DV2014 - Eindelijk Citizenship

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Aarshad
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:12

DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door Aarshad »

Hoi,

Ik ben eind 2015 begin 2015 naar VS verhuisd door de DV Lotterij. Inmiddels veel gebeurt. Dacht het eerst niet te redden, maar ben inmiddels volledig gesettled in Bay Area, huisje gekocht paar maanden terug, getrouwd een jaar geleden en onlangs Amerikaan geworden (dubbele nationaliteit aangezien mijn huidige vrouw amerikaans is). In mijn geval was het wat makkelijker aangezien ik ongeveer 300+ familie leden heb in Sacramento /San Fransisco Bay Area.

Mochten er vragen zijn ivm over settlen in bay area, banen vinden en/of technische referentie nodig hebt voor werk laat me maar weten. Het gebied is ontzettend duur en eerste instantie zal het onmogelijk lijken om hier te settelen maar is mij in 5 jaar uiteindelijk gelukt zal ik zeggen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door dutchie_in_boston »

Fijn om te lezen dat je je draai hebt gevonden.
ASILKAN
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 aug 2016, 13:29

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door ASILKAN »

any job offers? voor een jonge vlaming :D :D
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door Gabbyxx »

Aarshad schreef:
30 mar 2020, 21:07
Hoi,

Ik ben eind 2015 begin 2015 naar VS verhuisd door de DV Lotterij. Inmiddels veel gebeurt. Dacht het eerst niet te redden, maar ben inmiddels volledig gesettled in Bay Area, huisje gekocht paar maanden terug, getrouwd een jaar geleden en onlangs Amerikaan geworden (dubbele nationaliteit aangezien mijn huidige vrouw amerikaans is).
Gefeliciteerd! :clap:. Het is mijn ook gelukt en sinds een paar maanden ook Amerikaan geworden. Geniet ervan om eindelijk van USCIS af te zijn! :lol:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gebruikersavatar
MelM
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:36

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door MelM »

Wat leuk om te lezen...
Ja geweldig dat je je hebt kunnen settlen in de Bay Area.... SF is voor mij de mooiste stad van de USA, maar ik hoop ooit terug te kunnen naar LA area.
Maar mijn vriendin en kinderen moet ik dan wel mee kunnen nemen... 😂😂😂
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
- Martin Luther King -
Gebruikersavatar
AafkeB
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2017, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door AafkeB »

Aarshad schreef:
30 mar 2020, 21:07
Hoi, :D

Ik ben eind 2015 begin 2015 naar VS verhuisd door de DV Lotterij. Inmiddels veel gebeurt. Dacht het eerst niet te redden, maar ben inmiddels volledig gesettled in Bay Area, huisje gekocht paar maanden terug, getrouwd een jaar geleden en onlangs Amerikaan geworden (dubbele nationaliteit aangezien mijn huidige vrouw amerikaans is).
Dubbele nationaliteit dan ben je geen Nederlander denk ik. Want mijn nicht moest die vorig jaar inleveren. Wat zij overigens een moeilijke keuze vond. Maar voor mij zelf ik zou daar geen enkel probleem mee hebben. Maar van harte dat je nu Amerikaan bent en heel fijn dat je nu gesetteld bent in de Bay Area. Ik wil liever naar LA area of naar Orlando FL. Maar gaat denk ik LA worden.....
Gebruikersavatar
MelM
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2020, 15:36

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door MelM »

AafkeB schreef:
01 jun 2020, 10:27
Aarshad schreef:
30 mar 2020, 21:07
Hoi, :D

Ik ben eind 2015 begin 2015 naar VS verhuisd door de DV Lotterij. Inmiddels veel gebeurt. Dacht het eerst niet te redden, maar ben inmiddels volledig gesettled in Bay Area, huisje gekocht paar maanden terug, getrouwd een jaar geleden en onlangs Amerikaan geworden (dubbele nationaliteit aangezien mijn huidige vrouw amerikaans is).
Dubbele nationaliteit dan ben je geen Nederlander denk ik. Want mijn nicht moest die vorig jaar inleveren. Wat zij overigens een moeilijke keuze vond. Maar voor mij zelf ik zou daar geen enkel probleem mee hebben. Maar van harte dat je nu Amerikaan bent en heel fijn dat je nu gesetteld bent in de Bay Area. Ik wil liever naar LA area of naar Orlando FL. Maar gaat denk ik LA worden.....
Ja, gaat LA area worden...
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
- Martin Luther King -
Gebruikersavatar
AafkeB
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2017, 16:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door AafkeB »

:thumbup: ok you’re the boss boss 🤣💪
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: DV2014 - Eindelijk Citizenship

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid:

Nederlanders die getrouwd zijn met een Amerikaan(se), of een aantoonbare vaste relatie hebben met een Amerikaans staatsburger, kunnen Amerikaan worden en Nederlander blijven. Stapeltje papieren verzamelen (geboortebewijs Amerikaan, officiele kopie van naturalisatiepapieren en nog zo wat, zoek op de website van de Nederlandse ambassade in Washington DC of bij de Nederlandse immigratiedienst). Vergeet niet meteen een "Bewijs van behoud Nederlanderschap" aan te vragen, maakt hernieuwen van je paspoort makkelijker. EN: vergeet niet om elke 10 jaar je Nederlandse paspoort te vernieuwen. Je kinderen die in AMerika geboren zijn/worden, zijn automatisch Amerikaan, maar kunnen ook dubbele nationaliteiter worden door dat te regelen bij de ambassade/een consulaat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer