Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sylvanaaadams2019
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2019, 12:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Emigreren naar Amerika

Bericht door Sylvanaaadams2019 »

Hallo allemaal,

Na veel lezen op het forum en op internet kan ik eigenlijk niet echt een antwoord vinden op mijn vraag hoe we toch een green card kunnen krijgen.
Het lijkt voor iedereen een dood lopende weg alzo onze bedoeling was.

Ik heb geërfd ongeveer €200.000’- en nu was onze bedoeling om in Amerika (Detroit) een eet tentje te beginnen, maar omdat het me in begin een beetje lastig lijkt met transport van etenswaren mag het ook op franchise basis zijn.
En we willen er het liefst een leuk huisje kopen dat hoeft ook niet al te groot te zijn,
Mijn huis in Nederland wil ik verhuren dat ik toch al elke maand een inkomen heb.

Verder hebben we geen kennissen in Amerika, en vragen we ons af hoe toch al veel mensen ons voor gingen...
Of dat er misschien toch nog een andere optie is alle tips en tricks zijn welkome.

Groetjes fam. Adams
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Hockey »

Hallo fam. Adams, wees welkom hier.
Ik zal hier mijn lijstje plaatsen, let wel, dit betreft de meest gebruikelijke mogelijkheden, niet alle mogelijkheden.

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.


Jouw verhaal lezend is het E2 visa een optie, maar let wel, dan moet je bedrijf winstgevend blijven én Amerikanen in dienst nemen. Het E2 visa is officieel geen immigration visa, daar dit niet omgezet kan worden naar een permanent iets. Het wordt elke keer verlengd op basis van de cijfers van je bedrijf.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door kastelke »

Jouw market research toonde aan dat Detroit de meest succesvolle plaats zou zijn om jullie concept te lanceren?
Hoe is de concurrentie daar? En het bestedingspatroon? Welke 'cuisines' zijn succesvol, en welke gingen de afgelopen jaren snel op de fles? Is er steun van een local Small Business Centre?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Queste »

Sylva, ik heb ook al op je andere bericht gereageerd. 200k is onvoldoende voor een green-card maar wel genoeg voor een E-2. Dit is een non-immigrant visum en staat je toe in Amerika te wonen en te werken (in je eigen bedrijf) voor zolang je je bedrijf runt. De spouse van de primaire aanvrager kan een EAD krijgen, toestemming om in een reguliere baan te werken. Er is momenteel geen pad naar permanente residentie vanaf een E-2 visum, maar we zijn met de groep wel politiek actief om dit te creeren.
Gastronomie is erg volatile en heeft afschuwelijke werkuren, weet waar je aan begint! Doe echt even een belletje naar Hans van @PBBI om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden.
Ik ben zelf afgelopen September verhuisd op een E-2 na een heel lang voortraject. Ik kan je graag meer vertellen en naar additionele resources verwijzen in een prive bericht.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Sylvanaaadams2019
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2019, 12:55
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Emigreren naar Amerika

Bericht door Sylvanaaadams2019 »

Hoi is mijn privé bericht aangekomen. Er ging iets mis dus ik weet niet zeker of hij is aangekomen
Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer