Vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Gino_82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst.

Bericht door Gino_82 »

Ik lees veel op dit forum over emigreren naar de US, en het overgrote deel lijkt verbonden te zijn aan het volgen van een lief, en de visums en rompslomp die daar mee gepaard gaan.
Ik ben niet eindeloos terug gaan zoeken op het forum, maar zijn er ook een aantal voorbeelden hier van mensen die, los van: Ik heb een partner, job....waardoor ik wil verhuizen, al naar Amerika getrokken zijn, niet 100% zeker wetende wat de toekomst brengt? En hoe pak je dat aan ... ?

Wat ik van plan ben is om via een ESTA, eerst een tijd mijn locatie bezoeken en opgeslorpt worden in het dagelijkse leven, en te kijken of er ginder werkmogelijkheden liggen voor mij (of wie weet kom ik wel de liefde van mijn leven tegen he :-D) .
En naargelang het resultaat van die trip, wil ik kijken wat ik daarna wil doen, wat voor soort visum aan te vragen ...
Is het naar jullie ervaring en kennis, nog mogelijk om op die manier te handelen, of moet echt heel uw leven uitgestippeld zijn, nu al, om zodoende de juiste toelatingen te bekomen? Als het me lukt om een job te krijgen, en dat bedrijf kan dit schriftelijk bevestigen, helpt dat dan, of moet je vanuit je thuisland al die connecties al geregeld hebben, of in een Amerikaanse vestiging van je bedrijf gaan werken?
En kunnen we de loterij even achterwege laten. :-)
Please, show me the way, or a way.

Gino
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst

Bericht door Hockey »

Hallo Gino, helaas is jouw plan tegenwoordig niet meer mogelijk. Vroeger, denk aan 17e, 18e en een deel van de 19e eeuw konden mensen zonder een visum emigreren. Maar nu wordt er een visum vereist. En dat visum is altijd ergens aan gebonden, zoals een baan of een partner of een investering.
Alleen bij uitzonderlijke vaardigheden is het O1 visum een optie, waaraan niet direct iets verbonden is. En ook het visum (EB5)waarmee je $1 miljoen investeert kan zonder uitgestippelde toekomst.
Oeps, ik zie nu dat dit al $1,8 miljoen is geworden.

De enige optie die je hebt voor het "zonder uitgestippelde toekomst emigreren" is de DV Lottery.

Een werkvisum is over het algemeen L1 (vanuit NL naar de VS gezonden worden, mits je al minimaal 1 jaar in NL voor die werkgever werkt) of H1B (direct een baan in de VS bemachtigen, maar die baan moet minimaal bachelor niveau zijn).

Ik zal ook mijn lijstje hier plaatsen, let wel, dit betreft de meest gebruikelijke mogelijkheden, niet alle mogelijkheden.

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Gino_82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst

Bericht door Gino_82 »

op zoek naar een Amerikaanse schoonheid dan maar
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst.

Bericht door Marcopstal »

En niet vergeten, als je op ESTA gaat ben je eigenlijk al strafbaar vanop het moment dat je werk zoekt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst.

Bericht door mtl »

Op zoek naar een Amerikaanse schoonheid dus. Waarvoor? Om een verblijfsvergunning te scoren? Lijkt me niet de goede intentie.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst.

Bericht door Nagini »

Waarom wil je op deze manier naar de VS proberen te gaan? Wil je eerst kijken of je het daar wel leuk vind? Je zou een langere vakantie kunnen proberen als je financiele/werk situatie dit toestaat. Anders zou je een opleiding, stage of internship in de VS kunnen proberen, die laatste zijn er zowel betaald als onbetaald, en daardoor kun je een aantal maanden in de VS 'wonen' om het uit te proberen. Verder dit een nuttige manier om contacten te maken in je werkveld, bijvoorbeeld als je wilt proberen om een werkvisum te krijgen later.

Pas op met werken in de VS op een ESTA/studievisum: wordt je gepakt dan kun je voor vele jaren de VS worden uitgezet, en kan het je onmogelijk worden gemaakt om verder nog op ESTA te reizen.

Als je al zeker weet dat je in de VS wilt wonen, dan is het bekende rijtje al goed opgesomd door Hockey. Emigratie is een meer-jaren process, er zijn hier mensen op dit forum die al enkele decennia bezig zijn om deze droom te verwezelijken. Helaas wordt er (in de media) vaak makkelijk gedaan over emigratie, veelal door mensen die er geen kaas van hebben gegeten. Behalve de loterij is er helaas geen rij waar je in kan aansluiten om aan het eind 'gewoon' maar een visum te krijgen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst.

Bericht door bedeve »

De Visa deskundigen hier hebben weinig op met de E-Visa valt mij op.

Verder wordt de DV loterij vaak genoemd als iets met dezelfde winstkansen als de Staatsloterij oid.
Das natuurlijk niet zo
De DV lotery is een zeer serieus te nemen wijze om aan je green card te komen.
Gewoon gaan daten, in de USA een huwlijkspartner vinden , en dan een K visum is ook mogelijkheid
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Vertrekken naar de US, zonder uitgestippelde toekomst.

Bericht door Hockey »

bedeve schreef:
12 nov 2019, 14:47
De Visa deskundigen hier hebben weinig op met de E-Visa valt mij op.
Wat heeft deze opmerking nou voor zin als je niet uitlegt hoe Gino_82 hier iets aan zou kunnen hebben?

Ik ken twee visa E2 en EB5. EB5 is genoemd door mij. E2 visum vraagt ook een bepaalde investering, vereist dat je een x aantal Amerikanen in dienst neemt en een levensvatbare winst maakt met je onderneming, anders wordt het visum ingetrokken. Mijn kennis van deze visa is echter niet dusdanig dat ik alle mogelijkheden ken.
bedeve schreef:
12 nov 2019, 14:47
Verder wordt de DV loterij vaak genoemd als iets met dezelfde winstkansen als de Staatsloterij oid.
Op dit forum heb ik nog iemand zien claimen dat het dezelfde winstkansen heeft als de staatsloterij. Het is een optie, en ook genoemd in deze thread, maar zeker geen optie met gegarandeerd succes (lees: garantie dat je wint).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer