Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bankrekening openen met SSN
Bankrekening openen met SSN
Hoi!
Ik moet om mijn salaris te kunnen ontvangen een Amerikaans bankrekeningnummer hebben, dus moet ik in Amerika een bankaccount openen. Ik heb mijn aanvraag voor een SSN inmiddels ingediend en vroeg me af welke ervaringen er zijn met nationale/regionale banken en wie eerder een Amerikaanse rekening heeft geopend. Ik hoor van Amerikaanse kennissen om me heen zo veel verschillende positieve en negatieve verhalen over de verschillende banken...
Thanks!
Ik moet om mijn salaris te kunnen ontvangen een Amerikaans bankrekeningnummer hebben, dus moet ik in Amerika een bankaccount openen. Ik heb mijn aanvraag voor een SSN inmiddels ingediend en vroeg me af welke ervaringen er zijn met nationale/regionale banken en wie eerder een Amerikaanse rekening heeft geopend. Ik hoor van Amerikaanse kennissen om me heen zo veel verschillende positieve en negatieve verhalen over de verschillende banken...
Thanks!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Bankrekening openen met SSN
hoi!
wij zijn nog voor dat wij verhuisden een bankrekening gaan openen en kregen zelfs meteen onze credit card me (zeer handig in de US een amerikaanse credit card te hebben, asap).
Onze SSN kregen we pas later en heb ik toen in het systeem ingegeven.
Wij zijn gewoon naar Bank of America gegaan met 10 000 cash dollar en konden een rekening openen.
Ik had wel papieren van mijn werkgever bij ivm mijn relocatie/verhuis.
Grootste probleem was dat ik geen adres had, dus heb ik het adres van de bureau waar ik ging werken opgegeven.
opgelost.

SSN zijn wij gaan afhalen 3 dagen na onze verhuis (L1/L2 visum). Onze bankrekening en credit kaart hadden we al een maand eerder van tijdens onze verkennende trip.
wij zijn nog voor dat wij verhuisden een bankrekening gaan openen en kregen zelfs meteen onze credit card me (zeer handig in de US een amerikaanse credit card te hebben, asap).
Onze SSN kregen we pas later en heb ik toen in het systeem ingegeven.
Wij zijn gewoon naar Bank of America gegaan met 10 000 cash dollar en konden een rekening openen.
Ik had wel papieren van mijn werkgever bij ivm mijn relocatie/verhuis.
Grootste probleem was dat ik geen adres had, dus heb ik het adres van de bureau waar ik ging werken opgegeven.
opgelost.
SSN zijn wij gaan afhalen 3 dagen na onze verhuis (L1/L2 visum). Onze bankrekening en credit kaart hadden we al een maand eerder van tijdens onze verkennende trip.
Onze ervaring is van langer geleden (2011), maar het ging bij ons exact hetzelfde als Tipsy_1 beschrijft, ook bij BoA.
Terug in Texas!
Bedankt voor jullie hulp! Ik krijg als het goed is volgende week mijn ssn dus dan heb ik meer keuze voor het openen van een rekening.
Ik ben nu nog aan het bedenken of ik naar een bank of een credit union wil
Ik ben nu nog aan het bedenken of ik naar een bank of een credit union wil
- Max Kool
- Amerikakenner
Ik wist niet eens dat credit unions ook checking accounts bieden...
Weer iets geleerd
Weer iets geleerd
LA, LA, LA....
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Kijk ook naar de bijkomende kosten. Maandelijkse kosten kunnen snel oplopen, papieren cheques kunnen extra kosten, enz.
Bij sommige banken loopt dit echt de spuigaten uit, maar er zijn ook nog steeds banken die geen (maandelijkse) kosten in rekening brengen.
Bij sommige banken loopt dit echt de spuigaten uit, maar er zijn ook nog steeds banken die geen (maandelijkse) kosten in rekening brengen.
Thanks! Ik heb een rekening kunnen openen bij Chase (met creditcard) en omdat maandelijks mijn salaris gestort wordt, hoef ik geen kosten te betalen. Qua service is Chase wat mij betreft wel een aanrader.
Ik heb destijds in 2016 een checking account en savings account kunnen openen bij Suntrust zonder social security number.
Maar na een jaar ben ik al vrij snel overgestapt naar Capital One. Qua rente geven die nu 1.9% op een spaarrekening. (vele malen meer dan de meeste andere banken voor zover ik weet).
Maar na een jaar ben ik al vrij snel overgestapt naar Capital One. Qua rente geven die nu 1.9% op een spaarrekening. (vele malen meer dan de meeste andere banken voor zover ik weet).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2167 Weergaves
-
Laatste bericht door biancaatje73
-
- 9 Reacties