Rijbewijs halen in US

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door hemmie »

@Ziva ik had vooraf op een website wat proefvragen gedaan, en naar aanleiding daarvan nog snel wat van die onzinnige weetjes gestampt. Ik kan me goed voorstellen dat je zakt door dit soort vragen als je daar geen rekening mee houdt!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door Big Al »

Ik had mijn Nederlandse rijbewijs al een jaar of zeven en dus reed ik (in m'n eentje) naar de DMV om het theorie-examen te halen. Moest ik eerst een ogentest doen.

Mevrouw: "Leest u de derde regel maar even voor."

Ik: "Hmmm... mag ik ook de bovenste regel voorlezen?

Mevrouw: "Ja hoor, dat mag. Maar dat telt niet."

Mensen achter me in de rij stoten elkaar aan: "Hij kan het niet lezen!"

Ik bakte er niets van en mij werd verteld dat ik eerst maar eens een bij de oogarts langs moest.

Ben ik maar weer terug naar huis gereden...
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door Loek »

Als je eye chart niet kunt lezen, dan maakt het niet uit hoelang je je rijbewijs al hebt. Je kunt niet goed zien, denk je dan zelf ook niet dat je een gevaar op de weg kunt zijn in dat geval?
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door Visser »

Ook rijbewijs in 1 keer gehaald. Ook voor vrachtwagen, zonder lessen. Eerst theorie, als je dat hebt mag je pas de rij test doen. Het is heel simpel en ik denk als iemand zakt deze persoon gewoon te zenuwachtig was.
En.... Als je zakt moet je maar liefst 24 uur wachten voor een nieuwe kans..... Veel vragen zijn ABCD. En D is dan, all of the above. Wat dan meestal t antwoord is.

Deed in Arizona mijn HazMat, gevaarlijke stoffen, dat slechts 2 jaar geldig is. Had er 1 teveel fout, de dame veranderde het andwoord en was alsnog geslaagd.... :wink: Deed tegelijkertijd double triple en slaagde zonder er zelfs voor te leren. Het is een stuk makkelijker dan in NL.
.
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door xmasseve »

Zoals eerder gezegd: het verschilt per staat.... maar het is poepsimpel. Zowel theory als praktijk.... Ik vraag me af of er mensen ooit buizen voor hun rijexamen
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door Tipsy_1 »

Oude topic is precies terug van onder het stof gehaald?

Mmm, mijn man heeft de theorie 4 keer moeten doen.
Verschillende van mijn collega's ook een paar keer hoor.
Heel veel van de vragen zijn echt "onzin" (bvb over het proefexamen, tijdelijk rijbewijs en allemaal details die niets met rijvaardigheid te maken hebben).
Tenminste in NJ dan toch ;-)

Ik was er van de eerste keer door maar ik had de onzin dan ook goed vanbuiten geleerd en ik kan heel goed gokken op meerkeuze examens :lol:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door ADE01 »

xmasseve schreef:
22 sep 2020, 03:02
Ik vraag me af of er mensen ooit buizen voor hun rijexamen
Yep, heb ik specifiek gevraagd tijdens mijn examen omdat het zo belachelijk makkelijk was. Antwoord was "people roll the stop sign - it's pretty common". Ongelofelijk eigenlijk, omdat de examinator het nog specifiek aangaf voordat we begonnen, kom volledig tot stilstand bij de stop borden.
xmasseve
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mar 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Nederland, CO

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door xmasseve »

Op mn examen kreeg ik ook die opmerking. Niet omdat ik niet stopte, maar wel omdat ik aan de hoek stopte, een halve meter na het bord. Nu ja, wie zet er zn stopbord nu zo ver van de hoek af dat je niet kan zien. Soms staan de borden 3 meter voor de hoek.... Ik weet niet wat ik zou gedaan hebben als ik zo een zo tegen komen op mn examen.
Laatst gewijzigd door markro op 28 sep 2020, 06:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door Elendan »

@xmasseve
Ik weet niet wat ik zou gedaan hebben als ik zo een zo tegen komen op mn examen
twee keer stoppen :lol:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Rijbewijs halen in US

Bericht door Big Al »

Loek schreef:
15 jun 2020, 19:40
Als je eye chart niet kunt lezen, dan maakt het niet uit hoelang je je rijbewijs al hebt. Je kunt niet goed zien, denk je dan zelf ook niet dat je een gevaar op de weg kunt zijn in dat geval?
Ik nam aan dat eigenlijk iedereen hetzelfde probleem had. Vroeg me wel altijd af waarom de letters op verkeersborden niet groter waren. Dat kon niemand toch lezen van afstand? Overigens nooit een ongeval veroorzaakt :clap:

Wel een keer achteruit tegen een boom aangereden op een boscamping, maar dat kwam omdat ik even de auto ging verzetten met m'n klompen aan. Daar had m'n rijinstructeur me al voor gewaarschuwd...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer