Appostille Certificate of Naturalization/Citizenship

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
rdr96
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:02
Locatie: Georgia, US

Appostille Certificate of Naturalization/Citizenship

Bericht door rdr96 »

Afgelopen twee jaar zijn alle familie leden op mijzelf na dual citizens geworden.
Nu moeten de paspoorten van de kids verlengd worden komende zomer.
Een van de voorwaarden is dat hun Certificate of Citizenship aangevuld moet worden met een Apostille.

Als ik zoek op internet vind ik verschillende bureaus die dat voor je doen, maar het moet toch ook mogelijk zijn om dit zelf op te sturen.

Heeft iemand dit eens gedaan en kan me helpen met hoe wat en waar?
rdr96
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:02
Locatie: Georgia, US

Re: Appostille Certificate of Naturalization/Citizenship

Bericht door rdr96 »

Ik begrijp dat ik met formulier DS-4194, and dan waarschijnlijk 'OTHER' moet kiezen omdat Certificate of Naturalization/Citizenship er niet tussen staat.
Dat DS-4194 moet dan opgestuurd worden ervan uitgaande dat men automatisch weet dat het om een apostille gaat omdat het documenten zijn voor gebruik in NL.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Appostille Certificate of Naturalization/Citizenship

Bericht door Dutchess »

Wat ik me ervan herinner is dat ik eerst bij USCIS een "Certified True Copy" moest laten maken van mijn Certificate of Naturalization, en daarna heb ik die Certified True Copy naar de Department of State gestuurd voor de apostille.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
rdr96
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:02
Locatie: Georgia, US

Re: Appostille Certificate of Naturalization/Citizenship

Bericht door rdr96 »

Dat is de route die ik ook ga volgen. Volgende week een afspraak bij 'local' USCIS office om voor ons allen een true certified copy te halen.
En deze daarna op te sturen naar State Department mbv formulier DS-4194.
Southerner
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2017, 05:55
Locatie: Little Rock, Arkansas

Re: Appostille Certificate of Naturalization/Citizenship

Bericht door Southerner »

rdr96 schreef:
09 jan 2020, 12:38
Dat is de route die ik ook ga volgen. Volgende week een afspraak bij 'local' USCIS office om voor ons allen een true certified copy te halen.
En deze daarna op te sturen naar State Department mbv formulier DS-4194.
Hallo,
Ik sta op het punt om dit ook te gaan regelen (eindelijk). Ik heb nog tot juni 2022 om mijn dubbele nationaliteit te verkrijgen.
Ik heb al een apostille van de huwelijksakte met mijn Amerikaanse vrouw, maar het belangrijkste document dat ontbreekt is de apostille van de Certificate of Naturalization.
Dus als ik het goed lees moet ik de volgende stappen volgen:
1. Certified True Copy ophalen bij lokale USCIS.
2. True Copy en origineel van Naturalization Certificate opsturen naar Department of State met formulier DS-4194.

Ik ben wel benieuwd hoe dit voor jou is verlopen. Is het gelukt, en zo ja, hoeveel tijd heeft e.e.a. in beslag genomen?

Bij voorbaat hartelijk dank.

P.S. IK heb net de pagina gevonden met informatie over het maken van een afspraak met USCIS:
https://www.uscis.gov/tools/how-do-i-gu ... ralization
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer