Verhuizen nr regio Los Angeles

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
eastcoastGirl
Amerika-newbie

Verhuizen nr regio Los Angeles

Bericht door eastcoastGirl » 16 okt 2019, 18:01

Dag allemaal,

mijn gezin en ik hebben plannen om volgend jaar (mei/juni na schooljaar) te verhuizen naar Los Angeles. Graag kom ik eens polsen bij forumleden die in deze regio wonen voor tips qua leuke plaatsjes. We wonen reeds 5 jaar in de VS (regio Atlanta) maar zijn recentlijk niet meer verbonden aan een vast kantoor en kunnen dus eigenlijk overal wonen voor het werk(zolang we een grote internationale luchthaven dichtbij hebben).
Onze 'voorwaarden': - goeie public schools voor de kids (elementary - middle) - geen uren van grote luchthaven - enige levendigheid dichtbij - we zijn te vinden voor het strand (reden waarom we willen verkassen: zitten nu op 5h en willen iets milder klimaat :-))

We zijn als toerist reeds in LA geweest maar dat is toch anders. Begin april gaan we terug en deze keer op huizenjacht (huren).

Ja, we zijn ons bewust van prijzen (ik heb me al uitgeleefd op Zillow :-D) maar graag (hoop ik) op enkele ideeen van andere van do's en don'ts

Thanks

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Verhuizen nr regio Los Angeles

Bericht door PSVwally » 16 okt 2019, 19:06

Lid@Max Kool woont volgens mij in de regio. Misschien hem een pb sturen?

ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 » 17 okt 2019, 18:44

Hier is nog een ander topic met informatie over voornamelijk California in z'n geheel, maar ook LA, waar je misschien wat aan hebt: viewtopic.php?f=12&t=73397

SilverLake1973
Amerika-ontdekker

Bericht door SilverLake1973 » 18 okt 2019, 01:36

Ik woon al meer dan 25 jaar in Los Angeles, CA, ook in SF, NYC en Dallas gewoond, sinds 2010 in de Silver Lake buurt (een Triplex gekocht samen met m'n partner)- mijn Broertje en zijn gezin verhuizen in January 2020 van Nederland naar Los Angeles (Green Card F4) en waar wij heel veel mee bezig zijn scholen voor mijn neefjes zoeken, want ik will dat ze absoluut niet naar de school gaan die aangewezen zijn voor ons address (de middle school (brugklas) en high schools zijn zeer goed, maar de elementary een puinhoop). In L.A. de name of the game is Magnet Schools, maar zelfs daar moet je goed kijken naar de test scores. Als u nog niet verhuisd bent, kijk even naar deze websites end kies 3 scholen waar u geinteresseerd in bent voor 2020/2021. U heeft tot 15 November om account aan te maken en scholen te kiezen, u hoeft niet in L.A. te wonen om mee te doen met de Magnet School loting - de gifted schools moet je voor testen en hier wonen. in December kunt u meedoen voor January 2020 tot einde deze schooljaar. Ik heb in vele buurten gewoond in L.A. - Venice Beach, Marina del Rey, West Hollywood, Downtown, Hollywood Hills, Los Feliz en nu in mijn favorite buurt Silver Lake.

http://echoices.lausd.net/

https://caaspp.cde.ca.gov/sb2018/Search om de test scores te vergelijken...

als u vragen hebt stuur me pb

eastcoastGirl
Amerika-newbie

Bericht door eastcoastGirl » 22 okt 2019, 16:21

hoi,

dank je wel allemaal foor jullie hulp :thumbup:

tddft_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door tddft_ » 24 okt 2019, 07:08

Heel veel succes en veel plezier! Mijn hart ligt ook in LA... helaas ikzelf in Nederland :(
I left my heart in LA

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer