Lesgeven universiteit/college

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
maximedc
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2019, 18:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Lesgeven universiteit/college

Bericht door maximedc »

Ik heb een master in bioscience engineering technology behaald aan de ugent en zou graag met men bijna vrouw (die nu in België woont en amerikaanse is) terug naar de vs verhuizen voordat nva de dubbele nationaliteit van mijn verloofde afneemt. Ik vraag me af ofdat ik met mijn internationaal erkende master les mag geven aan een college of university in de vs? Ik heb 3 jaar ervaring in een internationaal gerenommeerd biotech bedrijf en kan behoorlijk goed Engels, Frans, Nederlands en heb wat noties van Duits. Ik versta en kan ook Spaans lezen. Amerika binnen geraken zal normaal lukken omdat ik deze zomer ga trouwen met mijn vriendin die de dubbele nationaliteit Belgisch-Amerikaans heeft.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Lesgeven universiteit/college

Bericht door Max Kool »

Belangrijkste is misschien wel of de universiteit waar je les zou willen geven jouw graad erkent. Gewoon sollicteren. Misschien moet je nog je onderwijs bevoegdheid oid halen.

Mijn vrouw heeft een Masters aan de Universiteit van Wageningen gedaan, en deze werd door UCLA niet (h)erkend... (yep, vreemd)
LA, LA, LA....
SilverLake1973
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2019, 09:49

Re: Lesgeven universiteit/college

Bericht door SilverLake1973 »