Trouwen, welk visum?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Trouwen, welk visum?

Bericht door Sullivan85 »

Hallo allemaal,

Ik heb hier een tijdje meegelezen maar ik heb helaas nog niet het echte antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Mijn vriend is Amerikaans en we gaan in oktober dit jaar trouwen. Daarna wil ik terug naar Nederland en hier het papierwerk/aanvraag op starten om daarheen te kunnen verhuizen. De reden dat ik terug ga naar nederland is omdat hij in prison zit tot 2022 dus in deze tijd wil ik vast de procedure opstarten in Nederland. Welk visum moet ik dan aanvragen? Niet het k-1 visum maar welke dan wel? Ik zie hier vooral veel info over het k-1 visum maar wij zijn al getrouwd tegen de tijd dat ik de procedure op wil starten. Ik heb hem al een aantal keer bezocht (Ik reis nu 3 jaar heen en weer om hem te kunnen zien) en ik heb toen bij zijn familie gelogeerd dus ik heb bewijs dat onze relatie echt is. Plus de dozen met brieven en kaarten en foto’s enz. Ik wil er eigenlijk al zijn voordat hij eruit komt. Heb ik dan een sponsor nodig? Zijn familie wilt daar eventueel bij helpen. Mag ik werken als ik toestemming heb om daarheen te verhuizen? Hij moet als eerste de petitie invullen? Hij heeft een id en een birth certificate.

Bedankt alvast! :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door mtl »

een goede immigratie-advocaat opsporen :thumbup:
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door Sullivan85 »

Er werd mij gezegd dit niet te doen omdat het ook zonder kan en dit vooral veel geld kost wat onnodig is. Dus waarom een immigratie advocaat?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door mtl »

Omdat zo'n iemand meer kennis van zaken heeft.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door hemmie »

Volgens mij gaat het om een CR-1 visum, is veel over te vinden, o.a. hier op het forum. Kan inderdaad normaal gesproken zonder immigration lawyer dacht ik.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door Hockey »

Als jouw vriend niet aan de financiële eisen voldoet heb je een sponsor nodig.

De reden dat je een immigratieadvocaat wordt aangeraden is dat jij wil gaan trouwen met iemand die in de gevangenis zit. Dat is geen standaardsituatie en kan een complicerende factor zijn.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door Martijn88 »

In principe kan je het allemaal zelf doen, maar inderdaad, dit lijkt geen standaard immigratie te zijn. Lees ook even dit topic en probeer wat meer te zoeken op VisaJourney: https://www.visajourney.com/forums/topi ... -in-prison. Als je al getrouwd bent, zal je voor een CR1 visum moeten gaan. Hier op het forum kan je daar wat meer topics over vinden om een idee te krijgen van de procedure.
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door Sullivan85 »

Bedankt voor jullie reacties.
Nu heb ik echter een andere vraag. Ik ben een jaar getrouwd geweest in 2005 tot 2006. Ik ben officieel gescheiden. Moet ik dat allemaal vermelden? Trekken ze dat na? Ik heb ergens gelezen dat ik papieren moet tonen maar heb eerlijk gezegd geen idee meer waar die zijn!
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door Martijn88 »

Lees deze guide even door: https://www.visajourney.com/wiki/ir1_an ... ant_visas/, daar staan alle documenten die je partner en jij in de verschillende stadia moeten verzamelen en meesturen. Inderdaad dien je de scheidingspapieren mee te sturen, ik weet niet in hoeverre ze iets natrekken, maar het achterhouden van informatie kan verstrekkende gevolgen hebbnen.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door Taygi »

Klinkt inderdaad als CR1 of IR1 afhangende van hoelang je al getrouwd bent.
Ik zou voor de zekerheid ook een immigratieadvocaat raadplegen alhoewel ik niet denk dat het uitmaakt dat de petitioner (jouw man) een 'record' heeft. Maar ik ben dan ook geen immigratieadvocaat

Jij zal als Applicant inderdaad bewijs moeten aanleveren van jouw voorgaande huwelijk en dat je gescheiden bent.
Sullivan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2020, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Trouwen, welk visum?

Bericht door Sullivan85 »

Zou een scheidingsakte dan volstaan om te tonen? Ik kan deze opvragen bij de gemeente zie ik. Ik kan hem zelfs gelijk laten vertalen in het Engels. Ik heb geen idee waar de officiële scheidings papieren zijn namelijk. Ik had ook niet gedacht die ooit nog nodig te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer