K1 visum ontvangen, stress kan beginnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lexiplex
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2020, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

K1 visum ontvangen, stress kan beginnen

Bericht door Lexiplex »

Hello Iedereen,
Laat ik me even voorstellen want ik ben nieuw hier. Ik bel Alexia, 24 jaar en kom uit België.
Mijn vriend komt uit Los Angeles en beide zijn wij juist afgestuurd hier in België met International Business Management.

Mijn visum vervalt eind juli, dus ons plan is om in juni richting LA te trekken. Trouw is gepland op 12 augustus.
Nu, zoals jullie konden lezen, zijn we beide juist afgestudeerd, en hebben we dus geen job of inkomen momenteel. Mijn vriend doet nu een extra stage om meer ervaring op te doen.

Zijn ouders zijn ook de sponsors op mijn K1 visum aangezien we nog geen vermogen hebben opgebouwd. Mijn vriend heeft een groot bedrag geërfd van zijn oma, waardoor we weten dat we niet zomaar zonder enig geld naar LA gaan verhuizen.

Mijn vraag was nu of jullie enige ideeën hebben ivm ziekteverzekering? Ik ben er vast van overtuigd dat mijn vriend zeker een goede job kan vinden daar, en ik ook nadat ik mijn work permit heb gekregen, dus dat is niet het probleem.
We hadden eigenlijk binnen een jaar aan kinderen willen beginnen, maar weten niet zo goed wat te doen met de verzekering daar. De kosten van een bevalling lopen zo hoog op dat ik echt eerst wel wil weten of er überhaupt wel een verzekering bestaat die dit terugbetaald ( deels) én waaraan je niet eerst voor 12 maanden moet aangesloten zijn voordat de bevallingkosten worden terugbetaald. Andere tips zijn ook altijd welkom!!

Bedankt
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: K1 visum ontvangen, stress kan beginnen

Bericht door Dutchess »

Volgens de huidige wetgeving mogen worden de kosten van een zwangerschap vergoed zonder "waiting period" als de polis "ACA-compliant" is. Hier meer informatie: Health coverage if you're pregnant or plan to get pregnant

De huidige regering doet erg z'n best om de ACA ongedaan te maken, dus hoe het in de toekomst zal gaan blijft nog gissen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Lexiplex
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2020, 00:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: K1 visum ontvangen, stress kan beginnen

Bericht door Lexiplex »

Ok dankjewel voor de reactie.
Nu weet ik niet precies wat je met marketplace bedoelt, het is echt allemaal nieuw voor mij.

Bedankt
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: K1 visum ontvangen, stress kan beginnen

Bericht door Dutchess »

"Marketplace" is waar ze de individuele zgn. "Obamacare" polissen aanbieden (dus "ACA-compliant"). Die polissen zoek je via Healthcare.gov.

Maar het is meestal makkelijker (en vaak goedkoper) als je je via je werkgever kan verzekeren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer