DV 2020 Winnaar: Nagini

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Nagini »

Even een update! Ik ben inmiddels weer 3 weken in Nederland, omdat ik in de VS niets anders meer te doen had dan wachten op vanalles en ik mijn poezenkind in Nederland ondertussen al zo'n 5 weken had moeten missen. Ondertussen is mijn SSN binnen! (yay, duurde 3 weken). Daarmee heb ik nu ook een US bankrekening (van Discover), en ik wacht op de debit card die daarbij komt. Er is ook veel veranderd; ik heb een baan en een D-day! Ik vlieg nu op 2 Mei terug naar de VS, enkele reis dit keer!

Mijn nieuwe baan zit in Lewisburg, WV. Niet mijn eerste keus qua locatie, maar ik hoop dat de bergen wennen. Wel is het aanbod heel genereus, aan de top wat salaris voor mijn ervaring/opleiding betreft, zelfs voor de VS, en er zitten perks aan zoals 401k, zorgverzekering etc. Ook kan ik aanspraak maken op tot 5000 dollar verhuisvergoeding, handig voor de vliegticket en de huurauto de eerste paar maanden. Verder gaan zij mij helpen met het vinden van woonruimte.

Ik ben nu vooral bezig orde op zaken in Nederland te stellen. Denk aan het doorgeven van mijn emigratie bij bepaalde instanties, het opdoeken van mijn huur, verzekeringen (reisverzekering, zorgverzekering, inboedel, auto en anwb), en het verkopen van mijn meubels. Ondertussen is het grootste gedeelte van mijn bezittingen al verkocht, gedoneerd of besproken. Verder is mijn kat gevaccineerd voor Rabiës (3 weken wachttijd tot de inenting geldig is). Mijn auto gaat helaas naar de sloop, die is niet meer door de APK gekomen (loopt 4 mei af, wat een timing!). Om mijn spullen mee te nemen naar de VS heb ik 4 koffers ingecheckt, 1 koffer kleren, 2 koffers huisraad en 1 koffer met kattenspulletjes/misc items die in de andere koffers niet paste. Verder heb ik nog 3,5 boekendozen met boeken en 1 gewone verhuisdoos met misc items die ik bij mijn moeder op zolder mag zetten. Ik verwacht deze spullen over tijd naar de VS over te brengen.

De komende maand gebruik ik vooral om gedag te zeggen. Vanwege corona kan ik geen groot feest oid geven, dus ik neem in stapjes afscheid van iedereen, online of in person. Er lopen een paar laatste dingen, zoals het wegdoen van mijn auto (kan pas op het laatste moment) en een overbruggende zorgverzekering (mijn aanvraag loopt bij OOM, maar dit duurt een week of 2). Ook kijk ik veel naar dingen die ik in de VS ga doen; het overzetten van mijn American Express (zodra ik een adres in lewisburg heb), een telefoon regelen (moet bij AT&T helaas vanwege de dekkingsgraad in WV...) en ik kijk naar nieuwe meubels.

Tips en tricks van mij:
bankieren: Je hebt een SSN, telefoonnummer en woonadres nodig om een bankrekening te openen. Kies een bank die geen kosten heeft (daar zijn er best veel van) en waar je online veel kan regelen, is handig. Ik heb al geld overgemaakt, kleine bedragen om te kijken hoeveel het kost. Voor 250$ betaalde ik via de ING 212,28 euro. Hier zit ook service kosten van 15 euro bovenop (6 euro voor ING, 9 euro omkosten die zij voor de buitenlandse bank rekenen). De eerste betaling deed ik verkeerd, maar na 5 dagen (en 30$ minder...) stond dat geld ook weer op mijn NL rekening, dus dat is fijn om te weten. Ik ga in totaal zo'n 25000 dollar overmaken. Voor grotere bedragen is een service als transferwise misschien beter, maar ik vind tot dusver mijn eigen bank ook best schappelijk (en dat scheelt weer geregel).

regel een US phone nummer, al is het maar zo'n burnerphone van de Walmart. Ik moest nu een aantal dingen via de telefoon van mijn vriend in Oshkosh regelen, en dat was best onhandig.

Voor de mensen die deze overstap al een keer zelf hebben gedaan... Hebben jullie nog tips voor mij? Wat is handig om de komende weken nog te doen? Wat zijn dingen waar ik waar ik op moet letten in de laatste dagen hier of de eerste dagen daar?

Ik zit op dit moment vooral te puzzelen met een nieuwe auto... Hoe hebben jullie dat gedaan? 100% in een keer betaald? Via een US of NL bank? Of gefinancierd? En heb je gewacht tot je een lokaal rijbewijs had? Of gewoon met je Nederlandse?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door ADE01 »

Gefeliciteerd, direct al een goede baan! De bergen gaan wel wennen denk ik, dat is een schitterend gebied. Het is zo te zien een klein dorp, indien je er niet bekend bent misschien even inlezen of toekomstige collega's vragen over de gebruiken in het dorp. En Amazon Prime nemen.

Telefoon kun je naar MVNOs kijken die van het AT&T netwerk gebruiken, net als in Nederland Ben/Simyo/enz. Misschien kun je je huidige telefoon wel meenemen op die manier. AT&T is duur en als je een abonnement + telefoon neemt is het vaak een credit check.

Auto hebben wij cash betaald bij een "no pressure" dealer. Die hadden direct de beste prijs online staan. Er zijn ook online services die ongeveer hetzelfde doen en de auto afleveren voor de deur. De meeste reguliere dealers zijn vrij irritant in mijn ervaring en willen je vooral financiering aanbieden gericht op wat je maximaal kunt betalen. Dit was nog op Nederlands rijbewijs maar misschien verschilt het per staat en is het in WV niet mogelijk qua verzekeren e.d. En je moet de auto wel verzekeren anders krijg je hem niet mee. Ik kon bij de dealer pinnen via de rabobank maar dat werkt weer niet overal. Je zou wel je Discover debit card kunnen gebruiken. Zonder geschiedenis krijg je quotes van 8% of zelfs hoger qua rente op een lening. Je zou lease kunnen overwegen maar is ook weer een credit check. Indien je gaat kopen let op de fees en belasting die er nog bij komt bovenop de prijs. Met kleding en boodschappen is dat niet zo erg maar (in ons geval) 6% sales tax op een auto en aanscahf van een kenteken was een aardig bedrag.

Houd er verder rekening mee dat je nergens een geschiedenis hebt en veel bedrijven borg vragen. Eerste keer huren = maximale borg. Water aansluiting = borg. Electriciteit = borg. Internet/tv voor thuis = borg. Je krijgt het wel weer terug maar het kan oplopen in het begin.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door kastelke »

Ik heb indertijd een nieuwe auto gekocht, en die gedeeltelijk contant betaalt, en gedeeltelijk met een lening. Ik geloof dat $6,000 het minimum bedrag was dat ik moest financen, maar ze hadden een aktie aan 0%, dus dat was leuk meegenomen. Bouwt je credit history/score op.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben hier na 2.5 jaar een goede credit score door gewoon altijd netjes onze krediet kaart af te betalen + nutsvoorzieningen op tijd te betalen.
Verder geen leningen of zo.

Proficiat dat je al een SSN kaart hebt.
Mijn learning was dat je nodig hebt in de US om vlot te kunnen starten: een adres dat je kan gebruiken en "de drie": Amerikaans GSM nummer, SSN nummer, Amerikaanse credit kaart/bankrekening.
Lastige is dat je de andere twee nodig hebt om een van die drie te kunnen krijgen :lol: . Mijn grootste fout was niet snel een prepaid GSM nummer voorzien op onze househunting trip. En een GSM nummer vragen ze hier bij alles wat je wil regelen. Bankrekening bij BoA (heel tevreden van) kon ik krijgen op basis van een brief van mijn werkgever en met gebruik van adres van mijn werkgever (omdat we nog geen Amerikaans adres hadden). Een GSM abonnement regelen + de nutsvoorzieningen vond ik zowat een full time bezigheid tijdens onze eerste dagen na verhuis :lol: .
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door RaphaelB »

-Ja inderdaad, creditscore is alles hier, maar dat weet je vast al. Je lijkt goed geïnformeerd. Neem een paar creditcards, gebruik niet meer dan 30% ervan en betaal alles op tijd af.
-mijn amerikaanse rijbewijs was zo geregeld. Alleen onderschat het niet, je moet opnieuw theorie en praktijk examen doen. En sommige verkeers regels zijn hier anders
-zodra je je amerikaanse rijbewijs hebt, kijk eerst voor een auto online en bereid je goed voor. Je kan beter online alles pre approved hebben. Toen ik mijn auto hier bij een dealer kocht moest ik uren wachten voordat alle papierwerk rond was (credit checks enz). Duurt allemaal achterlijk lang met een auto lening.
Of nog beter, neem een lening bij een bank, en koop daarmee je auto. Dealers proberen je hier op alle manieren te naaien. Nu denk je vast waarom een lening? Je moet in de usa je mindset omgooien, ik was in Nederland altijd tegen leningen. Maar hier zijn leningen goed voor je creditscore als je het goed managed
-ik had destijds al een nieuwe sim lock vrije iPhone in NL gekocht. Dus ik koos voor een abonnement bij Mint zonder telefoon erbij (acteur Ryan Reynolds is hier mede eigenaar van). De dekking is oke (Tmobile network) en zeer goedkoop abonnement
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Coyote »

Leuk dat je een update plaatst! :clap:

Je hebt het goed geregeld zo te lezen.

Tips en tricks heb ik niet voor je maar wil je wel heel veel succes wensen! :thumbup:

Oh, misschien 1 tip: houd je NL Bankrekening bij de ING aan. Zolang je een NL-paspoort hebt kun je die aanhouden (ivm aantonen binding met NL). Zorg dat je je adres daarvan tzt aanpast naar je Amerikaanse adres).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Martijn88 »

Leuk en goed om wat tips en tricks te lezen. Wij vertrekken mid-April en net ons huurhuis opgegeven. Inderdaad verzekeringen opzeggen, adres wijzigen en zo goed mogelijk proberen voor te bereiden op aankomst in de US. Zal wel even moeten wachten op SSN en GC, maar mijn vrouw is Amerikaanse dus ik hoop dat dit met haar history allemaal wat makkelijker gaat.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door clp90 »

Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat en dat je zo snel al een baan hebt gevonden! Hopelijk ga je je draai een beetje vinden in WV!
Mijn tip: toch zo snel mogelijk een account aanmaken bij transferwise. Kost je 5 minuten. Je zou denken dat het allemaal niet zoveel uit maakt en dat het net zo makkelijk gaat via je eigen bank, maar het scheelt je echt veel geld (zelfs op kleine bedragen) en gaat vaak ook veel sneller dan via je eigen bank. Toen ik eindelijk via transferwise geld ging verzenden had ik spijt dat ik het niet eerder heb gedaan!
Qua auto heb ik weinig tips, ik heb eerst mijn GA rijbewijs gehaald hier en de auto direct afbetaald.
Thoomz
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2014, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: San Francisco, CA

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Thoomz »

Dag Nagini,

Wat een verhaal zeg! Ik kan een hoop van mijzelf in jouw verhaal herkennen en vind jouw verhaal / tips / ervaring erg nuttig om te lezen!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Nagini »

Hallo allemaal,

Het is inmiddels 2 maanden geleden dat ik voorgoed naar de VS ben vertrokken, dus het was wel weer tijd voor een update.
Ik ben op 2 mei met mijn kat en 4 koffers vol huisraad naar de VS gevlogen. Mijn moeder heeft nog een paar dozen met voornamelijk studieboeken op zolder, de rest heb ik weggedaan of verkocht. Ik had op dat moment mijn DV visum al eerder geactiveerd, en mijn greencard en SSN lagen bij mijn vriend in Wisconsin op me te wachten. Ik heb met behulp van dat SSN van te voren al een bankrekening geregeld. Ik had ongeveer 1.5 maand om al mijn spullen op orde te brengen en familie gedag te zeggen. In een normaal jaar was het best lang geweest, maar door covid was alles lastiger (geen grote familiefeesten, iedereen een voor een bezoeken en veel testen). Ik ben vooral veel bij mijn moeder geweest, die vind het nog steeds lastig dat ik nu zo ver weg woon.

Het afscheid op de dag zelf was door Covid kort en bondig. Uiteindelijk toch (te veel) familie mee, ook om met mijn koffers te helpen slepen. Bij de incheck balie duurde het ongeveer 30min, mijn eigen visum (ik heb uiteindelijk zelf met de immigrations officer gesproken, omdat de balie-medewerker er niet uit kwam), covid test en Maybel's vaccinaties moesten worden gecontroleerd. Vlucht zelf was verder niet eventful, vliegtuig heel leeg, behalve dat mijn arme poezenkind bij de landing in haar reismandje overgaf (ik had haar een beetje eten gegeven voor we vertrokken, leer van mij en doe het niet). Bij US immigrations (via de LPR/US citizen rij!) werd niet moeilijk gedaan, en ook bij de agri inspectie werd ik gewoon doorgelaten ("You look like you have a lot of luggage. Is your cat vaccinated? Yeah? Okay, just go.").

De eerste paar weken VS was er af en toe veel geregel en ook veel wachten. Ik woonde bij mijn vriend om geld te sparen en zodat ik rustig kon wennen, alhoewel het daardoor zeker de eerste weken meer als vakantie voelde. Ik had het geluk dat ik in de maanden voor mijn reis met meerdere werkgevers in gesprek was, waardoor ik bij aankomst een getekend contract had voor een baan in West Virginia. Ik ben van Wisconsin daarom 1x naar West virginia heen en weer gereden om daar appartementen en huizen te kijken. Het zijn hier vooral jaarcontracten, dus het was fijn dat ik meerdere opties kon bezoeken voor ik mijn keuze maakte. In de tussentijd zat ik niet stil; ik heb een auto geregeld (volledig betaald) en mijn rijbewijs, allebei in Wisconsin. De test was niet heel moeilijk; alle informatie is online en er zijn veel gratis oefentesten beschikbaar. Enige lastige zijn de verschillende straffen voor DUI's, die je uit je hoofd moet leren, maar je mag 10 van de 50 meerkeuze vragen fout hebben dus ik was waarschijnlijk veel te voorbereid. Praktijktest in WI was okay; je krijgt na het halen van je theorie een blaadje met manoeuvres die je moet leren, en die manoeuvres doe je bijna puntsgewijs met je instructeur. Ik had 9 aftrekpunten van de 25 die je mocht hebben zonder echt op Amerikaanse dingen te oefenen.
Naast het regelen van mijn nieuwe leven hield ik ook mijn familie op de hoogte; elke week stuurde ik een e-mail naar geïnteresseerde familie en vrienden over mijn laatste perikelen. Erg leuke reacties op gehad, en had het idee dat het het thuisfront erg hielp (Vooral mijn moeder heeft de mails vaak doorgestuurd naar vrienden, en kon zo op een positieve manier over mijn weg-zijn praten).

Op 9 Juni verhuisde ik naar WV, met al mijn bezittingen in mijn auto, plus een opgerold IKEA matras zodat ik gelijk in mijn nieuwe huis kon slapen. Het regelen van de nuts-bedrijven was wat lastig, ik moest vaak door wat meer regels heen omdat ik 'blanco' in het systeem stond. Ondanks wat frustratie uiteindelijk toch redelijk snel gelukt. Vergeet het Nederlandse bankensysteem, hier willen ze checks zien en moet je een genotariseerd affidat of identity faxen (een bevoegd persoon bekijkt je ID, en schrijft dan dat op een document), een foto van je ID mailen is 20 lichtjaar te modern voor rural West virginia.
Ik werk nu net twee weken bij mijn nieuwe baan. Het werk is tot dusver fantastisch leuk, en WV is beautiful. Ik woon in een klein woonwijkje en de helft van mijn straat is al langs geweest om hallo te zeggen (take that, Nederland). Het helpt dat veel van mijn collega's ook 'import' zijn (Canada, Mexico en Texas :D maar ook veel echte locals), waardoor ik me daar ook erg thuisvoel. Ik heb een eigen huisje gehuurd in plaats van een appartement, en dat is echt een topkeuze geweest (zie foto). Het heeft veel typisch amerikaanse dingen waar ik heel gelukkig van wordt, zoals een mailbox met een vlaggetje (wat ze dan omhoogzetten als er post is :D ). Ik mis nog een berg meubels, maar de essentials zijn er. Ik heb uitzicht op de heuvels/bergen en 's nachts zit het gras van mijn lawn vol met knipperende vuurvliegjes. Ik moet me soms bijna knijpen, ik leef de American dream zoals je hem uit de films kent.
20210614_131743_25perc.jpg
Het regelen van dingen met overheidsinstanties en grote bedrijven is waarschijnlijk het lastigst/meest vervelend van mijn reis tot nu toe. Ze zijn gewend om dingen op een bepaalde manier te doen, en jij valt tussen de regels van het systeem door. Daardoor moet je soms zelf doorduwen, wees niet bang om ze 2 of 3 keer met een supervisor te laten overleggen. Wees voorbereid dat je overal al snel een maand aan borg moet neerleggen. Naast het regelen merkte ik dat ik het soms eng vind om (voor Nederlandse begrippen) wat meer afgelegen te wonen. Vooral 's nachts zijn de wegen soms best een uitdaging, en als ik geluiden in de achtertuin hoor vrees ik soms voor een beer (de schuld van mijn collega's, het schijnt hier normaal te zijn). Covid had verder niet echt impact op het proces toen ik eenmaal binnen was. Het nieuwe normaal was soms een boon (skypen is normaal geworden, fijn voor het thuisfront), en soms onhandig; veel dingen moesten hier op afspraak, waardoor je soms veel langer bezig was om iets gedaan te krijgen.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik begonnen ben aan dit avontuur. Wordt zeker vervolgd!
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door SemJes »

Wat geweldig leuk om je update te lezen!!! Hoop dat er nog vele volgen :) Woon/werk je bij Morgantown?
Nagini schreef:
04 jul 2021, 01:03
... zoals een mailbox met een vlaggetje (wat ze dan omhoogzetten als er post is :D ).
Ach wat grappig, is dat omdat je rural woont? Normaal doe je als bewoner juist je vlaggetje omhoog om aan te geven dat er outgoing mail is.

Heel veel plezier morgen met je eerste 4th of July als LPR!!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Nagini »

SemJes schreef:
04 jul 2021, 01:26
Ach wat grappig, is dat omdat je rural woont? Normaal doe je als bewoner juist je vlaggetje omhoog om aan te geven dat er outgoing mail is.
wacht, is dat hoe het werkt? :shock: Ik vroeg me al af waarom mijn buren het vlaggetje wel omhoog hadden en de postbode het bij mij nog niet gedaan had... :oops: Ik ga al twee weken braaf naar de mailbox naast het USPS gebouw op de route naar mijn werk voor de post :lol: . Het is in ieder geval heel Amerikaans... ik heb blijkbaar nog veel te leren!

Ik woon in de buurt van Lewisburg, in greenbrier county.
En inderdaad iedereen in NL (en straks de VS) een happy 4th gewenst! :)
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door SemJes »

Hahah :D Jep, gewoon de brievenbus checken, en de uitgaande post in de brievenbus doen en dan het vlaggetje omhoog zetten. Oh en als je het helemaal makkelijk wil maken, meld je dan aan voor informed delivery van USPS. Dan krijg je elke dag als er post is eerst in de ochtend al een scan van de enveloppen te zien. Zo weet je precies wat je wanneer kunt verwachten!

Ik dacht je werkt vast bij WVU op de Morgantown campus... Lewisburg is bijna op de kaart niet te vinden :D Prachtige omgeving lijkt het me wel zeg.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Disney-Golf »

Yep, je bent al helemaal ingeburgerd Nagini!
Je hebt een garage en laat je auto gewoon buiten staan, zo herkenbaar… LOL!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de update! :thumbup:

Leuk om te lezen! Wat heb je al een hoop geregeld en bereikt in die 2 maanden dat je nu in Amerika woont. Goed hoor!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door hemmie »

Wat een leuke update, fijn dat het allemaal zo goed gaat!
Terug in Texas!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door IngridUSA »

Hi Nagini, bedankt voor je update! Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Net als de verhalen en ervaringen van anderen heb ik ook die van jou gevolgd. Ik vind het altijd interessant en ook zeker leerzaam. Ik denk dat je het goed hebt voorbereid en aangepakt en dat je mede daarom nu goed op je plek zit. Het is je gegund. Ik vind het ook erg mooi om te lezen dat je moeder het met jouw mails lukt om beter met je vertrek om te gaan. Ik wens je veel geluk en een leuke 4th of July :thumbup:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Old Faithful »

Heel leuk om jouw verhaal te lezen. Ik wens je veel succes en geluk met je nieuwe leven in Amerika.
Groet,

Old Faithful
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door clp90 »

Wat leuk om een update te lezen en wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt!
Ik zei laatst toevallig nog tegen mijn vriend dat WV toch wel een van de laatste staten is waar ik zou willen wonen haha, ik ben blij dat jij het naar je zin hebt daar!!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: DV 2020 Winnaar: Nagini

Bericht door Mrvanilla »

Heel leuk geschreven en heel interessant vooral! Veel geluk nog met het beleven van jouw american dream :D
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer