Wetsvoorstel dubbele nationaliteit?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Wetsvoorstel dubbele nationaliteit?

Bericht door Willem1 »

Weet iemand wat de status is van het nieuwe wetsvoorstel mbt dubbele nationaliteit? Als ik het wel heb was staatssecretaris Harbers van plan om aan het eind van het 1e kwartaal 2019 een voorstel klaar te hebben, zoals ook hier gemeld : https://eelcokeij.com/2018/09/11/update ... taal-2019/

Ik heb geen wetsvoorstel voorbij zien komen. Heb ik iets gemist?

(Ik had wel het wetsvoorstel gezien van D66 om voor NL'ers die in de UK wonen de dubbele nationaliteit toe te staan - maar daarover heeft de Raad van State een negatief advies gegeven, en dat gaat volgens mij nergens meer heen.)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wetsvoorstel dubbele nationaliteit?

Bericht door hemmie »

Zo ver ik weet is er verder nooit meer wat over gemeld. Hoeft van mij ook niet, ik vermoed dat het er voor ons alleen maar slechter van wordt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Wetsvoorstel dubbele nationaliteit?

Bericht door nieuwenoord »

Voor zover ik weet is daar nog geen definitieve besluitvorming over. Ik probeer het te volgen via de site van de stichting Grenzeloos onder een Dak.

https://www.stichtinggoed.nl/nationaliteit/
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Wetsvoorstel dubbele nationaliteit?

Bericht door Willem1 »

Sowieso is er nog niks definitief - maar het was aangekondigd in het regeerakkoord, en er was toegezegd te streven naar een concept-tekst eind 1e kwartaal 2019. Dat is duidelijk niet gebeurd. Ik vroeg me af of ergens bekend is waarom het vertraging oploopt, en/of dat ze het inmiddels niet meer van plan zijn, of dat er anderszins iets over te melden is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer