DV 2020 Winnaar: sander_vk

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Yes!
You have been randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa Program for the fiscal year 2020 (October 1, 2019 to September 30, 2020).
Case Number: 2020EU00014XXX
Mijn vrouw, dochter en ik zijn al druk begonnen met alle documenten te verzamelen.

Ons plan is om naar New York te gaan in verband met school voor onze dochter die uitzonderlijk hoogbegaafd is. Ik ben mijn Engelstalige MBA aan het afronden (uiterlijk juni 2020 klaar), maar online verbonden aan de Universiteit van Maastricht, dus ook vanuit Amerika af te ronden. Ik heb een IT achtergrond en was tot voor kort wethouder op Texel.

Nu dus druk op zoek naar werk in New York.

Onze grootste uitdaging lijkt nu het vinden van een appartement waar ook een poedel en chihuahua toestaan zijn.

Als er mensen mee willen denken of tips hebben horen we dat graag.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door babarage »

Gefeliciteerd, ik denk zo dat je dochter daar gaat floreren en je een stuk minder gezanik hebt met scholen en leerplichtsmensen en aanverwante artikelen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

babarage schreef:
31 mei 2019, 10:53
Gefeliciteerd, ik denk zo dat je dochter daar gaat floreren en je een stuk minder gezanik hebt met scholen en leerplichtsmensen en aanverwante artikelen.
Dankje! Wij denken ook dat dat in Amerika beter zal gaan.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

We vragen ons nog wel af welke officiële documenten, naast datgene dat verplicht is voor de aanvraag nog handig zijn om te vertalen. We hebben bijvoorbeeld nog zwemdiploma's en allerhande andere min of meer formele documenten.

Op het forum konden we zo niet terugvinden wat anderen hiermee gedaan hebben. Maar misschien dat er handige dingen tussen zitten?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Dutchess »

Zwemdiploma's doen ze hier niks mee.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Tipsy_1 »

Huren met een hond is lastig. Jammer eigenlijk want behalve dat en het feit dat ze niet meekunnen op restaurant en zo is de US behoorlijk hond vriendelijk.
Wij wonen zelf in New Jersey (L1) en hadden bijna geen keuze qua woonst.
Is iets kopen een optie?
Wij huren ivm expat contract maar als het niet voor dat was, hadden wij liever iets gekocht. Huurprijzen zijn zo hoog dat iets kopen toch aantrekkelijk lijkt.
Zoek je in Manhattan of is bvb Hoboken of zo ook een optie?

Wij hebben niets hoeven te laten vertalen trouwens, nu zal dat met een (firma ondersteunde) L1 wel anders zijn. Ik had van mijn diploma's al engelstalige transcripten ivm behalven CMA, dat was voldoende. Ook geboorte en andere certificaten waren al meertalig (NL-FR-duits-EN). Ons zwemdiploma hebben we niet mee :lol:

Voor de emigratie van de hondjes volstond hun Europees pet paspoort (dat ze al hadden en ook meertalig is) waarbij ik nog de rabies inenting + extra stempel van DA ivm algemene gezondheid heb laten toevoegen. ik was heel bezorgd dat dit niet volstond (en had dus bvb een foto'tje er in geplakt) maar dit ging allemaal heel heel vlotjes bij immigrations, geen probleem. (wij vlogen met KLM, 2 hondjes samen in 1 kennel)
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

We begrepen van de emigratie advocaat dat het beste is om aan te tonen dat je geen gebruik hoeft te maken van staatshulp dat je al een job offer hebt. Ik ben hier de afgelopen tijd mee bezig gegaan, maar merk dat ze (recruiters en bedrijven) aangeven dat ik al een greencard moet hebben. Heeft er hier iemand tips of ingangen zodat ik alvast een job offer heb voordat we bij het consulaat op gesprek gaan.

Iets over mijn achtergrond. Ik heb als IT servicemanager gewerkt waarbij ik rapporteerde aan de CIO en heb al enige jaren grote budgetten onder mijn beheer. Ik heb een tussenstap gemaakt als Wethouder en loco burgemeester. Ik heb al een Master of Science en verwacht daarnaast in mei mijn online MBA af te ronden. Op mijn LinkedIn profiel staat mijn achtergrond wat uitgebreider beschreven: https://www.linkedin.com/in/SandervanKnippenberg. Verder heb ik nog aanspraak op een APPA uitkering tot januari 2021. Die laatste keert jaarlijks genoeg uit om te voldoen aan de inkomenseis, maar begreep dus van de advocaat dat dit mogelijk niet voldoende is.

Ons huis staat te koop https://www.makelaardijeelman.nl/aanbod ... traat-10a/. Mocht je iemand weten die ook droomt van een leven op het eiland. Met ons huis is de mogelijkheid om er een B&B te beginnen, waardoor je een werk-relatie hebt met het eiland. Anders kun je pas als buitenstaander vanaf 600.000 EUR kopen en wonen. Dus een mooie kans.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Hockey »

Een emigratieadvocaat? Bij mijn weten heb je sowieso geen recht op staatssteun in de VS. Hoeveel ervaring heeft die advocaat met de DV Lottery?

Tips: Indeed.com en Linkedin. Ingangen bij bedrijven is nogal lastig, dan zouden we veel meer mensen kunnen helpen als we die hadden gehad.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Nagini »

Zover ik begrepen heb, hebben de meeste mensen bij overgang naar de VS geen job offer. Ik heb zelf ook al wat gesolliciteerd, maar ook zonder succes. Mijn plan is om gebruik te maken van eigen vermogen om aan te tonen dat ik in ieder geval het eerste jaar/eerste twee jaar kan overbruggen (Ik heb zo'n 20.000$ in spaargeld opzij gezet voor mijn emigratie, ben maar in mn eentje, met redelijke opleiding/plan van aanpak aldaar). BritSimon geeft aan dat dit minimaal 10.000$ per volwassene en 5.000$ extra per kind is. Zie ook: http://britsimonsays.com/all-about-publ ... ort-i-134/.
Met jouw achtergrond en de verkoop van het huis lijkt me dat dat ook geen probleem moet zijn, of is eigen vermogen voor jullie geen optie? Ook; waarom heb je gekozen voor een emigratie-advocaat bij dit proces? (gewoon interesse, omdat ik door hetzelfde ga)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door ADE01 »

Mijn vrouw behield haar baan maar er werd niet naar gevraagd. Heeft iemand dat hier ooit gemeld, dat ze keken naar bewijs van spaargeld of een job offer? Het lijkt mij meer iets voor mensen uit landen waar de inkomens significant lager zijn. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad voorbereid te zijn.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Nagini schreef:
16 nov 2019, 22:26
Ook; waarom heb je gekozen voor een emigratie-advocaat bij dit proces? (gewoon interesse, omdat ik door hetzelfde ga)
De advocaat hebben we gebruik van gemaakt i.v.m. de adoptie van onze dochter en het papierwerk hier omheen. Dus niet specifiek hiervoor.

Ons huis staat niet onder water dus ik verwacht dat we daarmee voldoende kapitaal vrij kunnen maken om met genoeg middelen te starten in de US. Ondertussen ben ik al wel aan het netwerken gegaan en probeer ik ook recruiters te bereiken die mij evt kunnen bemiddelen. Mijn ervaring is namelijk dat via een recruiter werken een win-win-win situatie kan zijn. Zij hebben het netwerk, doen de screening voor het bedrijf en ik houd er een baan aan over die niet altijd geadverteerd wordt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door ClaireVHaut »

Nog los van je plannen. Ik zou je Engelse spelling even controleren. Het is o.a. CEO en niet CIO (althans, als ik het in de juiste context lees) en in je linked in verhaal zit iig 1 spelfout.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Queste »

CEO: Chief Executive Officer
CIO: Chief Information Officer

Imo kan hij heel goed aan de CIO gerapporteerd hebben.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door Nathalie21 »

Ik werd getriggerd door jullie verhaal, heb mij even ingelezen en het lijkt erop dat jullie de grootste uitdaging al gehad hebben. Wat een dapper besluit in het belang van jullie dochter. Ik wens jullie heel veel geluk en succes!
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

ClaireVHaut schreef:
18 nov 2019, 21:16
Nog los van je plannen. Ik zou je Engelse spelling even controleren. Het is o.a. CEO en niet CIO (althans, als ik het in de juiste context lees) en in je linked in verhaal zit iig 1 spelfout.
Ik zal het nog een keer nalopen. Het is idd CIO oftewel Chief Information Officer.
noukie7
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2019, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door noukie7 »

hoi Sander,

wij hebben ook gewonnen en zitten in het proces voor de green card. Ik ben heel benieuwd waar in het proces jij staat.
wij hebben al onze documenten ingeleverd en hebben verder niks mee gehoord. Ben jij al uitgenodigd voor een interview?

Groetjes
Anouk
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

noukie7 schreef:
25 dec 2019, 17:07
hoi Sander,

wij hebben ook gewonnen en zitten in het proces voor de green card. Ik ben heel benieuwd waar in het proces jij staat.
wij hebben al onze documenten ingeleverd en hebben verder niks mee gehoord. Ben jij al uitgenodigd voor een interview?

Groetjes
Anouk
Wij zijn ook aan het wachten op de uitnodiging. We hebben niet binnen de beloofde 6 weken iets gehoord. Op vragen blijkt dat ze alles afhandelen in volgorde van je lottery number. Gelet op het visa bulletin en de current numbers verwacht ik dat we eerdaags iets gaan horen.
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Inmiddels bevestiging dat de documenten in orde zijn en dat ons interview gepland kan worden zodra ons nummer current is.
lucasvdl
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door lucasvdl »

Hallo,

Ik ben ook een winnaar van DV 2020. Ik heb nummer EU23xxx. Het afgelopen Visa Bulletin is er een grote toename geweest tot 21.000, dus ik verwacht ook snel dat mijn documenten worden goedgekeurd en ik daarna een uitnodiging krijg.

Leuk om wat ervaringen te delen!
sander_vk
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jul 2010, 19:46

Re: DV 2020 Winnaar: sander_vk

Bericht door sander_vk »

Het medical exam vindt plaats in Den Haag zijn we inmiddels achter. De informatie hierover op de officiële website is dus achterhaald.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer