Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kansen en (on)mogelijkheden H-1B visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
mauro83
Amerika-newbie

Kansen en (on)mogelijkheden H-1B visum

Bericht door mauro83 »

Na al veel te hebben gelezen en onderzoek gedaan te hebben, heb ik nog de nodige vraagtekens en twijfels. Ik zal hieronder proberen de situatie kort en duidelijk te schetsen:

Tussen 2018-2019 (2 jaar) heb ik als contractor (ZZP-er) op afstand voor een Amerikaans bedrijf gewerkt. Onlangs ben ik daar gestopt. Hoewel ik eerder geen interesse had om naar de VS te gaan, heb ik dat nu wel. Onlangs kreeg ik een aanbieding van een ander Amerikaans bedrijf om voor hen te gaan werken (en wonen), en het bedrijf staat open om hiermee te helpen/mij te sponsoren.

Echter, de volgende (grote) vragen:

- Voor een H-1B visum heb ik twijfels over het volgende; mijn hoogst genoten opleiding is Havo. Wel beschik ik over (10 jaar) uitgebreide werkervaring/kennis als manager in mijn vakgebied, gekoppeld aan het 'territorium' (Europa), waar het bedrijf graag meer mee wil doen. Mocht dit wel haalbaar zijn, ik lees dat deze procedure tussen de 3 maanden en 1 jaar of langer kan duren. Is een tijdelijke werkvergunning voor de VS dan een mogelijkheid? (Daar de werkgever dan niet al die tijd zal hoeven te wachten)

- Mocht het niet lukken via dit bedrijf/deze manier, is er de mogelijkheid om terug te keren bij het bedrijf waar ik eerder heb gewerkt. Echter daar ik in het verleden niet in dienst ben geweest (contractor), lijkt dat niet te helpen (in ieder geval niet voor een L1 visum). Of zie ik mogelijkheden over het hoofd?

Hoe groot achten jullie de kans van slagen? Is een hogere opleiding vereist om als EB-3 Green Card-Skilled Worker te kwalificeren? (Een undergraduate degree is nodig) echter is een havo diploma daarvoor voldoende? Ik heb in het verleden een HBO opleiding gevolgd, maar toen niet mijn propedeuse gehaald. Ik vrees dat dit nu een flink nadeel is, maar hoor graag ervaringen/meningen van hen die hier meer kennis of ervaring mee hebben!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer