Na goedkeuring K1 meteen naar US of wachten?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Laura1994
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2019, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 12

Na goedkeuring K1 meteen naar US of wachten?

Bericht door Laura1994 »

Goedemiddag,

Ik zou even een korte uitleg geven over mijn situatie. 2 jaar geleden heb ik mijn verloofde leren kennen tijdens mijn stage in Los Angeles, ik was hier toen op een J1 visum voor 5 maanden. Daarna zijn we elkaar blijven bezoeken en hebben we besloten om te trouwen en het K1 fiance visum proces dus gestart.
Ik zoek mijn verloofde nu om de 3 maanden op met een ESTA en heb hier (gelukkig) nog nooit problemen mee gehad, wel is mij verteld door immigration dat ik moet oppassen dat ik niet meer in Amerika ben dan in mijn eigen land. Hier houd ik dus ook rekening mee.

Nu het volgende.
Ik ben sinds een week weer terug uit Los Angeles waar ik 87 dagen ben geweest. Mijn fiance visa interview staat gepland voor midden Oktober. Nu vroeg ik mij af of ik, als deze is goedgekeurd, eind oktober weer terug zou kunnen naar Los Angeles. Dus anderhalve maand later. Of neem ik dan alsnog een risico om terug gestuurd te worden omdat ik dan "te lang" in Amerika heb gezeten (over 1 jaar gezien).
Voor een esta snap ik dat niet niet kan, maar omdat ik nu op een fiance visum reis, ga trouwen bij binnenkomst en in de rij sta met visum holders, vroeg ik mij af of dit alsnog voor problemen kan zorgen. Er zijn natuurlijk geen vaste regels over en iedere officer handelt weer anders, maar vroeg me toch af of hier ervaringen oid mee zijn.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden en dat mensen hier meer van weten of ervaring mee hebben.
Heel erg bedankt alvast :D :D
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Na goedkeuring K1 meteen naar US of wachten?

Bericht door Queste »

Met je visum kan je gerust afreizen en hoef je je geen zorgen te maken over te snelle opvolging. Je hebt je intentie tenslotte al duidelijk gemaakt bij je visumaanvraag :)
Die wachttijd gaat meer over het verdacht op illegale immigratie. Je immigreert nu legaal, dus geen probleem.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer