Tax return 2019

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Laura1994
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2019, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 12

Tax return 2019

Bericht door Laura1994 »

Hee iedereen,
Allereerst hoop ik dat iedereen gezond is en blijft in deze tijd van het corona virus.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of mij hierbij kan helpen.
In December 2019 ben ik op een k1 visa getrouwd met mijn man hier in California, daarvoor vloog ik heen en weer tussen nederland en amerika en zat ik om de 3 maanden voor ong. 3 maanden per keer hier.
Inmiddels wacht ik mijn change of status af in California, en verwacht ik ook mijn social security number.
Mijn man is nu bezig met zijn belasting aangifte voor 2019. Wij vroegen ons af of wij nu zijn taxes (aangezien ik niet heb gewerkt) joinlty kunnen filen voor het jaar 2019.
Ik heb mijn social security number nog niet ontvangen en hoop die binnen te krijgen voor midden april, maar ga ervan uit dat met het corona virus alles nu een beetje on hold staat.
Wij twijfelen nu om te af te wachten tot ik mijn SSN krijg en dus mogelijk te laat onze aangifte te doen, of dat hij gewoon alsnog seperately zijn aangifte moet doen omdat we niet eens in aanmerking komen om het jointly te filen, omdat we (pas) sinds december 2019 getrouwd zijn.

Alvast bedankt:).
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Tax return 2019

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd met jullie huwelijk en jouw emigratie! Ik hoop dat het volgende jullie zal helpen:
You are considered married for the whole year if, on the last day of your tax year, you and your spouse meet any one of the following tests.

You are married and living together.

You are living together in a common law marriage recognized in the state where you now live or in the state where the common law marriage began.

You are married and living apart but not legally separated under a decree of divorce or separate maintenance.

You are separated under an interlocutory (not final) decree of divorce.
If you don't have a required SSN by the filing due date, you can file Form 4868, Application for Automatic Extension of Time To File U.S. Individual Income Tax Return, for an extension of time to file.
Bron
If, at the end of your tax year, you are married and one spouse is a U.S. citizen or resident alien and the other is a nonresident alien, you can choose to treat the nonresident as a U.S. resident.
Bron
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Laura1994
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2019, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tax return 2019

Bericht door Laura1994 »

Super bedankt, we hebben veel aan deze info gehad :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer