K1-visum aangevraagd, hoe verder?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Leetha2000
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2019, 08:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

K1-visum aangevraagd, hoe verder?

Bericht door Leetha2000 »

Sunny2007 schreef:
19 aug 2018, 19:32
Hallo,

Ja Alweer een topic K1! Waarin ik jullie op de hoogte wil houden van mijn K1 journey en ik graag ook hoor over jullie K1 journey! Een topic waar we elkaar kunnen helpen en ondersteunen in de weg van K1 naar Amerika, je liefde en je nieuwe woonomgeving.

In het kort;
Ik ben Chantal 31 jaar en met mijn verloofde Joey samen. Ik ken hem al 11 jaar Joey en ik hebben besloten de stap te wagen. In December is hij op zijn knieën gegaan en heeft mij op een mooie manier ten huwelijk gevraagd en natuurlijk heb ik Ja gezegd en in januari zijn wij het K1 proces gestart. Inmiddels de NOA2 approval gekregen en een casenumber.

Verder weer afwachten, we hebben nog niks vernomen maar Joey is wel al bezig met zaken rondom the affidavit of support te regelen.
Ik ben bezig met mijn verklaring omtrent gedrag, volgende week alvast paspoortfoto's laten maken en ik wil volgende week tevens het ds160 form online gaan invullen.

Ik ben sinds afgelopen dinsdag weer inwonend bij mijn ouders; meer tijd samen en alvast bezig met keuzes maken; welke spullen behoud ik en moet ik gaan verzenden en hoe en welke niet! Ik ga trouwens in de staat minnesota stad minneapolis wonen, als hopelijk het hele K1 proces gaat lukken!
Hallo mag ik wat vragen?
Mijn verloofde heeft de petition k1-visa aangevraagd, en dat is een week geleden.
Hoe lang duurt het voor je iets hoort?
En wat komt er daarna de volgende stap?
Hoe lang duurt het allemaal?

Opmerking moderator

Afgesplitst van een eerder K1-visum topic, zie viewtopic.php?f=12&t=72176
en een eigen topic gegeven.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1-visum aangevraagd, hoe verder?

Bericht door Taygi »

Bizar dat je die vragen hebt nadat je verloofde de aanvraag al heeft ingestuurd.

1. Visajourney K1 guide
2. Visajourney K1 processing times

Heb zelf geen ervaring met de K1 maar die links zullen je normaal gezien wel verder kunnen helpen. Ik dacht dat je na 6-8 maanden naar de VS mag. Dan heb je 90 dagen om te trouwen en je Change of Status aan te vragen. Dan moet je 6-8 maanden met je duimen draaien tot als je je green card krijgt. Tenzij je ergens terecht komt waar ze de aanvragen niet goed kunnen volgen dan kan je wel eens langer met je duimen draaien.

Succes!
Kapoww
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: K1-visum aangevraagd, hoe verder?

Bericht door Kapoww »

Veel succes, mijn papierwerk voor K1 visa is gisteren ingediend!

Ik dacht dat je toch wel 12 a 15 maanden mocht rekenen voor je K1 goedgekeurd was.
Dan heb je nog eens 6 maand de tijd om de VS binnen te gaan, en vanaf je daar bent starten de 90 dagen om effectief te trouwen.

Ik ben zelf ook wat research aan het doen, en volgens https://www.visajourney.com/content/ssn/
kan je 2 weken na het toekomen in de VS al kijken voor een aanvraag voor een social security number (SSN), die je dan weer nodig hebt om een bankrekening e.d. te openen.

Groetjes,

Lukas
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1-visum aangevraagd, hoe verder?

Bericht door Taygi »

Kapoww schreef:
04 sep 2019, 20:52
Ik dacht dat je toch wel 12 a 15 maanden mocht rekenen voor je K1 goedgekeurd was.
Lijkt mij sterk, dan zou er geen enkele reden meer zijn om voor een K1 visa aan te vragen. Is duurder dan de CR1 en het zou volgens jou ook langer duren om in de VS te geraken dan de CR1.

https://www.visajourney.com/k1-fiance-visa/
Als ik de grafiek onder "K1 Visa Processing Time" goed versta dan is het toch maar 5-6 maanden tussen K1 aanvraag indienden en je interview op de ambassade. Dus bij het aanvragen van een K1 kan je verwachten dat je na 6 maanden ongeveer de VS binnen mag.

Het duurt idd wel 12 maanden+ van aanvraag tot green card, maar das weer wat anders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer