Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
MelissaaH
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2019, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door MelissaaH »

Goede morgen ik ben Melissa en ik ben nieuw hier. En ik heb ook geen verstand van hoe alles werkt. Er is super veel informatie op internet en ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Zo ik hoop dat ik hier wat vragen kan stellen!

Ik heb een Amerikaan ontmoet online ongeveer iets langer dan en jaar geleden. We hebben elkaar al een paar keer ontmoet en het is echt super serieus. We zijn echt gek op elkaar en hebben grote plannen voor de toekomst.

We denken er aan om volgend jaar te gaan trouwen. Ik zou dat graag hier doen in Nederland omdat het grote plan toch wel is om daar heen te verhuizen uiteindelijk. Het lijkt me dan wel gewoon leuker en handiger voor mijn familie om de bruiloft hier te doen ook omdat ik toch iedereen wel graag erbij heb. Ik denk ook niet dat mijn moeder in staat is om daar heen te komen.

Mijn vraag lijkt misschien dom maar ik weet gewoon niet echt hoe en wat haha: is het mogelijk om hier te trouwen met een Amerikaan zonder dat we plannen hebben om in dit land te wonen met hem samen?

Mijn tweede ding is dat ik eigenlijk niet heel goed weet hoe ik het aan moet pakken als ik dan getrouwd ben.... en als we klaar zijn echt samen te wonen. Je hebt natuurlijk het k1 visa.. Maar dat betekent volgens mij toch echt dat ik daar moet trouwen. Dus ik heb verder gekeken en ik kwam het Cr1 visa tegen. Het klinkt wel of dat goed zou zijn in onze situatie! Zijn er toevallig mensen hier die er verstand van hebben? En die ook zeker weten of dat een goed zou zijn voor onze situatie? Of heeft iemand nog een ander advies voor mij wat beter zou werken?

Alvast heel erg bedankt! Ik ben de hele nacht al op geweest om het uit te zoeken dus ik hoop dat ik het een beetje goed uit heb gelegd.

MvG
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door Taygi »

Er zijn hier zo wat honderden topics hierover dus je kan best ook die eens doornemen voor meer info.

Als je in Nederland wil trouwen dan kan je inderdaad de K1 visum niet doen. Maar als het je enkel om een trouwfeest gaat houdt er je niets tegen om een trouwfeest te geven en dan alsnog met een K1 naar Amerika te trekken.

Een heel algemeen overzicht

K1
1. Aanvragen ( https://travel.state.gov/content/travel ... e-k-1.html )
2. Wachten 5-6 maanden
3. Mits goekeuring medische onderzoek + interview op consulaat
4. Ga naar Amerika en trouw binnen de 90 dagen
5. Vraag AOS aan ( https://www.uscis.gov/greencard/adjustment-of-status )
6. Wachten 5-6 maanden (je kan tijdens deze periode niet werken, in sommige staten ook niet rijden enzo)


CR1
1. Trouw
2. File I-130 & I-130A https://www.uscis.gov/i-130
3. Wachten (6-7 maand)
4. Vul de volgende papperassen in
5. Wachten (6-7 maand)
6. Ga naar amerika (je krijgt direct de nodige documentatie en dergelijke om te kunnen werken etc)
7. Vergeet na 2 jaar ROC niet aan te vragen https://www.uscis.gov/i-751


De stappen zijn uiteraard ingewikkelder en de wachttijden afhankelijk van heel wat dingen maar heel algemeen is het grote verschil dus dat je bij de K1 5-6 maanden in amerika met je vingers zit te draaien. Als ik het mij goed herinner is die ook duurder dan de CR1. Lees zeker de officiele .gov pagina's die ik heb gelinkt. Voor het aanvragen van de CR1 vond ik de visajourney site ook heel handig

https://www.visajourney.com/ir1-spouse-visa-overview/
https://www.visajourney.com/guides/ir1-spouse-visa/

Ik neem aan dat ze iets gelijkaardigs hebben voor K1.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door Taygi »

Deze topics zijn wellicht interessant voor jou

Trouwen in Amerika of Nederland?
viewtopic.php?f=12&t=73614

CR1 Visa Taygi & G - vragen
viewtopic.php?f=12&t=71723

Verhuisd naar Minnesota op k1
viewtopic.php?f=12&t=75283
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door Martijn88 »

Hi Melissa! K1 of CR1 zijn inderdaad de mogelijkheden, probeer even de tijd te nemen en de verschillende ervaringen op het forum door te lezen. Ook de Visajourney site geeft je heel veel informatie. Beide keuze's hebben voor en nadelen, CR1 kan ruim 1.5 jaar duren, maar je krijgt wel gelijk een greencard als je de US binnen komt. K1 is sneller, maar inderdaad duurder en de wachttijd voor AOS van 6 maanden is behoorlijk lang, je kan vast wat ervaringen terug vinden op het forum hier.
MelissaaH
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2019, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door MelissaaH »

Dankjewel taygi voor al de informatie!! Ik heb er echt wat aan.. Ik begin een beetje een beter beeld te krijgen van wat mijn opties zijn. Ik ga dit allemaal even met mijn vriend overleggen en hoop gewoon dat we snel aan ons leven samen kunnen beginnen. Nou als ik alles zo lees is het allemaal niet heel snel haha maargoed. Het is een grote verhuizing.

Jij ook bedankt martijn88! Ik ben er eerlijk gezegd gewoon nog helemaal uit.
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door Anita1975 »

MelissaaH schreef:
13 dec 2019, 09:43
Goede morgen ik ben Melissa en ik ben nieuw hier. En ik heb ook geen verstand van hoe alles werkt. Er is super veel informatie op internet en ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Zo ik hoop dat ik hier wat vragen kan stellen!

Ik heb een Amerikaan ontmoet online ongeveer iets langer dan en jaar geleden. We hebben elkaar al een paar keer ontmoet en het is echt super serieus. We zijn echt gek op elkaar en hebben grote plannen voor de toekomst.

We denken er aan om volgend jaar te gaan trouwen. Ik zou dat graag hier doen in Nederland omdat het grote plan toch wel is om daar heen te verhuizen uiteindelijk. Het lijkt me dan wel gewoon leuker en handiger voor mijn familie om de bruiloft hier te doen ook omdat ik toch iedereen wel graag erbij heb. Ik denk ook niet dat mijn moeder in staat is om daar heen te komen.

Mijn vraag lijkt misschien dom maar ik weet gewoon niet echt hoe en wat haha: is het mogelijk om hier te trouwen met een Amerikaan zonder dat we plannen hebben om in dit land te wonen met hem samen?

Mijn tweede ding is dat ik eigenlijk niet heel goed weet hoe ik het aan moet pakken als ik dan getrouwd ben.... en als we klaar zijn echt samen te wonen. Je hebt natuurlijk het k1 visa.. Maar dat betekent volgens mij toch echt dat ik daar moet trouwen. Dus ik heb verder gekeken en ik kwam het Cr1 visa tegen. Het klinkt wel of dat goed zou zijn in onze situatie! Zijn er toevallig mensen hier die er verstand van hebben? En die ook zeker weten of dat een goed zou zijn voor onze situatie? Of heeft iemand nog een ander advies voor mij wat beter zou werken?

Alvast heel erg bedankt! Ik ben de hele nacht al op geweest om het uit te zoeken dus ik hoop dat ik het een beetje goed uit heb gelegd.

MvG
Hoi Melissa,

ik zit in hetzelfde process als jij hahaha alleen ben ik 3 december getrouwd in Nederland met mijn Amerikaanse man en we gaan nu beginnen met alles opzetten en jaaaaaaa het is een hoofdpijn werk moet ik je zeggen. Ik heb hier oook rond zitten vragen over van alles. Ik doe alles online :thumbup:

jij ook heel veel succes!!!!!!!!

Anita
MelissaaH
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2019, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door MelissaaH »

Gefeliciteerd met het huwelijk.. Ja.. Alleen dingen opzoeken geeft al hoofdpijn.. Haha
Weet je al ongeveer hoelang het gaat duren? Als je wil zou ik graag willen horen hoe het allemaal gaat. Als je dat wil delen met me haha. Ik hoop hoe dan ook dat alles goed verloopt voor je en dat je snel met je man samen kan wonen! Veel geluk!
Laatst gewijzigd door markro op 06 jan 2020, 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Nederland verhuizen naar Amerika

Bericht door Anita1975 »

MelissaaH schreef:
06 jan 2020, 00:45
Gefeliciteerd met het huwelijk.. Ja.. Alleen dingen opzoeken geeft al hoofdpijn.. Haha
Weet je al ongeveer hoelang het gaat duren? Als je wil zou ik graag willen horen hoe het allemaal gaat. Als je dat wil delen met me haha. Ik hoop hoe dan ook dat alles goed verloopt voor je en dat je snel met je man samen kan wonen! Veel geluk!
Hoi Melissa,

ja hoor tuurlijk wil ik het delen we kunnen van elkaar leren toch :P
op 20 december heb ik de I-130 en I130A online ingevuld en de documenten bijgevoegd en verzonden. Het is nu dus wachten op een reactie van hun kant. ik kan online inloggen en zien hoe ver ze zijn maar op dit moment is het in PROCESS.

op dit moment kan ik je dus niet veel vertellen maar het is echt HOOFDPIJN om dit allemaal zo goed mogelijk te doen.
Maar jullie willen dus in Amerika trouwen? ja dan zou je de K1 visa kunnen doen dacht ik
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer