Van Nederland naar Amerika met greencard

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ustwo
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 16

Van Nederland naar Amerika met greencard

Bericht door Ustwo »

Hoi allemaal, ik heb een paar dagen actief zitten lezen naar de immigratie vragen en ervaringen van de mede forum gebruikers en heb besloten om ook een account aan te maken omdat ik merk dat je toch goed geholpen kan worden door ervaringsdeskundigen :wink: . Ik zal wat achtergrond informatie geven over onze situatie.

Ik heb een relatie met een Amerikaanse meid, wij kennen mekaar sinds 2013 en na 3 jaar the long distance relationship te doen hebben we besloten om in Nederland onze relatie verder voort te zetten. Wij hebben gekozen voor Nederland omdat ondanks dat we 3 jaar op afstand een relatie hebben onderhouden vonden wij het te vroeg om te trouwen en om in aanmerking te komen voor een green card moet je trouwen, of het nu via de K-1 visa gaat of al getrouwd met de CR-1 visa.

Het proces rond het IND en het vragen van de tijdelijke verblijfsvergunning ging best wel snel, wij hadden iets van 200 documentatie aangeleverd als bewijs dat wij inderdaad een relatie hebben, ik voldeed aan alle criteria en had zij na ongeveer 3 maanden na het indienen van de aanvraag haar verblijfsvergunning, dit was in november 2016.

Nu is het zo dat zij helaas hier in Nederland niet kan aarden :sadcry: . Zij mist haar familie heel erg, ze mist het Amerikaanse cultuur, ze mist haar eigen vrijheid en met name het kunnen auto rijden, want na 90 dagen na het verkrijgen van de verblijfsvergunning mag je niet meer rijden en moet je rijlessen nemen en ik heb een schakel auto en zij ken alleen automaat (dus not compatible).

In haar eerst jaar hier was ze heel erg gemotiveerd, ze was al in New Jersey (daar woonde ze) begonnen met Nederlands te leren etc. maar ergens along the way is er iets in haar kapot gegaan, ik denk zelf dat het veel te maken heeft met the commute :twisted: (reizen naar en van werk) . In New Jersey woonde ze 20 min van haar werk en ging ze met de auto, hier is het met de bus de trein en hoe goed NS kan zijn, is het voor haar best wel lastig al die volle treinen, vaak rijden ze niet of vallen ze uit (helaas zitten wij op een wat lastige traject – Zwollen – Almere – Weesp – Schiphol – Hoofddorp), verder is haar motivatie om de taal te leren ook helemaal weg en het halen van de inburgeringsexamen is van de baan omdat zij naar huis wilt gaan en die kosten niet wilt maken.
Toen ze hier aankwam in Nederland heeft maar 1 maand geen werk gehad, sindsdien werk ze elke dag en dat is al bijna 3 jaar nu. Er zijn ook andere reden voor haar om graag terug te willen gaan, met name de salaris hier, zij heeft een mastersdegree met een forse studentloan die zij elke maand betaald, bij haar laatste werkgever in Amerika verdiende ze ongeveer $880,- per week netto en kon ze goed betalen aan haar studentloan, hier krijgt ze netto €1900 per maand wat echt niet veel is om haar schulden te betalen, dat maakt dat ze ook wat prikkelig is omdat ze ziet dat het bedrag niet minder wordt.
Wij doen veel samen, misschien niet veel in Nederland maar dat komt omdat het best wel duur is om wat leuks te doen en we zijn hard aan het sparen om terug te gaan, zij heeft ondanks hoe ze zich voelt (heimwee) toch een actief leven hier, zo fiets ze dagelijks om even haar hoofd te luchten, ze gaat alleen naar haar werk, doet boodschappen bij AH, om de zoveel tijd spreek ze af met haar vrienden / collega’s om wat te drinken en toch mis ze Amerika heel erg en ziet ze dat Nederland haar nooit gelukkig zal maken.
Voor mij is dat wat lastig want ik ben gewend aan de zekerheid van Nederland, het rust dat Nederland geeft, het gevoel van veiligheid dat je hier heb en nu moet ik denken aan verhuizen naar een wat roerige Amerika , maar ik las ook dat zekerheid een schijn is.. dus dat is ook iets om te denken!!! Ik weet niet of ik gelukkig zal worden van Amerika, maar ik moet het doen want zij heeft het voor mij gedaan en ik denk voor onze relatie is het niet meer dan fair dat ik Amerika ook een kans geeft en als het niet lukt kunnen we altijd zeggen atleast we tried. Ik ben vanuit Curaçao toen ik 19 was in mijn eentje naar Nederland verhuisd wat echt een cultuurschok was voor mij dus ik ben denk ik better equipt om de overstap te maken.????

Maar we hebben de knoop doorgehak en we gaan naar Amerika!
We zijn al maanden aan het researchen wat we moeten doen, hoe we dit het beste kunnen bewerkstelligen.

1. Wij gaan in december van dit jaar trouwen, hier in Nederland zelf.
2. Daarna beginnen we met het aanvragen van de greencard – CR-1 ???

Maar we lopen tegen betaalde problemen aan, of ik zie beren op de weg ;-)
Zij heeft Amerika verlaten om in Nederland te wonen, wij hebben altijd gezegd, lets not burn any bridges, want helaas weet je nooit hoe de toekomst zal lopen. Dus heeft zij nog al haar bankrekeningen gehouden, haar social security, credit cards, zij heeft onlangs haar drivers license renewd, she voted overseas, did her taks returns en ze maakt gebruikt van de adres van haar zus als haar eigen, dus ties met the USA heeft ze echt wel nog.

Nu komen onze vragen :

That affidavit of support (I-864) – zij werk in Nederland, weliswaar voor een Amerikaanse bedrijf maar ze zal nooit voldoen aan de voorwaarden want ze heeft geen baan in de USA, ik zag dat je assets zou kunnen opgeven als support, klopt dit?
hoe kan je voldoen aan de 125% van de povertyline als je ten tijden van de aanvraag ergens anders werk en salaris verdiend maar buiten Amerika? Heeft iemand ervaring hiermee ?

Het is misschien mogelijk dat zij haar werk zou kunnen vragen of zij vanuit New Jersey remote kan werken. Ze is wel al begonnen met contact leggen met mensen in New Jersey voor werk, ik weet dat ze binnen no time werk zal vinden, maar thats not enough proof.

Andere vraag, the domicile situatie, ze heeft wel banden met Amerika in de zin dat ze nog een bankrekening heeft , credit cards, social security , adres, taks returns, maar adres heeft ze nog niet, wij gaan naar New Jersey en daar heeft ze nog geen adres, wel heeft ze bewijs dat ze aan het zoeken is naar huur appartement, dit kunnen we bewijzen maar je kan niet zo vroeg van te voren iets huren. Wij zijn wel van plan om volgende jaar april naar Jersey te gaan om echt te kijken waar we willen wonen, dus de wijken zoeken, misschien dat we dan wel een adres zullen hebben maar dat zal zeker zijn pas als we betalen en echt gaan huren.

Heeft iemand ervaring hiermee? Dus dat beide mensen in het buitenland (Nederland) wonen ten tijden van het vragen van de Green Card?

Liefst willen we samen naar Amerika verhuizen, zij voelt niet zoveel aan om alleen terug te gaan en dat ik hier het proces afwacht, iets anders is dat financieel kan ik het niet in mijn eentje opbrengen om de huur te betalen als zij weggaat, maar er zal als het moet altijd een oplossing zijn, ik kan bij mijn moeder gaan wonen, niet echt een keuze voor mij dat ik graag wil doen, ben bijna 42 en ben zo gewend om alleen te wonen. (Maar misschien luxe problemen). Hier ook een vraag. Heeft iemand ervaring hiermee?

Kunnen we de aanvraag hier in Nederland samen afwachten? Of kunnen we samen naar Amerika gaan en het daar afwachten? Al denk ik dat dat laatste niet zal gaan en gebruik maken van die 90 dagen (ESTA) zal een probleem opleveren omdat ik oneigenlijk gebruikt maakt van de regeling denk ik???

Helaas is het een best wel lange verhaal geworden met toch wel wat vragen, sorry hiervoor en toch hoop ik stiekem dat iemand ook zo een weg heeft bewandelt al voor ons.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen! :thumbup:

Groetjes Sharon (UStwo)
Xkim
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2019, 12:35

Bericht door Xkim »

Ik heb misschien een domme vraag,
Maar ik snap niet hoe ik zelf een bericht kan plaatsen :shock: kan iemand me helpen :D
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Van Nederland naar Amerika met greencard

Bericht door mtl »

Je hebt toch net een bericht geplaatst :wink: Gaat het over het onderwerp in dit topic?
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Van Nederland naar Amerika met greencard

Bericht door Taygi »

Spijtig dat ze het er niet gewoon kan worden. Mijn man wil ook absoluut niet in Belgie blijven.

1. Affidavit of support
je zal een co-sponsor moeten zoeken. Dat kan eender wie zijn, familie van haar of zelfs kennissen. Allemaal samen moeten de hoofdsponsor (jouw verloofde) en andere sponsors voldoen aan de financiele requirement. 125% boven de armoede grens. Sponsor zijn komt met een resem verantwoordelijkheden.

Meer info hier: https://www.uscis.gov/sites/default/fil ... s/F3en.pdf

2. Remote werken voor bedrijf gevestigd in Nederland
Ik weet er het fijne niet van maar dit is al besproken in andere topics en daaruit kwam denk ik "nee, dit is illegaal" maar ik zou de zoekfunctie gebruiken als je meer wil weten.

3. Samen blijven tot immigratie
Volgens mij geen probleem, met de CR1 kun je samen het vliegtuig op naar de VS stappen. Maar je moet wel bewijzen, dacht ik, dat zij van plan is om zich daar te vestigen en niet terug te keren naar NL.

Op het i-130 formulier geef je gewoon je buitenlandse adres op. Ofwel kan je ook je verloofde's zus' adres gebruiken om alle documenten op toe te laten komen.

4. Werk zoeken
De CR-1 procedure zal ongeveer 12-14 maand duren. Dat ze nu al contacten maakt ok maar denk dat het wat vroeg is om al concreet te soliciteren? FYI moest je niet op de hoogte zijn van de tijdsduur.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Van Nederland naar Amerika met greencard

Bericht door Queste »

Taygi schreef:
12 jun 2019, 13:22
2. Remote werken voor bedrijf gevestigd in Nederland
Ik weet er het fijne niet van maar dit is al besproken in andere topics en daaruit kwam denk ik "nee, dit is illegaal" maar ik zou de zoekfunctie gebruiken als je meer wil weten.
Dit is volgens mij alleen indien de persoon niet gerechtigd is om in de US te werken, zijn vriendin is dat automatisch wel en kan dus ook gewoon remote werken imo.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Van Nederland naar Amerika met greencard

Bericht door Taygi »

Hey ja, nu je 't zegt. Inderdaad dat topic ging over een K1 en remote werken terwijl de immigrant op z'n Adjustment of Status wachte, een hele andere situatie. Vergeet dus maar wat ik bij nummer 2 schreef :)
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Van Nederland naar Amerika met greencard

Bericht door RaphaelB »

Ik zat in exact de zelfde situatie. Mijn vrouw uit west amerika die hier bij me in Nederland woonde en niet kon aarden enz. Na goed overleg besloten we om naar de VS te gaan want hier werd ze echt niet gelukkiger, ze had heimwee naar haar familie en woonplaats, ze kon hier totaal niet wennen. Laat staan inburgeren. Wij zijn al een tijdje getrouwd, wij hebben de aanvraag via een i130 CR1 procedure gedaan.

Begin vorig jaar is ze teruggegaan naar de VS (eerst tijdelijk bij haar ouders). Ze heeft daar een goede baan gevonden, en vanuit daar heeft ze alles geregeld met een advocaat. Onze advocaat mailde me steeds wat ze van me nodig had. Het duurt wel erg lang en het is duur, we zijn al meer dan een jaar bezig maar het papierwerk is eindelijk bijna rond.

We wilden alles liever in 1 keer goed doen, als het papier werk in orde is wil ik daar meteen aan het werk gaan. Al die tijd zit zij dus in Amerika en ik hier in NL. Maar uiteraard bezoek ik haar steeds om de zoveel maanden.

Ik vond dat er teveel nadelen waren aan dat K1 visum. Je bent dan wel bij elkaar, maar je mag een hele tijd niet werken en je kan niks doen (ook niet auto rijden want je kan geen amerikaans rijbewijs halen). Vandaar dat wij het op een andere manier hebben gedaan. De ouders / familie leden van je vriendin kunnen je trouwens sponsoren als ze dat willen (mocht je vriendin niet genoeg verdienen). Ik zou niet bij mijn ouders kunnen/willen wonen dus ik zit hier met m'n kind nog in een huurwoning. Als het kan raad ik je aan om bij je ma te gaan wonen zodat je zoveel mogelijk kan sparen. Want je gaat veel kosten kwijt zijn tijdens de emigratie procedure. Als het niet kan, dan kan je misschien huurtoeslag aanvragen toch als je te weinig verdient?

Zodra ik naar de VS kan gaan, verkoop ik zoveel mogelijk spullen en wat niet te verkopen is doe ik weg of stop ik in een storage. Meubels verschepen zijn namelijk veel te duur. Met mijn amerikaanse vrouw heb ik trouwens ook een kind en die is bij haar. Vandaar dat ik dus ook zsm aan het werk wil gaan in de VS en dat we alles via een advocaat laten lopen, zodat alles goed en snel geregeld wordt. En dat ik meteen alles legaal kan doen daar bij aankomst.
Ik neem aan dat jullie geen kinderen hebben, dus dat maakt het waarschijnlijk een stuk makkelijker
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer