogelijk dat toekomstige lezers dit wel aan het denken zet.

Ik heb inderdaad na wat onderzoek gisteren gezien dat de I-134 AOS pas nodig is bij het interview. Echter mocht het proces bij ons veel sneller gaan dan gemiddeld. Daar zijn voorbeelden van, en dan zul je net zien dat je dat treft als je het niet wilt. Dan zou dit een weigering in kunnen houden vanwege onvoldoende inkomen. Door het onderzoek zijn we er wel achter gekomen dat het I-134 veel minder bindend is voor de sponsor dan de I-864. We zijn nu dus wel aan het overwegen om daar gebruik van te maken in het uiterste geval dat mijn aanstaande nog geen werk heeft tegen de tijd van het interview. Op die manier zouden we toch eerder al onze aanvraag kunnen indienen. En dat zou mooi zijn, want ik wil zo snel mogelijk naar de VS om eindelijk samen te zijn zonder dat we weer afscheid hoeven nemen.

Ik vroeg me verder af of jij gebruik hebt gemaakt van een advocaat of bureau bij jou aanvraag? En wat de ervaringen zijn die jij hebt met jou aanpak. Wij zijn aan het overwegen wat het beste is voor ons. Op dit moment denk ik dat wij in iedergeval onze documenten willen laten reviewen door een externe partij om er zeker van te zijn dat wij geen fouten gemaakt hebben. Sommige vragen zou je op verschillende manieren kunnen interpreteren, en mogelijk zou het antwoord daardoor onjuist kunnen zijn. Iets wat natuurlijk niet moet.
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door MariekeH »

Ik heb het hele proces zelf gedaan. Inmiddels zit ik in het ROC proces en doe ik alles nog steeds zelf. Je moet alles gewoon goed lezen, en vooral ook de instructies bij ieder formulier doornemen (die vind je op de USCIS website). Ik ben een control freak en houd alles graag zelf in de hand. En bovendien vind ik het zonde van het geld, want zo ingewikkeld is het nou ook weer niet. Rustig lezen en stap voor stap alles invullen.

Wat betreft een rijbewijs: die regels verschillen echt per staat, dus ga vooral na hoe dat in jouw staat is vastgelegd.

Succes!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door kastelke »

Wat het rijbewijs betreft, en de geldigheid van een buitenlands rijbewijs terwijl je in de US woont, ik geloof dat dit van staat tot staat verschilt. Je kan het nakijken bij het dmv van je staat.
Voor New York: https://dmv.ny.gov/driver-license/drive-new-york-state
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Louise.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2020, 17:04
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Louise. »

Mijn verloofde is ook Amerikaan, wij zitten nu in een vergelijkbare situatie waarbij wij elkaar niet kunnen zien i.v.m. Corona.
Wij zouden vorige week trouwen, dit is helaas niet doorgegaan door alle negatieve reisadviezen.
Nu zijn wij op zoek naar andere opties om toch samen te kunnen zijn, dus kijken we ook naar het K1 Visa als mogelijkheid.
Het is nog allemaal ingewikkeld, maar hopelijk komen we er snel uit.
Ik houd het forum in de gaten om over jullie ervaring te lezen!
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

@MariekeH Na wat onderzoek gaan wij waarschijnlijk onze ingevulde documenten toch laten bekijken door een expert op dit gebied. Wie of wat zijn we nog niet uit. Het lijkt er op dat je een hoop vragen op verschillende manieren kunt interpreteren. Maar welke interpretatie willen zij horen? Een voorbeeld wat op ons van toepassing is is mij even ontschoten, maar bijvoorbeeld de informatie over je ouders, biologisch of pleegouders? Veel vragen roepen bij mij een hoop vragen op. Verder is er ook nog de vraag wat als bepaalde informatie onbekend is. Wat bij ons voor bepaalde vragen het geval is. Sommigen zeggen dan invullen "unknown" maar is dat zo? en tot welke lengten moet men gaan om informatie te achterhalen? Ik denk dat het bij de niet geheel standaard gevallen best handig is om hulp te krijgen om zeker te zijn van een goed resultaat. Wij zijn niet van plan om het hele proces aan de hand genomen te worden door een advocaat, maar wat inzicht van een expert lijkt ons wel fijn. Voor zeg maar een paar honderd dollar willen wij het risico niet lopen dat ons proces vertraagd of dat ons visum afgewezen word. Ik ben zelf ook wel een beetje een control freak haha, en heb graag alles ook zelf in de hand. Maar een extra mening overwegen van een expert doe ik wel, en dan neem ik alsnog mijn eigen beslissing.

Veel succes trouwens met het doorlopen van het ROC proces. Heb je al uitzicht op wanneer dat gereed is?

@MariekeH en @kastelke Na het nakijken op de site van de DMV lijkt mijn rijbewijs na 30 dagen niet meer geldig te zijn. Maar wanneer ik mijn amerikaanse rijbewijs kan halen (d.m.v een rijtest) is nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk kan dat pas na adjustment of status. Mijn verloofde zal komende week proberen dit telefonisch zeker te stellen bij de DMV.

@Louise. Wat vervelend dat je de trouwerij niet door kon gaan. Succes gewenst de komende tijd. Ik hoop dat jij en je verloofde ook weer snel bij elkaar kunnen zijn. Waren jullie van plan om via de CR1 route samen te zijn? Ik ben benieuwd welke weg route je kiest. De CR1 zou mogelijk flink langer kunnen duren nu met corona. Maar als de grenzen weer open gaan kun je mogelijk deze zomer nog weer bij elkaar zijn en mogelijk trouwen. Ik hoop nog steeds dat mijn eigen volgende bezoek aan de USA op 21 Juli door kan gaan. Maar dat is twijfelachtig op zijn best. Ga jij zelf ook een topic bijhouden? Dan volg ik dat graag. Anders mag je interessante ideeën en vorderingen hier ook altijd kwijt.

Momenteel zijn wij bezig om informatie te verzamelen en alle mogelijkheden duidelijk op een rij te zetten. Ik denk dat wij tussen volgende week en begin augustus ons proces gaan starten door de I-129F in te sturen. Vorderingen hou ik hier bij.
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door MariekeH »

Het is natuurlijk prima om het door iemand te laten nakijken als je er onzeker over bent. Wat betreft je vraag over ouders: ik zou gegevens van biologische ouders invullen voor zover bekend, en de ruimte aan het eind van het formulier gebruiken voor extra uitleg over pleegouders.

Ik heb even gekeken op de website van de New York DMV, en het lijkt erop dat je met je EAD je rijbewijs kan krijgen, en misschien zelfs al met je K1 visum, maar waarschijnlijk zal het dan verlopen als je visum verloopt dus daar heb je niet heel veel aan.

Mijn ROC was inmiddels de 3e keer dat ik een stapel papierwerk naar USCIS stuurde, dus het wordt een beetje een routine. Ik heb een brief die mijn LPR status met 18 maanden verlengt terwijl de aanvraag wordt behandeld, en ik heb bericht dat de biometrics van mijn AOS hergebruikt worden, dus ik hoef niet opnieuw naar de local office voor vingerafdrukken enz. Nu is het gewoon weer wachten, kan zeker nog wel een jaar duren. En daarna kan ik beginnen aan citizenship.

Succes met alles!
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Rosie91 »

Hoi!

Wij hebben gekozen voor de CR1 route.
Ik snap dat je door omstandigheden nu niet kunt trouwen, maar mocht dat wel lukken kan ik het ondanks de lange procedure wel aanraden.
Overigens ligt de duratie van het proces echt aan welk service center je gekoppeld wordt in de US.

Onze tijdlijn nu:
19 feb 2019- Visa aanvraag ingediend /NOA1
30 maa 2020 - goedkeuring /NOA2
13 april 2020 - verzonden naar NVC
1 mei 2020 - alle fees betaald
26 mei 2020 - alle documenten geüpload
1 juni 2020 - goedkeuring NVC /DQ
Nu wachten we tot de ambassade open gaat voor een interview.

Je ziet dat de laatste stap enorm snel is gegaan. Minder dan een week, soms als je geluk hebt is dat 10 weken, soms zelfs een half jaar. Vanwegen de travelban nu, worden eigenlijk alleen maar CR1 visas goedgekeurd, de rest beland op een grote stapel die pas na de ban wordt verwerkt. Ik zie mensen die een K1 procedure volgen en hier dus nu tegen aan lopen.
Overigens was ons eerste proces hee erg lanf, terwijl sommige maar 1/2/3 maanden hoeven te wachten. Het ligt echt aan het Service Center ( wij hadden Nebraska)

Waar je rekening mee zal moeten houden is dat als je de K1 route bewandeld je pas een greencard kunt aanvragen na je trouwen. Dat is dezelfde aanvraag die ik nu al behandel. Het kan wel een jaar duren voordat je deze hebt. Dat betekend, niet werken, niet reizen voor een lange periode.

Er zijn voor beide voor en tegens.. het eindresultaat is hetzelfde, je gaat trouwen en samen een leven op bouwen met je grote liefde, succes!
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Rosie91 »

Wij hebben al het papierwerk zelf gedaan. Je hebt geen advocaat nodig! Wat ons enorm geholpen heeft was Visa Journey.
Maak een account aan en je kunt mensen volgen die dezelfde route/tijdslijn hebben zoals jullie. Er zijn enorm veel topics en iedereen is super behulpzaam.
Louise.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2020, 17:04
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Louise. »

@Rosie91

Ik zie dat jullie voor de CR1 route zijn gegaan, ik overweeg dit ook te doen.
Mag je, terwijl je in afwachting bent van dit proces, nog naar Amerika reizen op een Visa Waiver Program?
Als ik het goed heb begrepen mag dit niet terwijl je in afwachting bent van de K1, dat is voor mij een van de redenen om voor de CR1 route te kiezen.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Rosie91 »

Ja zeker!

Ik ben inmiddels al 4 keer geweest. Zolang je de Noa1/Noa2 meeneemt en een retour boekt (en dit kunt aantonen) is het geen probleem. Overigens heb ik deze papieren nooit hoeven laten zien, maar mochten ze er naar vragen dan heb je het bij je.
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

@Rosie91 thanks voor de tip. Ik kende visajourney inderdaad, maar ik zit nog niet op het forum. Dat zal ik zo eens even doen.

Verder denk ik nog steeds dat wij de K1 route gaan doen. Momenteel zijn we druk met bewijs verzamelen. Dat is toch best een hoop na bijna 7 jaar. Ook hebben we het I129f ingevuld. Nu nog even een aantal onduidelijkheden uitzoeken. Zodat we met zekerheid alles juist hebben ingevuld. Ik ben plan om binnenkort een lijst met vragen hier onder te delen. Zodat iedereen daar op kan reageren, en zodat mogelijk ook andere lezers er iets aan hebben in de toekomst.
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

O.k hier komt de lijst. Deze zal ik ook posten op visajourney. Tevens zal ik zelf nog opzoek naar de antwoorden. Als iemand iets weet hoor ik het graag. Evt. graag met bron (eigen ervaring met goedkeur mag ook :wink: ) Ik denk dat er vast meer mensen zijn die tegen deze vragen aangelopen zijn.

K1 I129F questions

1. Part 1. 8a. in care of name: leave blank entire column? what is ment with "in care of name"?
2. Part 1. 9a. your adress history: Where you live or your mailing adres?
What if petioner moved but still has mailing adres with parents?
Is there such a thing as regestered adress in the usa?
3. Part 1. 32c. Parent 2 info: Leave blank if he has no middle name?
4. Part 1. 37. Have you been previously married: This aplies to the petioner right? But it is right below parents info?
5. Part 1. 31a. City/town/village of residence: If you live in Queens / Astoria / Long island city / New york NY which is it?
It is called multiple things it seems.
6. Part 2. 18. Beneficiairys occupation: I translated the dutch "Construteur" (official title on my paycheck) to "Mechanical Engineer"
which is not a direct translation, but best fitting i think. Is this correct? any suggestions?
7. Part 2. 33a. / 33b. Residence of parent: What if this info is truely unknown? Do i write "unknown"? I have no interest in contact.
Nor would i know how. Do i need to hire a PI to get this info?
8. Part 2. 38a. / 38h. Is your beneficiairy currently in the us: What if we file it on the date that i am visiting on an ESTA?
Does that mean yes? Or only if you are staying?
9. Part 2. 47a/48. Benefiaciarys physical adres abroad: Just my current adres again? Does this mean something different?
10. Part 2. 54. discribe circumstances of meeting each other in person: What did other pepole write here?
Like what info should i put there, what is critical. Since you can't put a lot of info there.
11. Part 8. aditional information: What Item Numbers do I use if the thing I'm adding info to is a list of employers?
12. Part 8. What if i had one employer who filed taxes from multiple locations? Do i list all the adresses or pick the main adress?
13. Part 8. 5c. item number: What item number?

Oh ja in het engels. Ik neem aan dat de meeste forum lezers dat wel kunnen lezen. Antwoorden mag natuurlijk gewoon in het nederlands.
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door MariekeH »

Ik heb de I-129f erbij gepakt, en dit zijn mijn antwoorden. Zorg dat je ook de instructies voor de I-129f download van de USCIS website (https://www.uscis.gov/i-129f), daar staat veel in uitgelegd.

1. Part 1. 8a. Normaal gesproken gebruik je "in care of" niet. Dit wordt in de VS gebruikt als je post ontvangt op het adres van iemand anders (USPS bezorgers checken vaak of de naam op het poststuk overeen komt met de naam in de brievenbus).
2. Part 1. 9a. Zie pagina 3 van de instructies: Places you have resided, dus waar je daadwerkelijk gewoond hebt. Het gaat hier om je woonadressen, geen postadres.
3. Part 1. 32c. In de instructies staat bovenaan pagina 3 dat je N/A moet invullen als iets niet van toepassing is, maar voor middle name zou ik het gewoon leeg laten (anders komt er missing N/A als middle name in het systeem terecht...). Ik heb overigens destijds alleen leeg gelaten waar officieel N/A had moeten staan en ben gewoon goedgekeurd (dit was in 2017).
4. Part 1. 37. "You" verwijst naar de petitioner, die dit formulier invult. Gewoon letterlijk antwoord geven; als het om de ouders ging zou er "your parents" staan.
5. Part 1. 31a. Wat is de plaatsnaam in het woonadres? Ik zou dat aanhouden.
6. Part 2. 18. Ik zie naast mechanical engineer ook structural engineer en design engineer. Kies wat het dichtst ligt bij wat je doet.
7. Part 2. 33a. / 33b. "Unknown" is prima.
8. Part 2. 38a. / 38h. Lees de vraag letterlijk. Als je in de VS bent, beantwoord je deze vragen. Er wordt niet gevraagd of je tijdelijk of permanent in de VS bent. Ik was ook in de VS toen we de petitie opstuurden, dus ik heb de gevraagde informatie ingevuld (entered as visitor, arrival record, date, etc.)
9. Part 2. 47a/48. Jouw huidige woonadres in Nederland/Belgie
10. Part 2. 54. Hier gaat het erom dat je aantoont dat jullie elkaar in de 2 jaar voordat je de petitie instuurt in het echt hebt gezien. Denk aan datum, plaats etc. Je voegt bewijs toe om dit te onderbouwen. Als je meer ruimte nodig hebt, kan je Part 8 gebruiken, of een pagina printen en in de ruimte "See Appendix" oid schrijven. Houdt het simpel, het hoeft geen "love story" te zijn zoals sommige mensen denken. Wij hadden zoiets: "We met in the online game King's Empire. From ... until .... Marieke visited Cory in Boise, ID, and again from ... until... and from ... until ... Cory proposed during this last visit. Ik geloof dat het niet helemaal in de ruimte paste en dat ik dit als bijlage heb bijgevoegd. Achteraf gezien had het veel korter gekund (Er wordt bijvoorbeeld niet gevraagd hoe je elkaar voor het eerst hebt leren kennen, dus dat deel over die game had ik weg kunnen laten.).
11. Part 8. Extra werkgever voor jezelf - Page 5-6, Part 2,Item 16-23b. Zo heb ik het gedaan. Maar alleen Page 5, Part 2, Item 16 is vast ook prima.
12. Part 8. Als het om dezelfde werkgever gaat zou ik die maar 1 keer noemen.
13. Part 8. 5c. Ik snap je vraag hier niet. Item number is gewoon het vraagnummer...

Succes!
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Rosie91 »

Houd er rekening mee dat op dit moment waarschijnlijk de Immigratieban verlengt wordt tot en met het einde van dit jaar in ieder geval. Dat betekend dat K1 visa op dit moment niet verwerkt worden, lange wachtijden en backlog straks.
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: CR1 (geen K1 meer) Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

Hallo allemaal, even een snelle update. Als eerste, geen K1 visa aanvraag meer. Wij zijn namelijk getrouwd!!! Mede vanwege het vertragen van de K1 hebben we toch gekozen om nu te trouwen en te gaan voor het CR-1 visum. Mijn vrouw is nu nog bij mij in Nederland, maar we willen de aanvraag opsturen zodra ze terug is in de USA. We zijn nu alle documentatie aan het voorbereiden. Bijkomend voordeel van deze route is dat ik ondanks covid waarschijnlijk toch nog naar de states kan dit jaar.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Nagini »

Gefeliciteerd! veel success met de volgende stappen :) :clap:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Corv »

Proficiat en bedankt voor de update :thumbup:
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

Update: uscis deel is approved!!! een grote stap vooruit. erg blij mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer