Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
_xDanaa
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2019, 22:41
Locatie: Rockford, IL

Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door _xDanaa »

Hi!

Ik verhuis over een paar weken naar Amerika en ik wil graag een telefoonabonnement afsluiten waarbij ik naar Nederland kan bellen en sms-en. Het leek me handig om dit van tevoren al uit te zoeken, maar mijn zoektocht op internet heeft nog niet veel opgeleverd, dus ik vroeg me af of iemand hier ervaringen mee heeft.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door Bushmaster »

Je kan toch bij ieder provider een "plan" afsluiten waarmee je international kan bellen en SMS'n ?
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een abo met een flinke internetbundel zodat je kan whatsappen en bellen via Whatsapp/Skype
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door roelb »

Regel nu in Nederland nog ergens een VOIP account. Bij voorkeur op een adres dat je ook bij die leverancier kunt laten staan als correspondentieadres (familie, vrienden, etc). Afhankelijk van waar je dat doet kost je dat 0 tot 5 euro per maand. Je krijgt dan een "vast" nummer met het kengetal van dat adres of eventueel een 085 of 088 nummer.

Die account kun je vervolgens wereldwijd gebruiken, zolang je maar een internet verbinding hebt. Bijvoorbeeld met een dedicated SIP toestel, via een router op een ouderwetse analoge telefoon of (alleen Fritzbox, lastig in de US) een ISDN toestel. Maar het kan ook gewoon via software (een SIP client) op je PC, tablet of telefoon. Zoiper is populair op Android.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door sanook »

Ik gebruik thuis een Siemens N300A IP Dect, daar sluit je je analoge lijntje op aan en ook je VOIP/SIP accountje(s).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door roelb »

Die Siemens/Gigaset toestellen zijn inderdaad prima SIP telefoons voor een goede prijs. Houd er wel rekening mee dat de in Europa gebruikte DECT frequenties anders zijn dan in de USA. Als je een Europese DECT telefoon in je huis in de USA neerzet ga je dus zenden op frequenties die daar niet voor gereserveerd zijn. Geen idee hoe dat juridisch in de USA zit.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door Max Kool »

Ik gebruik al jaren Skype-out om te bellen, en Whatsapp voor berichtjes.Geen probleem.
LA, LA, LA....
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door RaphaelB »

Gewoon bellen en smsen is allang niet meer van deze tijd en onnodig duur (is mijn mening).

Zoals eerder vermeld, gebruik gewoon een VOIP app zoals Skype, Viber of WhatsApp. Ik gebruik al bijna 8 jaar lang WhatsApp en communiceer hiermee al jaren lang met familie in de USA. Hiermee kan je GRATIS berichten versturen en GRATIS bellen wereldwijd via internet (zeer goede verbinding). Je moet dan uiteraard wel een WIFI verbinding hebben, of een goede databundel bij je huidige telefoon abonnement.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door Bushmaster »

xDanaa, Lid geworden op:di aug 13, 2019 10:41 pm
Laatst actief:di aug 13, 2019 11:09 pm
Ik vind dit soort topics maar een beetje vreemd,
TS gaat over aantal weken naar de US, maakt speciaal op dit forum een account aan, stel één niet echt relevante vraag, en kijkt vervolgens niet meer naar de antwoorden. :roll:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door vana »

Hoe weet je dat ze niet meer kijkt? Je hoeft niet ingelogd te zijn om dit topic te bekijken. Ik ben ook niet altijd ingelogd als ik op het forum kijk.
Bovendien heeft ze de vraag pas twee dagen geleden, gesteld, niet iedereen hangt dagelijks op het forum. :roll:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door Coyote »

Bushmaster schreef:
15 aug 2019, 10:03
Ik vind dit soort topics maar een beetje vreemd,
TS gaat over aantal weken naar de US, maakt speciaal op dit forum een account aan, stel één niet echt relevante vraag, en kijkt vervolgens niet meer naar de antwoorden. :roll:
Vind ik ook hoor.

Goed, je hoeft niet dagelijks (zoals de meesten hier :wink: ) online te zijn maar laat op z'n minst weten of je iets met de gegeven antwoorden kunt. Te vaak zien we hier een (nieuwe) vragensteller die vervolgens nooit meer de moeite neemt een reactie terug te geven. Maakt ook dat ik daar niet altijd direct op reageer.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door Big Al »

Skype en Google Voice rekenen beide 2-3 cent per minuut.

WhatsApp kost geen geld, maar je gaat betalen met je privacy.
_xDanaa
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2019, 22:41
Locatie: Rockford, IL

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door _xDanaa »

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik kijk inderdaad niet elke dag op dit forum, maar dat betekent niet dat ik de hulp niet waardeer :wink:

Ik was specifiek op zoek naar een abonnement oid waarmee ik ook vaste nummers kan bellen, in verband met ziekte/medische zaken is het verstandig als ik mijn huisarts/ziekenhuis in Nederland kan bereiken, in ieder geval voor mijn eerste maanden in Amerika. Met whatsapp/skype/etc gaat dat lastig.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door Coyote »

@_xDanaa Dat maakt je vraag al duidelijker. Bij de vraagstelling is het altijd handig te vermelden waarom je iets specifieks zoekt. :wink:

Ik neem aan dat je hier in NL een abonnement of prepaid telefoon hebt? Waarom houd je die voorlopig niet aan? Dan weet je zeker dat je naar NL kunt bellen. Gezien de specifieke situatie voor jou zou ik die extra belkosten dan voor lief nemen. Zal niet zo zijn dat je dagelijks naar NL moet bellen toch? Meer voor noodgevallen?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door Willem1 »

Er zijn ongetwijfeld meer aanbieders, maar: kijk eens bij Lyca Mobile ( https://www.lycamobile.us/ ) . Voor $19 per maand heb je een onbeperkt bellen abonnement waarmee je ook onbeperkt naar Nederlandse vaste nummers kunt bellen. Voor $29 per maand kun je ook onbeperkt naar Nederlandse mobiele nummers bellen. Onbeperkt SMSen (ook naar NL) zit bij beide al inbegrepen.

Lyca maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Als je buiten de steden/dichtbevolkte gebieden komt heeft dat wel minder dekking dan bijvoorbeeld Verizon of AT&T.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door hemmie »

Klein bedrag op je skype account zetten, kun je heel wat bellen naar vaste en mobiele nummers in NL.
Terug in Texas!
_xDanaa
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2019, 22:41
Locatie: Rockford, IL

Re: Telefoonabonnement/naar NL kunnen bellen/sms-en

Bericht door _xDanaa »

Thanks!
Ik heb nu voor een prepaid 'abonnement' met een international add-on van T-Mobile USA gekozen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer