Terug naar Nederland na pensioen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Terug naar Nederland na pensioen

Bericht door Loek »

Twee jaar later na het plaatsen van mijn vorig bericht in dit topic. Wij zijn inmiddels weer verhuisd, ditmaal naar Greenville, SC. We zochten een wat groenere omgeving met kortere winters. Op dit moment zijn we hier 2 weken en hebben het lekker naar onze zin. Nog steeds geen haar op mijn hoofd die erover denkt om naar NL te verhuizen.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Terug naar Nederland na pensioen

Bericht door goldenhills »

Twee jaar alweer! Wij hebben ondertussen ons huis gesloopt en herbouwd (erg fijn om een modern, comfortabel en licht huis te hebben), ik een nieuwe baan waar ik alweer weg ben :oops: (momenteel rustig op zoek naar een nieuwe baan). En we hebben een nieuwe hobby: overlanden (we gingen al regelmatig car camping, overlanding is de off-the-grid versie). Daarnaast heeft mijn vrouw een mooi meerjaren project geland bij haar werk. Dus we gaan voorlopig nog niet weg hier :wink:

Evengoed is het idee om tzt terug naar NL te verhuizen nog niet opgegeven. De hele COVID situatie geeft wel een domper op het internationaal reizen. Een appartementje in NL zoals @paulspeek noemt zou erg lekker zijn, maar heen en weer reizen is nu wel meer gedoe. De huidige huizenmarkt in NL (zeker de randstad) helpt ook niet mee. Portugal oid is natuurlijk ook een optie, maar dan ga je nog steeds niet spontaan op de koffie bij iemand in NL. Zeker door COVID realiseer je je dat 'even' op het vliegtuig springen een extra barrière is. Ik denk dat voor ons 'vroegpensioen' ons ideaal een kleine comfortabele woning in de VS is, een stevige 4x4 overland camper, lange trips met de camper, en af en toe voor een maandje of twee naar NL / Europa. Ik sluit zeker niet uit dat we geleidelijk meer tijd in NL zullen doorbrengen als we niet meer hoeven te werken. En zolang we minder dan 180 dagen per jaar buiten de VS zijn kunnen we onze greencard behouden, dus dan hoeven we nog niet formeel te verhuizen. We houden de opties open!
paulspeek
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2021, 18:17
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Terug naar Nederland na pensioen

Bericht door paulspeek »

Ons officieele adres in een ander land Europees land hebben is natuurlijk een optie maar omdat wij als volwassene nooit in NL gewoond hebben (en nu twee kinderen/kleinkind daar hebben) willen we, met tussenpozen, in AMS zijn... We kunnen natuurlijk als EU ingezetene ergens anders "officieel" wonen maar kunnen dan niet meer als 6 maanden per jaar in NL zijn...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Terug naar Nederland na pensioen

Bericht door bedeve »

goldenhills schreef:
06 dec 2021, 17:48
En zolang we minder dan 180 dagen per jaar buiten de VS zijn kunnen we onze greencard behouden, dus dan hoeven we nog niet formeel te verhuizen. We houden de opties open!
Ja ; die dagen buiten de USA moet je wel goed tellen ...
Er is wel een procedure om t op te rekken maar dat is nog wat lastiger dan een doorgaanse visum aanvrage.
Kijk eens op Netflix naar " Blackbird " .
Andere kant kust van waar je nu woont ...maar ook leuk wonen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Terug naar Nederland na pensioen

Bericht door Eskm »

Sorry mensen, OFF TOPIC,
goldenhills schreef:
04 jul 2019, 17:45
Een album van Kayak op de speakers, een mooi stukje Nederlandse cultuur.
maar toch iemand die zijn klassiekers kent :wink:
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Terug naar Nederland na pensioen

Bericht door bedeve »

@Eskm @goldenhills is een breed ontwikkelde vrouw die ongetwijfeld haar klassiekers kent....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Terug naar Nederland na pensioen

Bericht door Loek »

bedeve schreef:
12 dec 2021, 23:10
Kijk eens op Netflix naar " Blackbird " .
Ik heb ook even buiten Netflix gekeken, maar ik vind geen enkele "Blackbird" geheten film die iets met dit topic te maken heeft. Welke film bedoel je? (Op IMDB zijn er meer dan 10 films die Blackbird als titel hebben)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer