K1 Visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: K1 Visum

Bericht door Nagini »

Je mag gewoon je zeggen hoor ;) De allereerste keer was het ook de vader van mijn ex die me ophaalde, met mijn ex er bij. Ze woonde best ver van het vliegveld, en hij had pas net zijn rijbewijs. We hebben de hele drie uur van het vliegveld gepraat ^_^. Ik ben na die eerste week in NL toen twee weken bij hem geweest. Later heb ik ook 3 weken en een trip van een maand gedaan. Zoals ik al zei, geen problemen met immigratie zolang je een helder verhaal hebt.
Voor alles in de gezondheidszorg geld; wees er zeker van dat je diploma's waarde hebben in de VS. Dit is lang niet altijd het geval, en ik ken een paar mensen die als nurse-assistent oid werken ( zonder officiele diploma's meehelpen in bijv. bejaardetehuizen) daar, en dat soort dingen verdient niet al te best.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: K1 Visum

Bericht door Taygi »

Ik ben vlaming, wij gebruiken de u-vorm ook informeel dus kies maar :)

Ik leerde mijn vriend ook online kennen. Na 9-10 maanden dagelijks urenlang te spreken heb ik uiteindelijk een vliegtuigticket gekocht en ben ik naar Buffalo, NY gereisd om hem te ‘ontmoeten’. Mijn vriend haalde mij aan de luchthaven op. Nuja ‘ophalen’, we namen samen de bus naar zijn appartement. Hij had geen auto en ik ook niet.

Wij vonden dat er geen groot verschil was in onze relatie face-to-face tegenover online. We hadden nog altijd dezelfde soort gesprekken, dezelfde interesses en ook dezelfde ruzies.

Wat wij wel heel belangrijk vonden was eerst een tijd te kunnen samenwonen alvorens een van ons echt permanent de stap zet. Want met iemand samenwonen in de dagelijkse sleur is wat anders dan af en toe bij elkaar op vakantie gaan. Uiteindelijk is mijn vriend in Belgie komen studeren. Een pak goedkoper dan moest hij in de VS zijn masterdiploma halen.

Misschien is zoiets voor jullie ook een optie als de eerste face-to-face ontmoeting goed loopt. :)

In ieder geval wens ik je veel plezier met je reis en je relatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer