Dochter verhuist voor PhD tijdelijk naar US

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
WP1962
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2019, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dochter verhuist voor PhD tijdelijk naar US

Bericht door WP1962 »

Zal nog even melden hoe het allemaal gegaan is met de verhuizing.

Oma heeft de kosten van de verhuizing op zich genomen en dit bedroeg 3300€ van deur tot deur maar wel met de nodige disclaimers aangaande onvoorzien kosten waaronder ook oa invoerrechten vielen. Het geheel bestond uit 26 parcels meest dozen met boeken die ze niet kon missen aangaande haar onderzoeks gebied en wat meubels en kleding. Alles zou onder groupage in een container geplaatst worden en na ophalen door de verhuizer was het dus afwachten tot de verscheper de container vol had.
29-07 spullen opgehaald in Amsterdam
16/08 container geladen te Rotterdam
22/08 vertrek Rotterdam met de "YM Essence"
Zoals de meeste containerschepen maakt ook deze een rondreis via diverse EU en US havens en daarom
13/09 aankomst New York
16/09 boel voor inklaring in douane depot
Toen bleek opeens dat hier de aflevering te Ithaca ook onder groupage zou plaatsvinden, maw, na inklaring wachten tot er een vrachtwagen vol was voor upstate NY. En dat het dan nog wel een aantal weken kon gaan duren...
26/09 alles ingeklaard en men komt erachter dat vrachtwagen de wijk bij mijn dochters nieuwe huisje niet in kan. Dus moet het met Shuttle bus a raison 350 USD. Bovendien komt er nog een "Stair fee" bij omdat het appartement 1 hoog is :roll:
04/10 Alles aangekomen en 1 hoog afgeleverd te Ithaca.

Alles bij elkaar heeft het gevoelsmatig wel lang geduurd en waren er een paar verassingen en bijkomende kosten maar toch allemaal redelijk soepel. Telefonisch was mij al voorspeld dat het zo'n 10-12 weken zou gaan duren dus goed in geschat. Mijn grootste zorg was hoe de douane zou reageren aangaande invoerrechten en bijkomende opslag en kosten o.i.d. maar niets van dat al. Inmiddels is ze redelijk gesetteld, heeft week 1 al een fiets (!) en andere zaken aangekocht. Kreeg gister nog een mail dat ze naar Friends of the Library book sale zou gaan, tks Any.

M.v.g.

Wim
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Dochter verhuist voor PhD tijdelijk naar US

Bericht door mtl »

Bedankt voor de update!
Gast

Re: Dochter verhuist voor PhD tijdelijk naar US

Bericht door Gast »

En het blijft daar allemaal achter als ze terugkomt? Hopelijk kost het dan niet nog meer om alles weer terug te verhuizen...
Hoe lang gaat ze uiteindelijk in de US blijven?
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Dochter verhuist voor PhD tijdelijk naar US

Bericht door Ziva »

Jeetje... wat onwijs veel.... ik had net zoveel dozen en betaalde ongeveer hetzelfde maar ik ging permanent emigreren... ;)

Blij dat alles goed gegaan is en hoop dat je dochter geniet van haar tijd in de US :)
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Dochter verhuist voor PhD tijdelijk naar US

Bericht door ANY »

Dat is een hele hap! Hopelijk heft ze een leuke tijd hier!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer