Slow Chat topic DV 2021

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Miesjelle
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Miesjelle »

Helaas, :(
2008 - NYC
2016 - Zuid West (California, Arizona, Utah, Nevada)
2018 - Noord West ( Washington, Oregon, Montana, Idaho, Wyoming)
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Nagini »

Het is lastig aan het begin van de DV te zeggen wat een goed nummer is of niet. Dat komt omdat nummers de laatste jaren niet altijd hetzelfde betekenden, bijvoorbeeld in DV2020 waren de nummers veel hoger dan in de voorgaande jaren omdat er veel meer gediskwalificeerde cases waren. Dat zou dit jaar ook zo kunnen zijn, maar dat weten we pas in januari omdat de volledige aantallen dan gepubliceerd worden. Onder de 30k is een nummer wat eigenlijk altijd aan de beurt komt voor een interview: http://britsimonsays.com/historical-vis ... n-numbers/. 28k is dus een goed nummer tenzij er wat raars gebeurt (bijv de document procedure in 2019, of COVID 19 dit jaar).
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Tipsy_1 »

Hier 2 keer noppes :-(.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Josters »

Nagini schreef:
07 jun 2020, 14:05
Het is lastig aan het begin van de DV te zeggen wat een goed nummer is of niet. Dat komt omdat nummers de laatste jaren niet altijd hetzelfde betekenden, bijvoorbeeld in DV2020 waren de nummers veel hoger dan in de voorgaande jaren omdat er veel meer gediskwalificeerde cases waren.
Was daar en specifieke reden voor?
Nagini schreef:
07 jun 2020, 14:05
[...] dat weten we pas in januari omdat de volledige aantallen dan gepubliceerd worden.
Wat wordt er in januari dan precies gepubliceerd?
Nagini schreef:
07 jun 2020, 14:05
Onder de 30k is een nummer wat eigenlijk altijd aan de beurt komt voor een interview: http://britsimonsays.com/historical-vis ... n-numbers/. 28k is dus een goed nummer tenzij er wat raars gebeurt (bijv de document procedure in 2019, of COVID 19 dit jaar).
Wat was dat dan, die "document procedure in 2019"? Als ik naar het visa bulletin kijk was iedereen CURRENT in Augustus 2019, en ook in 2017 en 2016. Alleen in 2018 was er een cap op Europa (25,775) waardoor dit nummer niet zou zijn uitgenodigd. Is dat het jaar waar je naar verwijst?
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door clp90 »

Josters schreef:
07 jun 2020, 02:48
@clp90 Denk je? Ik dacht dat ze meestal niet tot zo hoog kwamen (ik heb 284XX). Het is allemaal heel ingewikkeld. Heb totaal geen idee of ik hier eigenlijk wel iets aan heb... Waar kan ik die maximum nummers vinden die je beschrijft?
Je zou er even de visa bulletins bij kunnen pakken van voorgaande jaren en kijken tot welk casenummer ze zijn gekomen, zo krijg je een beetje een idee. Ik geloof dat je je pas “zorgen” hoeft te maken als je casenummer ergens in de 30xxx zit of hoger, maar ik weet het niet precies uit mijn hoofd, verschilt ook weer per jaar.
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Josters »

Ja als ik het bulletin goed begrijp zou dit nummer de afgelopen 15 jaar zo'n beetje elk jaar aan de beurt zijn gekomen, behalve DV2019. Maar ik weet niet zeker of ik het goed begrijp want zoals ik het lees lijkt het erop dat de meeste jaren IEDEREEN aan de beurt komt (in alle regio's). Klopt dit?
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door clp90 »

Zoals ik het zie is jouw nummer de afgelopen jaren in Europa alleen in DV2018 niet aan de beurt gekomen, de rest van voorgaande jaren wel. Niet alle nummers zijn alle afgelopen jaren current geworden (zie bv ook DV2015 waar bij geen enkele regio current staat), maar alsnog was de cut off veel hoger dan jouw nummer. Ik zou me dus met jouw nummer persoonlijk geen zorgen maken.
De andere regio's zijn voor jou trouwens irrelevant, maar ook die staan inderdaad vele jaren op current.
judy
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2008, 17:42
Locatie: Den Helder

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door judy »

😢
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Iris_1982 »

Hier ook twee keer niks :cry:
En ik had er zo'n goed gevoel bij dit jaar...helaas
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Nagini »

@josters We weten niet waarom het aantal "gaten" in 2020 veel hoger was dan normaal. KCC gaat ons niet vertellen welke criteria ze gebruiken om fraudulente applicaties te scannen :wink: (als dat is wat het is, dat weten we dus niet). Brit simons' website heeft veel informatie over hoe de draw werkt en de 'holes' die daar dan invallen als je interesseert bent. In januari wordt het totale aantal 'cases', het totale aantal winnaars bekend. Belangrijk is namelijk niet het nummer, maar hoeveel "cases" er zijn. Dat werkt in het kort als volgt. Tussen case 001 en 010 zitten niet 10 echte cases, maar bijvoorbeeld alleen 001,005,006, 008 en 010, oftewel 5 echte cases in 10 nummers. In 2020 was het aantal 'echte cases' veel kleiner binnen de nummers, waardoor het hoogste nummer opeens 54k was voor europa ipv 35-40 wat "normaler" is. Pas toen in januari het totale nummer cases/winnaars bekent werd wisten we dat er niet meer winnaars waren dan normaal en dat hogere nummers dus in theorie veilig waren (en toen kwam covid19 helaas).

In 2019 waren alle regio's current, maar omdat e-mails met "send in your documents" van de nieuwe procedure veel te laat waren verzonden vielen veel hoge case-nummers buiten de boot (als ze niet pro-actief hun documenten hadden ingestuurd). Hierdoor werden ook minder visa's uitgegeven dan beschikbaar waren. Zie bijvoorbeeld winnaar mimi van dit forum uit DV2019 (viewtopic.php?f=12&t=74326&hilit=Dv2019).
Maar inderdaad in jou geval zou ik me niet al te veel zorgen maken, 28k is gewoon een goed nummer.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Corv »

Hier dit jaar ook weer niet helaas. Nog 4 maandjes, weer proberen :thumbup:
LovesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 okt 2013, 15:18
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door LovesUSA »

Hier ook weer niet helaas..
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
Gebruikersavatar
koenkamphuys
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2006, 21:10
Locatie: Rijswijk, NL... en Sebring, FL
Contacteer:

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door koenkamphuys »

Ook hier weer geen prijs in de Amerikaloterij.
Kaee
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2021, 01:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Kaee »

Zijn er andere DV-2021 winnaars die nog iets gehoord hebben met betrekking tot hun case?

Ik ben ook een DV-2021 winnaar, maar ik heb op dit moment helaas nog geen afspraak staan bij het consulaat..
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Nagini »

Er zijn op dit een aantal dingen belangrijk;
> Wat is je case-nummer?
> Zijn je documenten verstuurd, en heb je de 2NL "ready for scheduling" brief ontvangen?
> Bij welke ambassade hoop je te interviewen?

Als je een hoger casenummer hebt, en wel documenten hebt ingestuurd maar nooit de "ready for scheduling" mail hebt ontvangen, zou ik goed op de BritSimon website kijken (vooral: https://britsimonsays.com/dv2021-should ... a-lawsuit/). Er zijn op dit moment een aantal problemen gaande waardoor hogere casenummers zonder een rechtszaak mogelijk geen schijn van kans hebben. Daarbij komt bij dat volgens https://savediversityvisa.org/daily-visa-statistics/ (scroll helemaal omlaag) de AMS ambassade nog geen enkel DV interview heeft uitgevoerd voor FY2021...
Kaee
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2021, 01:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Kaee »

Dankjewel voor je reactie en de informatie!

> case nummer is in de 35000 (dus vrij hoog helaas);
> documenten heb ik opgestuurd, ik heb alleen de standaard e-mail gehad dat die zijn ontvangen en heb verder nog geen 2NL gehad.
> Ambassade AMS (al had ik inderdaad gezien dat die nog gesloten is voor DV afspraken..)

Ik vroeg me even af wat het beste is qua aanpak. Ik heb al een paar keer geprobeerd naar de ambassade te bellen om te vragen wanneer zij eventueel weer DV zaken gaan behandelen, maar krijg alleen een pre-recorded message dus daar schiet ik ook niet echt mee op.. ik wilde sowieso deze week een mail naar KCC sturen om na te gaan of mijn documenten zijn goedgekeurd.
Martinz
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2021, 11:44
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Martinz »

Kaee schreef:
16 mei 2021, 12:00
Zijn er andere DV-2021 winnaars die nog iets gehoord hebben met betrekking tot hun case?

Ik ben ook een DV-2021 winnaar, maar ik heb op dit moment helaas nog geen afspraak staan bij het consulaat..
Hi Kaee, hier het zelfde verhaal. Zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met het joinen van zo'n rechtzaak?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Nagini »

Hey Martinz,
Ik ben een DV2020 winnaar, en heb meegedaan met Kennedy VS Biden/Trump. Dat heeft me destijds 1000$ gekost, 500$ vooraf en 500$ toen ik mijn tijdelijke greencard kreeg. In principe is het allemaal best straightforward, je levert wat informatie aan, betaalt met creditcard en bam, je bent een 'named plaintiff'.

Ik ben uiteindelijk door een administratieve fout alsnog aan mijn interview gekomen (Ik had mijn medical van te voren al gedaan, en was toen "per ongeluk" uitgenodigd in September met de rest van de "ready for scheduling" mensen. Met de moed van wanhoop kon ik het Consulaat zover krijgen bij KCC mijn documenten op te vragen en kon ik toch dezelfde dag geïnterviewd worden). Of het feit dat ik een named plaintiff ben daarbij geholpen heeft, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik denk dat het een aanzienlijke rol gespeeld heeft in de NIE die ik uiteindelijk gebruikt heb om de VS in te komen. Zonder de rechtszaak wisten ze waarschijnlijk niet van mijn uitzonderingspositie (door de vroege medical verliep mijn visum een paar weken voor de andere cases). Of het de doorslag heeft gegeven om mij te helpen, weet ik natuurlijk niet, dat gaan ze je ook niet vertellen. Maar ik heb wel het gevoel dat ik alle mogelijke dingen heb gedaan om mijn case te laten slagen.

Wat ik wel weet, is als je op dit moment niet ready for scheduling bent, een hoog nummer hebt, of bij AMS plant te interviewen, de kans dat je normaal aan de beurt komt gewoon erg klein is. De rechtszaak kan helpen doordat je een 'voorkeurspositie' krijgt tov andere niet-named plaintiff cases. In DV2020 waren er bijvoorbeeld hoge nummers die alsnog verwerkt werden omdat de US goverment voor de rechtszaak wou bewijzen dat ze wel druk bezig waren. Ook bestaat de kans dat net als in Dv2020 er een aantal visa 'gereserveerd' worden, die dan later misschien alsnog worden uitgegeven. Hoe die rechtszaak afloopt zien we in July, waarschijnlijk.
Kaee
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2021, 01:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Kaee »

Hi Martinz,

Volgensmij is vandaag de deadline om je op te geven voor de lawsuit. Mocht je interesse hebben, dan is dat iets om rekening mee te houden.
Martinz
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2021, 11:44
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Martinz »

@Kaee, Ik weet het, ben er nog niet over uit...

@nagini, thanks voor je uitgebreide input!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer