Klacht indienen medische keuring voor green card

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Floortje
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2013, 12:47
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Tahoe, NV

Klacht indienen medische keuring voor green card

Bericht door Floortje »

Hallo forum-lezers,

Ik heb vandaag mijn medische test gehad voor mijn green card aanvraag. Dit was in een Aziatisch land, niet in Nederland. Het was een afschuwelijke ervaring en ik ben er van slag van.

Ik heb alle benodigde vaccinaties opnieuw moeten laten zetten (bewijs NLe inentingen boekje en andere bewijsstukken later verzameld in gele inentingsboekje werden niet als bewijs gezien, ook twee vrij recentelijke immunization bloedtesten niet). Daarnaast moest ik ook de griepprik nemen, terwijl het buiten het griepseizoen was (het is nu juni, seizoen eindigde in 31 maart). De dokter was echt verschrikkelijk. Totaal geen intresse in meegebrachte papieren (ze keek er niet eens naar). Ze zei dat het aan haar was of ik het visum zou krijgen of niet. Ook maakte ze een aantal beledigende opmerkingen o.a. dat ik dom was. De rest wil ik hier niet kwijt van wat ze zei, maar ik ben er overstuur van geraakt. Ik wil graag een klacht indienen tegen haar. Het lijkt op pure commercie, arrogantie en misbruik van machtspositie. Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een klacht indienden over de medische keuring en hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik was van plan een brief te sturen aan de Amerikaanse ambassadeur en de USCIS. Deze dokter hoort niet thuis in de functie die ze nu heeft.

Advies of ervaring met een klacht zijn welkom.
Hartelijk dank!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Klacht indienen medische keuring voor green card

Bericht door Willem1 »

Wat naar voor je.

Punt met een klacht is alleen dat die arts niet in dienst is van USCIS. Die arts is een normale, lokale arts die ook op een lijstje staat van artsen die de Amerikaanse medische keuringen mogen uitvoeren. Meer niet. USCIS zal de arts niet betalen voor de keuringen, want dat doe jij. Voor USCIS zal het van belang zijn of zij de medische resultaten van de keuring kunnen vertrouwen. Niet hoe zij hun klanten/patienten behandelen.

Ik denk dat je een klacht beter kunt indienen bij de lokale medische autoriteiten van het land waar je zit.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Klacht indienen medische keuring voor green card

Bericht door Queste »

Tja, als ik dat lijstje met artsen bij de USCIS onder beheer zou hebben, zou een klacht als deze de arts zonder meer van dat lijstje verwijderen. Dat is dan imo ook de enige uitkomst die een klacht zal geven, meer kunnen ze er inderdaad niet aan doen aangezien de artsen onafhankelijk zijn.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Klacht indienen medische keuring voor green card

Bericht door hemmie »

Wij deden de medical hier in de VS, toen wij een afspraak moesten maken is mijn man reviews gaan lezen over de artsen, en dat was ook betreurend. Nu hadden we hier keus, vonden er 1 met best goede reviews en waren zelf ook gewoon tevreden, maar ik heb het idee dat gemiddeld genomen die artsen die de medicals doen niet de beste zijn, helaas.
Is er in jouw regio keus, of is er maar 1 arts? Je kunt evt proberen via reviews e.d. anderen te waarschuwen, maar als er geen keus is gaat dat ook weinig opleveren.
Terug in Texas!
Floortje
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2013, 12:47
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Tahoe, NV

Re: Klacht indienen medische keuring voor green card

Bericht door Floortje »

Bedankt voor de reacties.
USCIS dan misschien niet inlichten. Inderdaad een goed punt. Ik kom er ook net achter dat ik een griepprik voor Southern Hemisphere heb gekregen ipv Northern Hemisphere. De dokter heeft ook twee vaccinaties gezet waarbij je een maand lang niet zwanger mag worden (vaccinaties die ik overigens al had). Terwijl ze dat niet met mij gecommuniceerd heeft. Het is echt echt slecht gesteld met haar kennis.

Inderdaad was er geen keuze. Daar had ik al onderzoek naar gedaan. Ik wist wel dat de meeste mensen het doktersbezoek vervelend vinden en dat er makkelijk gevaccineerd wordt, maar dat het zo erg kon als bij mij had ik niet zo ingeschat.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Klacht indienen medische keuring voor green card

Bericht door Big Al »

Ik zou het maar laten lopen... De kans is groter dat je het jezelf moeilijk maakt dan dat er inderdaad iets aan de situatie gedaan zou worden.

Als je de GC eenmaal hebt en je hier woont kun je wellicht contact opnemen met je volksvertegenwoordiger of senator in de VS. Die doen daar soms wel wat mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer