Hond importeren - nodige documentatie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Hond importeren - nodige documentatie

Bericht door kastelke »

Ik herinner me dat onze dierenarts, naast het Europese boekje, ook nog een brief gaf, waarin ze schreef dat de hond up-to-date was met alle inentingen, geen ziektes had, en in zeer goede fysieke conditie was en de vliegreis kon maken. (in 't Engels ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
alip
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2021, 21:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hond importeren - nodige documentatie

Bericht door alip »

Sorry voor de late reactie, maar ik dacht er toevallig aan dat ik mijn uiteindelijke reiservaring niet meer gedeeld had.
Zoals ik een paar posts terug beschreef probeerde ik uit te zoeken hoe het nou zit met de state vs federal eisen, en waar documenten aan moeten voldoen. Lang verhaal kort: daar ben ik niet achter gekomen maar deslaniettemin ging het prima.

Mijn Nederlandse dierenarts heeft een health verklaring opgesteld in het Engels dat ze hond onderzocht was op datum X, met chipnummer Y, en dat er geen symptomen van besmettelijke ziekten zijn en dat de hond gezond is. Krabbel, stempel, etc en klaar.
Volgens mij moet dit max 72u van te voren, maar ik vloog maandagochtend vroeg dus dit gedaan op een vrijdag. Was geen probleem.
Samen met het blauwe boekje en dit document gereisd. De KLM dame vroeg er even ongeïnteresseerd naar maar las het verder niet, en bij CPB werd er even naar gekeken maar had niet het idee dat het op inhoud beoordeeld werd. Dus, tot zover alle voorbereidingsstress..

Ik heb voor vertrek de laatste inentingen nog eens opnieuw gedaan (waarvan Rabies 3 jaar loopt), omdat het veel makkelijker is om met je Europese blauwe boekje naar Nederland te reizen (voor vakantie, familiebezoek etc). Anders moet je hier in de VS een health statement weer laten maken.
johan0031
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2022, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hond importeren - nodige documentatie

Bericht door johan0031 »

Hallo,
Ik zie dat deze conversatie al wat ouder is, maar wel recent genoeg dat er nog niet veel veranderd zal zijn.
Onze Labrador kruising gaat ivm Expat opdracht in september 2022 naar Florida.(Jacksonville)
Zoals ik het zie is dit nodig:
-Chip (=OK)
-EU passport (=OK)
-Rabies vaccination (=OK, vernieuw ik in juni)
-Free of worms (Hartworm bescherming nodig las ik, vaccinatie het beste denk ik?)
-Certificate of vetinary inspection (OK, zelf opzetje maken en laten tekenen)
Graag jullie input.
Bedankt,
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer