Visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
emigratie100
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2019, 15:42
Aantal x V.S. bezocht: 10

Visum

Bericht door emigratie100 »

Goedemiddag,
Ik heb een vraag: ik ben getrouwd geweest met een Amerikaan en daar is ook een kind uit voortgekomen.
Mijn dochter had de Amerikaanse nationaliteit. Zij is 10 jaar geleden overleden. Ik "Roos Kuipers` heb heel veel familie
daardoor in Amerika wonen. Ik ga samen met mijn man elk jaar naar Amerika. Nu is onze grootste wens om daar te gaan wonen.
Zeker om dichter bij mijn Amerikaanse familie te zijn. De band is doordat mijn dochter is overleden heel sterk geworden.
Weten jullie of ik aanspraak zou kunnen maken op een visum samen met mijn man?
emigratie100
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2019, 15:42
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Visum

Bericht door emigratie100 »

Nog een vraag nu gaan we steeds op een Esta visum hoe lang mag je achter elkaar in Amerika verblijven op een Esta visum.
Zijn daar restricties aan verbonden als je bij familie verblijft...
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door Queste »

Je maximale verblijfsduur op een esta is 90 dagen. Familiegebaseerde visa kunnen gegeven worden als ouders of kinderen sponsoren. Je extended family kan dus niet sponsoren. Blijft over DV-loterij of een werk-gebaseerd visum.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Visum

Bericht door Hockey »

Hallo emigratie100, wees welkom hier.

Ik plaats mijn lijstje van meest gebruikte mogelijkheden om naar de VS te kunnen en mogen emigreren.

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.

Met een esta mag je 90 dagen per keer in de VS verblijven, en ook meerdere malen per jaar, maar hoe vaak en welke periodes er tussen twee bezoeken moeten zitten is niet vastgelegd. Als vuistregel geldt wel dat hoe langer de periode tussen twee bezoeken hoe beter, zeker als je elke keer bijna de maximale termijn daar blijft. Dus kort na elkaar een week is een minder groot probleem dan kort na elkaar steeds 89 dagen.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Visum

Bericht door Willem1 »

Als je vraag is of er voor jou/jullie nu nog speciale routes naar een visum zijn op basis van je eerdere huwelijk of op basis van je kind: dat geloof ik niet. Jullie mogelijkheden om nu een visum te krijgen zijn niet anders dan die voor een willekeurige andere Nederlander.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer