Blijft emigreren een droom?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Queste »

Hockey schreef:
20 sep 2019, 20:31
kastelke schreef:
20 sep 2019, 13:53
Je vriendin kan niet meedoen indien zij enkel de Canadese nationaliteit heeft
Ze schrijft dat jouw vriendin niet kan meedoen aan de DV Lottery
Als ik het goed begrijp kan ze dus wel zelf ook inschrijven voor de DV nadat ze getrouwd zijn zonder eerst te hoeven naturaliseren. Dit is voor mij ook nieuw.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door majtie »

Hockey schreef:
19 sep 2019, 07:58
@ booze, het is niet toegestaan volledige voorgaande berichten te quoten.
Ik verbaas me hier elke keer weer over, waarom is dit niet toegestaan? Ik post op vele fora en nergens bestaat deze regel behalve hier. Door te quoten is het toch juist veel overzichtelijker op wie je antwoordt?

OT: dat je nog niet precies weet waar je zou willen settelen vind ik niet zo vreemd. Wij hebben ook als droom om naar de VS te emigreren en er zijn meerdere plekken waar we in geïnteresseerd zijn. Zo trekt de omgeving van Tucson ons maar ook Colorado en het noordwesten. Ik vind het zelf best moeilijk om die keuze al te maken op basis van een paar (lange) reizen. Als je eenmaal een green card hebt kun je ook verschillende plekken uitproberen om te kijken wat het meest bevalt lijkt mij :D
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Dude »


Note Mod:
Voor alle duidelijkheid, het is zeker toegestaan om te quoten, anders hadden we de functie wel verborgen. Maar het is niet toegestaan om te quoten als je op het bericht reageert dat net boven het jouwe staat, dus op het vorige bericht.
Als je inlogt en er vele antwoorden gegeven zijn op je vraag, dan kan je zeker quoten op bepaalde opmerkingen om het duidelijk te maken waarop en op wie je antwoordt. Maar we proberen aan te raden om geen ganse lappen tekst te quoten, dat is onoverzichtelijk en zorgt voor forumvervuiling, alsook extra scrollwerk wat voor velen irritant is.
Je kan ook de @ gebruiken om ergens of op iemand te reageren
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door majtie »

Ok duidelijk :thumbup:

Ik ben trouwens jouw blog aan het lezen Bart, wij overwegen ook te emigreren en zijn geïnteresseerd in Tucson :D
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Dude »

Oh leuk, laat maar weten als je gerichte vragen hebt over Tucson en de omgeving. Ik help jullie graag verder.

Mijn blog heb ik gisteren toevallig uit de lijst van actieve blogs gehaald in het blog topic in het emigratie forum. Het is van april 2018 geleden dat ik nog een update gedaan had en er kwam letterlijk niet 1 vraag wanneer er nog eens een update kwam dus ben ik er maar mee gestopt. Teveel werk voor de paar zielen die het nog lazen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door majtie »

Bedankt voor het aanbod! :thumbup: Momenteel richten we ons op de DV lottery maar er zijn wellicht andere manieren om een visum te bemachtigen (zakelijk). Als er vragen zijn laat ik het je zeker weten!

Wellicht zijn er meer mensen die meelezen waarvan je niet weet? Ik vind het in ieder geval een hele toffe blog!
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Martin & Marianne »

Dude schreef:
06 okt 2019, 17:51
Mijn blog heb ik gisteren toevallig uit de lijst van actieve blogs gehaald in het blog topic in het emigratie forum. Het is van april 2018 geleden dat ik nog een update gedaan had en er kwam letterlijk niet 1 vraag wanneer er nog eens een update kwam dus ben ik er maar mee gestopt. Teveel werk voor de paar zielen die het nog lazen.
Ai, dat klinkt wel triest. :lol: Wij lezen het altijd met heel veel plezier. Dus wat mij betreft: ga door!

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 okt 2019, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Vito »

Off-topic: Ik vond het juist zo jammer dat je er mee gestopt bent. Maar ik wist niet dat ik dan een verzoekje had moeten doen. Dus bij deze: Bart, wil je alsjeblieft weer gaan bloggen en een update geven? Ik denk dat er veel meer mensen meelazen dan je dacht. Maar als meelezer weet je natuurlijk nooit de reden dat iemand stopt met bloggen.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door SemJes »

:offtopic: Mee eens, vond het altijd zo leuk om mee te lezen!!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door hemmie »

Hier ook een lezer van je blog!
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door kastelke »

Hier nog een lezer!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Dude »

Haha, ik had het hier niet neergezet om medeleven op te wekken of mijn aantal volgers te ontdekken, al is het wel leuk natuurlijk dat er mensen zijn die ons verhaal interessant vonden en ook volgden bij elke update.
Het was ook niet enkel daarom dat ik stopte (al is het wel de hoofdreden), maar ook drukte op het werk en in het gewone leven. Je moet er echt gaan achter zitten om een blogpost van 2 maanden neer te schrijven. Daar ben ik makkelijk 4 a 5 uur mee bezig, schrijven en foto's sorteren en aanpassen. Na een drukke dag heb je daar meestal niet veel fut voor, en op de meer vrijere dagen ga je dan ergens naar toe of wil je echt rusten :wink:

Maar we gaan wel offtopic, en ik heb onbewust dit topic gekaapt. Excuus aan de TS :wink: (je kan het melden aan een Mod ... oh wacht ... :lol: )
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Old Faithful »

Nog vlug, voordat het niet meer mag van de mod. Ik las jouw blog ook altijd met veel plezier. :clap:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Tipsy_1 »

@Dude hier ook een trouwe bloglezer maar je schreef niks meer :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer