Verhuisd naar Minnesota op k1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lis123
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: St. Paul, MN

Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door Lis123 »

Hallo allemaal,

Ik ben gister eindelijk op mijn k1 visum naar St Paul, Minnesota verhuisd! Spannend allemaal. Gelukkig was het vandaag nog 20 graden en gaat het zaterdag pas sneeuwen...

Veel dingen te doen natuurlijk, en ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer.
Wie kan mij helpen met de volgende vragen:

- als je je Social security number gaat aanvragen moet je aangeven of je wel of niet mag werken (dit is dus nog niet), hebben anderen daar problemen mee gehad? Het lijkt alsof dat niet helemaal de bedoeling is. Hebben jullie gewacht tot je getrouwd was, nee toch?
- voor welke bank/creditcard zijn jullie gegaan om credit op te bouwen?
- is er nog iets anders wat ik in de komende weken nog moet doen voordat ik trouw? Naast natuurlijk wedding license aanvragen en formulieren voorbereiden voor na het trouwen?
Daarnaast ben ik ook al aan het kijken naar hoe ik een rijbewijs kan halen..

Alvast bedankt !!
neuberben
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2011, 15:59

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door neuberben »

Ik kan op geen één van je vragen beantwoorden, maar proficiat!! Ik wens je het allerbeste (en niet al te veel sneeuw :lol: ) toe!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door Nagini »

Gefeliciteerd en veel success! Op visajourney staat een guide voor het obtainen van een SSN na K1: https://www.visajourney.com/content/ssn/. Je hebt deze nodig om een driver's licence aan te vragen (denk ik). Voor een drivers' licence vond ik dit: https://dps.mn.gov/divisions/dvs/Pages/ ... esota.aspx.
Lis123
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: St. Paul, MN

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door Lis123 »

Thanks! Ik had die SSN pagina idd gevonden, maar vroeg me af of iemand het toevallig net had gedaan. Zoveel dingen om op te zoeken!:p
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door MariekeH »

Het is het handigst om je SSN aan te vragen voordat je gaat trouwen, veel mensen hebben problemen gehad met aanvragen na het trouwen. Ik heb destijds niets ingevuld op het formulier bij de vraag of ik mocht werken, omdat ik het ook verwarrend vond. Ik heb gewoon tegen de vrouw die me hielp gezegd dat ik niet wist wat ik daar moest invullen, omdat ik toen nog niet mocht werken, maar dat later wel zou mogen. Zij maakte daar een aantekening van en heeft alles correct in het systeem gezet.

Na je trouwen kan je teruggaan naar de SSA om je naam op de kaart te laten veranderen, als je dat wilt.

Verder kan je niet heel veel doen, behalve je AOS zoveel mogelijk in orde maken zodat die de deur uit kan zodra je je marriage certificate hebt. En dan gewoon heel lang wachten...

Het duurde bij mij erg lang voordat ik werd goedgekeurd voor een creditcard, omdat ze meestal geen creditcard willen geven aan iemand zonder creditscore (maar je bouwt die ook niet op zonder creditcard...). Als je meteen wilt werken aan het opbouwen van een creditscore, kan je je laten bijschrijven op een creditcard van je man, of je kan een secured creditcard aanvragen, waarbij je een deposit moet betalen die je na 1 of enkele jaren weer terugkrijgt. Ik kreeg uiteindelijk na 8 maanden een creditcard van Capital One. Het hielp waarschijnlijk enorm dat ik toen was begonnen met werken en dus inkomen had, en mijn man had al een kaart bij ze. Na die eerste kaart ging het hard, en inmiddels heb ik een vrij goede score opgebouwd. Een aantal creditcards waarmee je af en toe een flinke aankoop doet die je netjes afbetaalt zorgen ervoor dat je vrij snel een goede score opbouwt.

Succes!
Lis123
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: St. Paul, MN

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door Lis123 »

Bedankt voor je bericht!! Gelukkig ben ik niet de enige die die vraag voor de SSN verwarrend vond :p Maar goed advies, dan vraag ik idd bij het aanvragen daar naar.

Ik had inderdaad Capital One ook gevonden, dan kijk ik daar nog even naar. Thanks!
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door Ziva »

Gefeliciteerd!! Hoop dat je erg zult genieten van je eerste tijd hier, voor je het weet ben je alweer ingeburgerd ;)

- Gelijk SSN aanvragen of je nou werkt of niet, zonder SSN kun je zowat niets!
- Indien mogelijk zou ik een gezamenlijke rekening openen bij de bank van je partner als hij een hoge creditscore heeft. Ik heb dat ook gedaan en ze hebben al vrij snel daarna zijn super goede credit score 1 op 1 overgegeven aan mij dus toen had ik ook een hele goede score en kon in na 2 jaar al een huis kopen!

Veel succes!
Lis123
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: St. Paul, MN

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door Lis123 »

Thanks voor je reactie! Ik ga volgende week met m'n vriend een SSN aanvragen, en kijken of ik bijgeschreven kan worden op zijn creditcard/rekening.

Nog een vraag voor jullie: Hebben jullie ook bij de AOS formulier I-864 opgestuurd (en zoja, welke versie?)? Ik heb het idee dat dat al bij de eerste documenten voor het K1 zat, of iets vergelijkbaars, maar heb mn pakket nog niet terug.. Probeer nu alles voor te bereiden zodat ik meteen alles kan opsturen zodra ik de marriage license in de bus heb.

Alvast bedankt weer! :D
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door MariekeH »

De I-864 moet je inderdaad meesturen met je AOS. Je hebt tijdens je K1 interview de I-134 ingeleverd, dat is ook een affidavit of support, maar minder bindend dan de I-864. Download altijd de meest recente versie van de USCIS website.

Ik raad je aan om voor jezelf na te gaan wat je de komende maanden kan doen om jezelf bezig te houden en niet gillend gek te worden. Ik vond de 7 maanden die ik moest wachten tot ik mijn EAD had enorm zwaar. Na ons trouwen en korte huwelijksreis ging mijn man gewoon weer aan het werk en ik zat alleen thuis in een stad die ik nog niet goed kende, zonder een sociaal netwerk. Ik heb dat erg onderschat en raad mensen daarom nu altijd aan om de CR-1 te overwegen waarbij je meteen mag werken zodra je het land binnenkomt. We hebben tijdens die 7 maanden serieus besproken dat ik misschien maar (tijdelijk) terug moest verhuizen naar Nederland, want ik was zo ongelukkig. Nu ben ik blij dat ik gebleven ben.

Denk goed na over de komende maanden. Kan je een (online) studie doen, of ergens een cursus volgen? Een hobby die je verder kan ontplooien? Sporten? Zoek dingen buitenshuis waarbij je mensen ontmoet. Dat maakt het wachten een stuk draaglijker.

Succes!
Lis123
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2018, 00:04
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: St. Paul, MN

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door Lis123 »

Wow, duurde dat 7 maanden?!? Ik ging uit van 2.. dat is wel even een heftig verschil.. oeps..!

M'n vriend en ik maken allebei muziek en zijn nu een muziek/studio kamer aan het maken, dus als het echt heel lang duurt dan kan ik me daar in ieder geval een tijd mee vermaken.. gelukkig heb ik hier ook 5 jaar geleden een jaar gestudeerd, en heb daar nog een aantal vrienden aan over gehouden. Maar alsnog, 7 maanden! Wow !

Bedankt voor al je tips!! Ik duik nog een keer in de formulieren.
Als je nog andere tips hebt hoor ik het natuurlijk graag :D
Thanks!
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door MariekeH »

Ja, bij mij duurde het 7 maanden voordat ik aan het werk mocht, maar ik geloof dat het inmiddels iets sneller gaat. Maar reken op zeker een maand of 3, 4. Klinkt alsof je in ieder geval genoeg te doen hebt, dat scheelt!

Ik heb je een PB gestuurd over een Facebook groep met Nederlanders die K1 of CR1 gedaan hebben.
GuyVW
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2020, 11:38

Re: Verhuisd naar Minnesota op k1

Bericht door GuyVW »

Bedankt om te delen Lis. Ben benieuwd hoe lang je K1 procedure heeft gelopen alvorens goedkeuring. Ik vind veel informatie over het proces maar de totale lengte van aanvraag tot goedkeuring en klaar om officieel te vertrekken lijkt moeilijk te beantwoorden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer