K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

Ik moet wel zeggen dat het best vervelend word als je na maanden meerdere keren per dag checken. Ik denk dat het toch beter is om het te proberen wat los te laten. En als je dan de average processing times langer ziet worden. Dan voelt het soms echt of er nooit een einde aan komt. Maar aan iedereen die in het zelfde schuitje zit houd hoop. Nu is de langste stap in het proces voorbij. Het voelt nu opeens een stuk dragelijker. Misschien helpt het ook dat mijn partner momenteel 2,5 week in nederland op vakantie is, en dat ik binnen een week tickets ga boeken voor mijn volgende bezoek in de VS.
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

Zoals ik in een ander topic zojuist ook al genoemd heb ben ik opzoek naar de begeleidende brief voor de VOG.

Het aanvraag formulier heb ik, maar de link naar de begeleidende brief werkt niet meer. Mocht iemand hier dat document nog hebben dan word het delen erg op prijs gesteld.

Alvast bedankt
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

Update: ik heb de begeleidende brief in handen. Mocht iemand het nodig hebben stuur mij even PB

Morgen VOG aanvragen bij de gemeente
DClara
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2021, 16:18

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door DClara »

Westbound schreef:
14 okt 2020, 19:23
Hallo allemaal, even een snelle update. Als eerste, geen K1 visa aanvraag meer. Wij zijn namelijk getrouwd!!! Mede vanwege het vertragen van de K1 hebben we toch gekozen om nu te trouwen en te gaan voor het CR-1 visum. Mijn vrouw is nu nog bij mij in Nederland, maar we willen de aanvraag opsturen zodra ze terug is in de USA. We zijn nu alle documentatie aan het voorbereiden. Bijkomend voordeel van deze route is dat ik ondanks covid waarschijnlijk toch nog naar de states kan dit jaar.
Hi! Ik heb even aandachtig jullie log gelezen! Dankjewel voor het delen. Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje als jij vorig jaar zat. Mag ik vragen hoelang de wachttijd was? Aangezien jullie het plan hadden veranderd. Ik woon momenteel met mijn Amerikaanse vriend samen in Nederland. Ons oorspronkelijk idee is om voor een K1visa te gaan omdat dit voorheen de snelste optie was. Maar nu ben ik aan het inlezen over CR1. Wat zou jij aanraden? Als ik de wachttijden nu zie, schrik ik ervan.. aangezien wij momenteel al samen wonen in Nederland en ik geen maanden/jaar separated wil zijn.
Westbound
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2020, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door Westbound »

Hi DClara,

Ik denk dat je voor het Cr1 toch al snel moet denken aan 18 maanden gemiddeld na aanvraag. Via deze link kun je aan de hand van andere tijdlijnen een inschatting maken. [url]https://www.visajourney.com/timeline/k1 ... p6=All[url] Maar dat kan alle kanten op. je kunt geluk of pech hebben. Hoe het met K1 staat weet ik zo niet maar dat kun je via die site ook wel vinden. Het grote voordeel is wel dat ik als echtgenoot wel vrij naar amerika kon reizen tijdens de Covid restricties. Natuurlijk wel als toerist dus voor beperkte duur. Als ongetrouwde partner kun je dat niet. Dat is nu van de baan, maar wie weet wat de toekomst zal brengen. CR-1 krijgt wel meer prioriteit in verwerking omdat het om een "emidiate relative" gaat. Maar voor een goed vergelijk van hoe het er nu voor staat moet je denk ik zelf even onderzoek doen. Succes in ieder geval.
DClara
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2021, 16:18

Re: K1 Visa: Log van mijn/onze persoonlijke ervaringen

Bericht door DClara »

Dankjewel voor je bericht @Westbound 😊
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer