DV 2020 Winnaar: sander_vk

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Martijn88 »

Ja, ik lees ook in de spousal visa forums en groepen dat dit niet meer bij dr. Schulte is. Een aantal zijn ergens anders in Amsterdam geweest, en een aantal in Den Haag. Weet niet of ze inmiddels een keuze hebben gemaakt voor Den Haag, of dat het verschilt op basis van locatie.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Ik begreep dat dit afhangt van het type aanvraag. Met een papieren dossier (lees dv lottery) moet je naar Den Haag. Met een digitaal dossier kan het in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Nagini »

Hebben jullie dan al een datum gekregen voor het interview? Spannend!
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Nagini schreef:
26 feb 2020, 09:26
Hebben jullie dan al een datum gekregen voor het interview? Spannend!
Ja wij hebben inmiddels een datum. En ook het interview geregistreerd.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door noukie7 »

wat spannend! Ik ben benieuwd! Wij hebben bevestiging gekregen dat alle formulieren goed zijn en alle documenten ook en we krijgen een datum voor de check en het intervieuw te horen...hopelijk binnenkort...
Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat! Succes!
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Wij ook! Het duurde welgeteld 36 dagen tussen bericht dat de documenten in orde waren totdat we de uitnodiging voor het consulaat kregen.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Nu met COVID-19 kregen we vandaag bericht dat de keuringsarts ziek is en onze afspraak voor de keuring verplaatst is. Het wordt nu heel spannend of alles op tijd is voor het interview op het consulaat. Vooralsnog geen berichten gezien van het consulaat dat afspraken verzet worden. Wel net het Visa Bulletin gezien dus volgens mij zijn er nu meerdere geselecteerden die dan aan de beurt zijn in mei.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Naar aanleiding van dit nieuwsbericht https://nl.usembassy.gov/health-alert-u ... h-21-2020/ contact gezocht met het consulaat en die gaven aan dat till further notice alle afspraken gecancelled zijn en dat er opnieuw gepland wordt na afloop van deze crisis. Kortom COVID-19 lijkt dit jaar alles anders te maken. We wachten geduldig af.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door noukie7 »

ojee Sander, het lijkt alleen uitstel te zijn en geen afstel. KOmt vast, alleen een paar maanden later. Wij hebben nog niks gehoord so far.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Nagini »

Ik heb inmiddels ook (anderhalve week geleden) mijn "ready for sceduling" e-mail terug. Mijn nummer is 305XX, en aangezien de vorige VB op 30000 eindigde hoopte ik op een interview in Juni. Nu... tja. We zullen wel zien wat ze met de volgende VB doen, of er iets veranderd, maar alle ambassades zijn gesloten. Het grote probleem is dat 30 September de laatste dag is om een visum te krijgen. Als de ambassades niet op tijd heropenen, of er ergens vertraging in het proces optreed, en je hebt voor die tijd geen visum, dan is het einde oefening voor DV 2020. Fingers crossed en afwachten dus.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door tddft_ »

Nagini schreef:
04 apr 2020, 09:27
Ik heb inmiddels ook (anderhalve week geleden) mijn "ready for sceduling" e-mail terug. Mijn nummer is 305XX, en aangezien de vorige VB op 30000 eindigde hoopte ik op een interview in Juni. Nu... tja. We zullen wel zien wat ze met de volgende VB doen, of er iets veranderd, maar alle ambassades zijn gesloten. Het grote probleem is dat 30 September de laatste dag is om een visum te krijgen. Als de ambassades niet op tijd heropenen, of er ergens vertraging in het proces optreed, en je hebt voor die tijd geen visum, dan is het einde oefening voor DV 2020. Fingers crossed en afwachten dus.
Wat vervelend om te horen.. Heb je je wel aangemeld voor de DV 2021 voor de zekerheid?
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Nagini »

Nee, helaas niet ingeschreven voor DV2021. Dit was voor mij het beste jaar om te winnen, omdat het met mijn opleiding etc helemaal goed zat, dus het voelde een beetje alsof het voorbestemd was. Ik geloof er nog steeds wel in... anders DV2022 en verder met plan B.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Afgelopen woensdag hadden we ons interview en vandaag de paspoorten met inreisvisa ontvangen. Fingers crossed dat we vanaf januari onze activation trip kunnen doen. Ben weer zeer hoopvol.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Zaterdag is het zover. 6 maart vliegen we naar Phoenix om onze greencard te activeren (DV2020) en zijn we er deze ronde 1 week.

Via LinkedIn en Indeed.com ben ik al begonnen met directe sollicitaties en contacten leggen met recruiters.

Zijn er hier nog mensen die tips hebben / welke recruiters ik zou moeten benaderen? Ik heb ondertussen een MBA (AMBA geaccrediteerd) en een MS en heb steeds in IT en recentelijk ook met overheid gewerkt. Mijn linkedin: https://linkedin.com/in/sandervanknippenberg
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door noukie7 »

En is het gelukt? Veilig in Phoenix aangekomen?
Sinds 1 maart 2021 woonachtig in Jacksonville, Florida
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Ja gelukt! Binnen 15 min door immigratie. Nu alles in orde maken voor de oversteek met huisdieren.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

*meedenkers gezocht*

Omdat er voor onze dochter met een iq van > 145 geen passend onderwijs te organiseren valt in Nederland en ik geselecteerd ben in de DV lottery hebben we de mogelijkheid om voor onze dochter in Amerika passend thuisonderwijs te organiseren en naar Amerika te verhuizen.

Momenteel heb ik een goed betaalde baan voor onbepaalde tijd in Nederland en is ons huis bijna verkocht. Om de overstap te maken zou ik graag uitzicht hebben op werk in Amerika, zodat we ook alles rondom die locatie kunnen organiseren. Solliciteren van werk naar werk wordt over het algemeen als beter gezien en voorkomt een inkomensgat. Mijn huidige werkgever weet van de situatie van onze dochter, maar nog niet van de greencard. Ik heb mijn werk nog niet opgezegd aangezien ons huis nog niet verkocht is en ik nog geen zicht heb op werk in Amerika.

Inmiddels ben ik nu al even bezig met het zoeken naar werk in Amerika terwijl ik ons huis in Nederland aan het verkopen ben. Daar is inmiddels een serieus bod op gekomen. Onze greencards liggen klaar in Portland Orgegon en haal ik volgende week op (ik vlieg 21 augustus). Ik ga daar een vriend helpen die een operatie krijgt. Daarna vlieg ik op 27 augustus door naar Texas (omgeving Houston) waar mijn vrouw en dochter sinds juni verblijven om van daaruit begin september richting Arizona te rijden.

Inmiddels heb ik mijn CV door meerdere mensen laten reviewen, is mijn linkedin profiel op advies aangepast en solliciteer ik de afgelopen maanden gemiddeld op 3 vacatures per dag. Deze vind ik via linkedin en indeed.

Vanuit Nederland probeer ik al te netwerken, al merk ik dat dat lastig gaat en mensen nu de maatregelen afgeschaald zijn je face to face willen zien.

Mijn sterke punten zitten in strategie, IT, draagvlak organiseren en indirecte invloed uitoefenen.

Omdat we de mogelijkheid willen hebben om onze dochter eenvoudig thuisonderwijs te kunnen geven vallen de staten California, New York en Pennsylvania om te wonen af.

Onze voorkeur gaat sterk uit naar Phoenix en omgeving, maar om de eerste stap te maken sta ik open voor alle locaties waar ik werk kan vinden. Remote werk is voor mij ook een optie.

Wellicht dat er hier mensen zijn die mee willen denken over welke stappen ik nog kan zetten / wat ik over het hoofd zie.

Mijn linkedin: https://linkedin.com/in/SandervanKnippenberg

Mijn resume:
https://1drv.ms/b/s!AjtQCPmX-w6hgtdLRTK ... A?e=tdgFhj

Met jullie hulp hoop ik dat ik snel weer herenigd ben met mijn gezin doordat ik werk gevonden heb.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door RaphaelB »

Ik emigreerde naar AZ bijna 2 jaar geleden (vlak voor Covid uitbrak). Destijds was het erg makkelijk om werk te vinden (ik werk ook in de IT). Ik weet niet hoe de job market nu is. Maar binnen 2 weken na aankomst had ik meerdere serieuze job offers van o.a Philips Health, Amazon en NTT data. Vooral het laatste is hier enorm groot in de USA, Is een soort detacherings bureau voor IT’ers en ze zijn altijd op zoek naar mensen. Ze hebben laatst Dell Services gekocht voor 4 miljard dollar. Dus dat zegt wel iets over de omvang

En in Chandler, AZ zit het hoofd kantoor van Intel. Een kennis van me werkt daar, is wel een stukje rijden van omgeving Phoenix. Maar meestal kan je wel remote werken.

Ik zie dat je o.a een IT director functie zoekt, top functie is dat. Maar uit ervaring weet ik dat die positions hier schaars zijn en vaak tijdelijk. Als je het niet erg vind om meer technisch werk te doen of meer iets in de richting van project management of ISL / service delivery / service management dan zal je veel vacatures vinden.

En klinkt misschien gek maar richt je ook op ziekenhuizen (Honor health, tenet health, Banner Health, Phoenix Children hospital etc). Zij zoeken constant hoog opgeleide IT’ers.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Dankje voor de tips!
020Amerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2017, 17:50

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door 020Amerika »

Wellicht handig: https://www.cbre.us/research-and-report ... erica-2021.

En deze adviezen uit het verleden wellicht vergeten: viewtopic.php?f=12&t=45688. Nog steeds van toepassing.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer